School Coop, la nostra Cooperativa.

Enguany els nens i nenes de 5è ens hem afegit al projecte CUEME, un projecte d’emprenedoria.

Durant aquest curs escolar, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el recolzament de la comunitat educativa, l’administració i altres agents socials de la seva localitat.

Durant tot el mes de novembre hem engegat aquest projecte amb totes i cadascuna de les seves fases.

• Primer de tot vam situar als alumnes, què és una empresa i quins tipus hi ha. Vam explicar la diferència entre Societat anònima (SA),  Societat limitada (SL) i Societat cooperativa (SCOOP). Finalment vam decidir crear una Societat Cooperativa.
  • No hi ha empresa sempre un nom, així doncs, vam començar a pensar diferents noms… finalment, vam fer una votació i vam decidir que la nostra empresa es diria: SCHOOL COOP.
  • Vam preparar unes candidatures on els nostres alumnes van exposar perquè volien ser Presidents, Secretaris o Tresorers. Finalment, després de les presentacions de les seves candidatures vam passar a les votacions. El President de la nostra Cooperativa seria en Jan, la secretària seria Noa i l’Ian el nostre tresorer. Ha de quedar clar que en una Cooperativa tots soms socis iguals i tothom té el mateix dret de vot.
  • Un cop vam triar que crearíem una Cooperativa, vam haver de preparar i elaborar tota la documentació: l’acta de constitució, els estatuts, pensar en un capital inicial que havia d’aportar cada soci, la fitxa de registre de soci, el nostre correu electrònic i el codi d’identificació fiscal. Aquest últim document el vam anar a buscar a l’Ajuntament, allà hi va anar l’Equip Directiu més dos socis més: en Jordi i la Luna.
  • Des de l’Ajuntament ens van acompanyar a fer una visita a una empresa que tenim al costat, aquesta empresa és la Cooperativa CORMA, allà ens van explicar tot el funcionament, i els nostres alumnes van poder fer totes les preguntes que van voler, finalment, vam fer una visita per l’empresa.

Aquest Nadal, els nostres alumnes han de pensar molt bé quins productes volen fabricar per després vendre a School Coop… més endavant us seguirem informant.

Em presento!!!

Bon dia a tots i totes,Resultat d'imatges de gif delfin

em dic Xènia Aracil. Sóc Llicenciada en ciències de l’Activitat Física i l’Esport i Diplomada en magisteri d’Educació Física, ara però, tinc la plaça de primària.

Sóc de Premià de Dalt i treballo a una escola de Premià de Mar, Escola El Dofí. Sóc tutora de cinquè de primària, mestra d’educació física del cicle superior i secretària dins l’Equip Directiu.

Aquest nou Bloc està creat per donar a conèixer el projecte que estem fent a l’escola, per això el nom de “Petits Emprenedors Dofinaires”, properament us explico més cosetes!!!

Així doncs, estic convençuda que aquest curs em servirà per aprendre i innovar en el dia a dia.

Salutacions,

Xènia Aracil Celada