Deixant finestres obertes: Educació en valors i educació emocional 1

CUERDAS

ha estat el film que ha obtingut el Premi Goya 2014 en la categoria de Millor curtmetratge d’animació espanyol. La pel·lícula, plena de matisos, narra la història d’amistat entre dos nens molt especials però també és una obra que parla de valors i il·lusions i que és capaç de captivar a l’espectador des del primer fotograma.

La qualificació del nou curtmetratge de Pedro Solís és “per a tots els públics”, amb l’afegit que el Ministeri de Cultura ha recomanat el curt per la seva vocació educativa.

Moltes vegades no som conscients que els nens petits tenen un cor immens i que ens poden ensenyar coses que els grans, de mica en mica, hem anat oblidant. Aquest curtmetratge et farà emocionar i reflexionar.

A més, et proposo una activitat per a treballar a l’aula amb els teus alumnes:

Amb aquesta activitat es treballa la dimensió 3 (Competències Bàsiques de l’Àmbit Digital), on s’aborden les capacitats de comunicar de manera interpersonal o col·laborativament, produint i interpretant missatges multimèdia,així com l’ús de les xarxes locals i/o socials pel que fa a l’alumnat major de 14 anys, i la publicació a Internet.

Quin treball es farà?

 CUERDAS (1a part)

  1. Visionat del curtmetratge “Cuerdas”.
  2. Debat sobre el curtmetratge i els sentiments que els han sorgit.
  3. Després del visionat, per parelles, crearan preguntes per a fer als altres companys. Amb totes les preguntes, es crearà un petit qüestionari, utilitzant els “formularis google”.
  4. Cada alumne haurà de respondre el qüestionari. Aquest treball es farà de manera individual a l’aula, cada alumne disposarà d’un ordinador portàtil per a fer-ho.
  5. En gran grup es farà una lectura del buidatge dels resultats dels qüestionaris.

CUERDAS (2a part)

Després de la primera part de l’activitat proposada, es farà un treball d’expressió escrita: Es demanarà als alumnes que, individualment i utilitzant el “google docs” facin una redacció d’unes 15-20 línies sobre el curtmetratge. Per a fer-ho hauran de tenir en compte l’estructura: inici (explicar si els ha agradat el curtmetratge), desenvolumpament (explicar el curtmetratge) i final (quins valors que transmet el curtmetratge destaquen). Es compartirà al drive cada un dels escrits per tal que la resta dels companys en puguin fer una lectura.

A més, es pot acabar l’activitat coneixent i comentant la història d’en Nicolàs, el nen en qui el director del curtmetratge es va inspirar.

[youtube]https://youtu.be/jI4Ap5mD3oo[/youtube]

ELS CONFLICTES

http://