RECURS Nº1: PINTORS PER A PETITS ARTISTES

GLOGSTER RELACIONAT AMB PINTORS

  • OBJECTIU: Introduir-se en el treball de l’educació artística a través del glogster.
  • METODOLOGIA: Gran grup. Visualitzacio del glogster i potserior posada en comú del què hem vist i recordatori dels artistes que hem anat treballant a l’àrea de l’educació visual al llarg del curs de P4.
  • TEMPORITZACIÓ: 2 sessions.
  • PAPER DELS ALUMNES: Els alumnes han d’estar atents i han de participar activament en la conversa que s’iniciarà després de la visualització del glogster. Potser aquí l’alumne té un paper més avita passiu ja que no hi he posat cap enllaç en el que hi pugui fer alguna activitat a través de la PDI. Però si ens serveix per fer una projecció molt diferent del típic power point.
  • RECURSOS NECESSARIS: Tenir el glogster dels “pintors per a petits artistes” i la PDI.

 

 



Publicat dins de General | Deixa un comentari

RECURS Nº2: LA VELLA I ELS LLADRES

TREBALLAR AMB L’AUDACITY

  • OBJECTIU: Introduir-se en el treball de la gravació de contes a través de l’audacity. En aquest cas seria la gravació d’aquest contes a través de les seves veus i escolta del resultat.
  • METODOLOGIA: Petit grup. A l’aula de TIC on hi va mig grup es fa la visualitzacio del conte “La vella i els lladres”, conéixer ben bé la història i repartir-nos els personatges per fer la posterior gravació del conte per part dels alumnes del curs de P4. Com a cloenda es fa un power point a partir de les vinyetes del conte i s’hi adhereix l’audició del conte i es penja al bloc de l’escola.
  • TEMPORITZACIÓ: 4 sessions repartides en dos mesos .
  • PAPER DELS ALUMNES: Els alumnes han d’estar atents i han de participar activament en la repartició dels personatges i .
  • RECURSOS NECESSARIS: Tenir el programa de l’audacity i dominar-lo. Els ordinadors d’aula, auriculars i altaveus per fer la gravació. La PDI per mostrar el resultat als companys/es.

narraciolavellaielslladres

Publicat dins de General | Deixa un comentari

RECURS Nº3: EL GEGANT EGOISTA

CONTE SOBRE L’EDUCACIÓ EMOCIONAL

  • OBJECTIU:Introduir-se en el treball de l’educació emocional a través del conte el gegant egoista
  • METODOLOGIA: Gran grup i petit grup. Visualitzacio del conte i potserior posada en comú del què hem vist i què en pensem.
  • TEMPORITZACIÓ: 2 sessions.
  • PAPER DELS ALUMNES: Els alumnes han d’estar atents i han de participar activament en la conversa que s’iniciarà després de la visualització del conte.
  • RECURSOS NECESSARIS:El conte del GEGANT EGOISTA i la PDI.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

RECURS Nº4: JOC ONLINE PER AL RECONEIXEMENT I LA IMITACIÓ D’EMOCIONS

IMITACIÓ D’EMOCIONS

  • OBJECTIU:Treballar tot tipus d’emocions amb els nostres alumnes.
  • METODOLOGIA: Individual o per parelles. Treball inicial que pot sorgir de situacions que els passen a ells mateixos a l’escola o a casa, a partir de petits conflictes que els fan estar enfadats, tritos, enrabiats, o anècdotes que els fan estar contents, riure … Hi ha d’haver un fil conductor com pot ser un conte que vagi tocant diferents temes i a partir d’aquí inciarem com a activitat complementària un espai a l’ordinador amb aquesta activitat online.
  • TEMPORITZACIÓ: 1 sessió de deu minuts al llarg del curs en diferents moments.
  • PAPER DELS ALUMNES: Han de visualitzar i després imitar.
  • RECURSOS NECESSARIS: Necessitarem un ordinador per poder fer el joc

Publicat dins de General | Deixa un comentari

RECURS Nº5: EL MÓN ET PARLA

  • OBJECTIU: Ordenar diferents seqüències quotidianes en temps i espai i treballar el discurs oral.
  • METODOLOGIA: Individual o per parelles. Aquesta activitat m’ha semblat molt interessant per poder treballar les seqüències segons el nivell de dificultat de 3, 4 i 5 accions. És una manera divertida de treballar-les amb alumnes a partir de P4. Les imatges són clares i entenedores, molt gràfiques i el joc és àgil pel que als alumnes els pot resultar amè i divertit engrescar-s’hi i intentar trobar les solucions i poder pujar el nivell de dificultat.
  • TEMPORITZACIÓ: 1 sessió de deu minuts un cop al mes al llarg de tot el curs de P4 a la PDI.
  • PAPER DELS ALUMNES: Actiu. Han d’estar atents i entendre la lògica de les seqüències per tal d’ordenar-les correctament i poder passar a la següet i poder anar pujant de dificultat.
  • RECURSOS NECESSARIS: L’ordinador de l’aula o la PDI per tal de poder treballar-la individualment o en grup.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

RECURS Nº6: APLICACIONS PER L’ORDINADOR A L’AULA

RECURSOS SOBRE LA IMATGE

  • OBJECTIU: El domini del ratolí.
  • METODOLOGIA: Individual o per parelles. Aquí trobem una aplicació per treballar amb els nostres alumnes a l’ordinador de la classe per exemple. Jo ja l’he incorporat als meus alumnes de P4 i la veritat és que funciona molt i molt bé. Generalment aprofitem estones en les que han acabat feines per poder jugar amb aquesta aplicació, en la que han de colorejar els dibuixos que apareixen a la pantalla.
  • TEMPORITZACIÓ: 1 sessió de deu minuts  cada quinze dies a l’aula de TIC o bé a la classe. És una activitat més lúdica que treballem durant tot el curs, incrementant el nivell de dificultat, a l’aula o a l’hora de TIC.
  • PAPER DELS ALUMNES: Es pot treballar per parelles de manera que aprenen també a pactar i ajudar-se mútuament quan els apareixen dificultats. Cadascú ha de dominar el ratolí i anar clicant el pinzell i els colors que necessita per anar colorejant el dibuix.
  • RECURSOS NECESSARIS: L’ordinador de l’aula o la PDI per tal de poder treballar-la individualment o en grup.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MÒDUL4: UN NINOT DE NEU

Edu3.cat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PRESENTACIO MÒDUL 3 (GRUP7)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

3,2,1…

Benvinguts,

Aquest blog pretén ser un punt de trobada de recursos per a l’EDUCACIÓ INFANTIL. M’he proposat aquest objectiu perquè penso que,  tot i que internet ens obre un mar de possibilitats,  es fa difícil pescar-ne les més adients per a cada situació. Així que si entre tots i totes compartim les nostres experències aconseguirem millors activitats dedicant menys temps : “menys és més!”

Així doncs, aquí començo la meva aventura …i espero que m’acompanyeu!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Punt de trobada: LA CASTANYADA

Com que és tardor i estem de celebració, què millor que començar amb el punt de trobada: la castanyada.

Un clàssic de la tardor “M’agrada la tardor”.

m’agrada la tardor

Idees per customitzar el personal…

Publicat dins de General | 1 comentari