Fer de tutor

Reflexions d’un tutor.

 descarga

Ferran Galimany

L’escola no és només un lloc d’aprenentatge per als infants, sinó també per a les persones adultes que hi treballem. És bo tot allò que crea debat pedagògic, ja sigui al claustre, al cicle, als passadissos o a l’hora del cafè, i que comporta un ambient de professionalització d’aquesta feina. El present article no seria possible sense haver treballat envoltat de molts mestres amb ganes de compartir les seves vivències a l’escola La Llacuna del Poblenou.

Com a tutor, sentir-se atret per la novetat que representa el curs que comença sembla inevitable. Cada grup de nens i nenes portarà camins nous, plens de moments dolços i amargs en el trajecte que recorrerem tots junts. Si entenem que, a l’escola, el protagonista és l’infant i que la nostra actuació parteix del moment evolutiu, de les necessitats i de trobar el millor de cada un dels vint-i-cinc infants que acompanyarem durant l’any, convindrem que fer de tutor vol dir situar-se en el món de la incertesa. No hi ha cap fórmula per ajudar-los a avançar al màxim de les seves possibilitats, perquè cada grup és diferent, com cada criatura és diferent.

seguir llegint

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *