Les competències en l’àrea de ciències socials

“Diuen que l’edat dóna benevolència, que és com dir capacitat d’entendre la manca de maduresa d’alguns i atribuir-la a la complexitat de la vida. Potser necessito sumar encar mes anys als que ja tinc per comprendre l’actual obsessió de l’Administració i d’un bon nombre d’experts en educació per trobar indicadors de rendiment  que permetin establir nivells d’excel·lència, i així poder veure el costat positiu de la dèria per especificar més i més competències que serveixin per construir aquests indicadors.”

Aquest és l’inici del capítol que la Pilar Benejam, professora emètita de la Universitat Autònoma de Barcelona, escriu per al llibre Competències: una oportunitat per repensar l’escola, que ha editat l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.

Com sabeu la Pilar Benejam va venir a l’escola a fer la primera conferència del curs i ens va deixar a tots amb un molt bon gust de boca. Si voleu continuar la lectura del capítol citat podeu anar clicant en els següents enllaços.

pilar-1

pilar-2

pilar-3

pilar-4

One thought on “Les competències en l’àrea de ciències socials

  1. Sílvia

    Ja fa dies que volia escriure per expressar la meva gratitud a la Pilar Benejam per haver vingut a la nostra escola i haver compartit amb nosaltres una estona de la seva llarga i interessant experiència com a mestra i educadora, entremesclada amb anècdotes de la seva vida com a mare.

    La Pilar va destacar la importància de l’escola, així com de l’atenció que reben els nostres fills i filles especialment entre els 0 i els 6 anys. Va dir que el temps d’ensenyament no es correspon amb el temps d’aprenentatge, i que cada nen o nena en el moment menys pensat aprèn. Ens va recordar la importància de l’expressió oral dels nens, que els hem de fer parlar i explicar-se per tal que mestres i pares siguem conscients dels coneixements que tenen adquirits.

    Ens va explicar moltes altres coses, per exemple sobre la importància que els infants se sentin part d’un grup social (família, classe…) i que el (poc o molt) temps que els dediquem ha de ser un temps acollidor i dialogant.

    També ens va parlar de la importància de les expectatives i de l’autoestima dels nens i nenes, per tant de la confiança que els adults els hem de mostrar, reforçant de forma positiva tots els seus avenços i animant a superar les dificultats. Els adults hem de saber potenciar les habilitats dels infants.

    La Pilar va destacar la importància de sentir-se bé en el món canviant on vivim, i de poder evolucionar i avançar amb els canvis. Així, conclou que la família i l’escola han d’ensenyar a aprendre: aprendre coses ja fetes (coneixement) + aprendre a aprendre.

    Finalment, la Pilar va parlar de la figura del MESTRE, essencial per ordenar les idees, per aprofundir en el coneixement, per guiar ls infants en el seu procés d’aprenentatge…

    Crec que a l’escola ens estem envoltant de bons i bones mestres, així que segur que els nostres fills i filles aprendran moltes coses, a més de ser feliços i gaudir del dia a dia. Molts ànims amb el nou curs!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *