La primera idea que vam tenir com a part pràctica amb una mica d’imaginació i d’ajuda de la nostra tutora del treball va ser fer una campanya de conscienciació en diferents xarxes socials per tal de conscienciar a tothom sobre els perills que hem analitzat i estudiat d’ aquestes.
Les xarxes socials que vam escollir van ser Instagram, TikTok i Twitter ja que són les xarxes que més s’utilitzen avui dia i on considerem que podem posar més informació i també és més fàcil interactuar amb els seguidors i les seguidores. Les tres xarxes socials són molt populars i avui dia pràcticament tothom les té, especialment les persones més joves però també d’altres edats. Instagram sempre ha sigut una xarxa social molt coneguda i famosa i encara que els anys passin la gent la continua utilitzant. Per altra banda TikTok s’ha transformat en una xarxa social molt popular, fins i tot nens i nenes molt petits (7,8,9 anys) la tenen i la utilitzen molt al seu dia a dia. És una aplicació molt addictiva per la quantitat de contingut infinit que n’hi ha. Per altra banda Twitter la té molta gent especialment per la fàcil difusió de notícies i perquè la informació vola amb molta rapidesa. És per això que tenen el logotip amb un ocell.
Altre motiu d’elecció d’aquestes xarxes socials és la manera de publicar informació en aquestes. A Instagram es pot publicar molta informació i també imatges de moltes maneres, per tant vam pensar que estaria molt bé utilitzar aquesta. Per altra banda TikTok és una xarxa social on es fan vídeos i al ser curts i dinàmics també vam decidir utilitzar-la per posar la informació que volíem. I per últim vam escollir Twitter ja que és una xarxa més seriosa on es poden posar informació, sobretot dades i frases curtes.
El primer pas va ser escollir el títol i el logotip de la campanya. Vam fer una pluja d’idees amb els possibles títols. Els dos primers títols que vam pensar van ser: Techno Revolution → Revolució Tecnològica / World Changing → Món Canviants. Ens va agradar més el de Techno Revolution, per tant, vam llençar-nos a la piscina i vam fer un logo amb l’aplicació de disseny canva. Aquest va ser el resultat.
Esborrany del logotip campanya.
No estàvem 100% convençudes d’aquest logotip, per tant, vam enviar un correu a la nostra tutora per veure que li semblava. Finalment, vam decidir canviar-ho, ja que ni a nosaltres ni a la nostra tutora veiem que fos un títol que captés l’atenció de la gent, requisit molt important per començar una campanya que ja havíem llegit quan vam analitzar com fer una bona campanya.
Al tornar-nos a reunir vam tornar a pensar i dissenyar un nou títol i logotip per a la nostra campanya. Vam estar una estona parlant i fent més brainstorming i finalment vam decidir el títol de la nostra actual campanya: Atrapats a la Xarxa.
Per què aquest títol? Vam estar reflexionant sobre l’addicció que té molta gent amb les xarxes socials i els perills que comporten aquestes i la mateixa addicció, per tant, vam voler fer un títol simbòlic d’aquesta situació i això és el que significa.
Aquest és el logotip final que vam utilitzar com a imatge de perfil dels nostres perfils a les xarxes socials:
Logotip de la campanya Atrapats a la Xarxa.
Com es pot veure hi ha un mòbil amb reixes que representen la presó i dins una persona que representaria totes les persones addictes a les xarxes socials. A més, penjant de les lletres, també podem veure unes esposes que també vam relacionar amb el fet de sentir-se empresonat. El color que vam decidir que predominés per a tot allò relacionat amb la campanya i també amb el nostre treball de recerca és el blau, car ens agrada a totes tres i el trobem bastant atractiu. A més, en buscar què transmet aquest color, vam esbrinar que utilitzar aquest color transmet confiança, intel·ligència, honestedat, lleialtat, i seguretat, és per això que s’empra molt per empreses bancàries, en xarxes socials i moltes vegades en el sector sanitari.
Aquest títol i logotip ens va agradar més a nosaltres i també a la tutora i per saber l’opinió d’altres persones una mica més externes vam enviar la imatge del logotip a gent diferent (coneguts, amics i família) per saber que era el que li venia al cap a aquesta gent en veure aquest logo. En general vam aconseguir les respostes que ens esperàvem (que no tenim vida fora de les xarxes socials, enganxats a les xarxes socials, persones atrapades a les xarxes socials, algú està atrapat per culpa d’alguna estafa online, o que en ser influencer ha d’estar tot el dia a les xarxes compartint la seva vida, etc). Aquestes són les respostes que més ens han arribat. Com veiem que la gent entenia bastant bé el missatge vam iniciar la nostra campanya en Instagram, Twitter i Tiktok i vam posar en cada xarxa social un post, tweet i vídeo de presentació.
La nostra campanya clarament és una campanya de conscienciació en la qual volem donar a conèixer i conscienciar a la gent sobre els perills que ens podem trobar a les xarxes socials. La podem trobar a Instagram, Twitter i TikTok. En cada xarxa social publiquem contingut diferent però del mateix tema. Inclús els vídeos que pengem a TikTok els posem a l’Instagram i viceversa.
El que vam fer per organitzar bé la nostra campanya a les xarxes socials va ser fer un document amb el qual volíem publicar a les xarxes socials. També vam organitzar les futures publicacions i vam concretar les dates en què les publicaríem.
Llistat de posts a Instagram.
Vam fer això amb les publicacions a la resta de xarxes socials (Twitter i TikTok) per tenir tot més o menys controlat i organitzat. A Twitter vam fer un altre llistat amb les dades i frases que publicaríem, per exemple:
Llistat de tweets a Twitter.
Abans de començar la nostra campanya en les xarxes socials vam buscar algunes campanyes que es trobaven en xarxes socials per veure com feien els dissenys de les publicacions, de quina manera publicaven les informacions i més. Vam provar de buscar comptes a Instagram, a TikTok, i a Twitter que tractessin sobre el nostre tema de TdR, però no vam trobar cap i ens vam sorprendre bastant. Aquí és quan ens vam adonar que hi ha molt poques iniciatives per tractar un tema tan important com el dels perills de les xarxes socials i ens vam alegrar de poder ajudar a la gent i poder mentalitzar als usuaris de les xarxes socials. Aquests són dos exemples de comptes amb els quals ens vam inspirar per fer els dissenys de les nostres publicacions a Instagram:
@creixerendigital @myhealthymindproject
Ens vam inspirar en aquests dos, ja que @myhealthymindproject un és un compte que intenta conscienciar als seus seguidors sobre l’amor propi i la salut mental, i @creixerendigital parla sobre les xarxes socials i dona tips sobre publicacions a Instagram i més. Encara que no tenen molt a veure amb la nostra campanya, ens va semblar interessant la seva informació i ens vam inspirar en algunes publicacions per poder fer les nostres. A més també vam inspirar-nos en els dissenys que feien ja que eren visuals, esquemàtics i bastant bonics.
Una altra cosa que destaca en la nostra campanya en les xarxes socials són aquests memojis que ens representen a nosaltres i que hem posat de decoració a algunes publicacions i més en les xarxes socials. És una altra manera de fer la nostra campanya més única i original.
Memojis.
INSTAGRAM: és la xarxa social que hem emprat per publicar tota la informació possible sobre els perills que trobem a les xarxes socials. Per nosaltres aquesta és la plataforma més rellevant de la campanya, ja que és la que ens permet publicar més informació i de diferents formes. El nom de la nostra campanya a Instagram és: @atrapats.a.la.xarxa
Instagram és el cor de la campanya, ja que és la xarxa social on hem estat més actives, on hem pogut publicar més informació i on hem rebut més suport. A més, és un lloc on és més fàcil interactuar amb els seguidors i seguidores.
Per fer els posts d’Instagram també hem fet servir l’aplicació Canva, que ens ha ajudat a fer tots els dissenys de les publicacions i històries en aquesta xarxa social. En Canva hi ha una opció d’escollir plantilles d’Instagram. Post d’Instagram (1080 x 1080 px). Storie d’Instagram (1080 x 1920 px).
Opció de dissenys d’Instagram a Canva.
És molt útil poder tenir aquesta eina per fer els nostres dissenys. La informació de cada publicació és de fonts fiables d’Internet, també agafem informació del nostre treball i altres coses les hem pensat nosaltres.
Hem decidit tenir un feed (vista prèvia de les publicacions a Instagram) ben organitzat i bonic i, per tant, hem volgut fer una seqüència de post informatiu, post més visual i original i post informatiu: En aquest exemple podem observar la combinació d’aquesta seqüència:
Exemple feed Instagram.
Cada publicació la preparem prèviament a un document amb la informació ordenada i després la passem a un disseny en Canva. Finalment, les descarreguem al móbil i des d’aquest la publiquem a Instagram. Per arribar a més gent fem un llistat de hashtags per posar-los als peus de foto de cada publicació. Els hashtags que més utilitzem són els següents:
#xarxes #xarxessocials #social #socialmedia #redessociales #societat #tecnologia #jovesixarxes #joves #mòbil #malúsxarxes #recordatori #reminder #campanya #internet #grooming #sexting #addicció #ciberseguretat #ciberdelinqüència #ciberdelinqüents
Què hem publicat?
- Tips i consells:
En aquest tipus de publicacions donem sobretot moltes idees d’activitats a fer per no estar enganxats a les xarxes socials, també consells als pares i mares per fer que els seus fills i filles utilitzin menys les xarxes socials i que tinguin més compte a l’hora d’usar-les, a més hem publicat com evitar desconcentrar-nos a l’hora d’estudiar per les xarxes socials i més. D’aquests tipus de posts hem fet i publicat bastants, ja que considerem que com a bona campanya és molt important donar informació, però també informació que puguin posar a la pràctica i que sigui d’ajuda.
Aquest és un exemple en el qual vam posar “Coses a fer per desconnectar de les xarxes”, en el qual proposem moltes idees d’activitats i nous hobbies que pot ser si la gent els prova de fer els agrada i tenen una activitat nova a fer en comptes d’estar amb les xarxes socials molta estona.
Exemple d’una publicació de tips i consells a Instagram.
- Posts informatius:
Els posts informatius són els que més hem publicat a les xarxes socials, creiem que donar informació de forma visual, clara i resumida és molt important per als nostres seguidors i seguidores. Sobretot ens hem centrat en els perills de les xarxes socials que hem treballat tot i que també vam fer publicacions d’alguns no tan comuns o importants (Doxing, Flaming, Happy Slapping…).
Exemple de post informatiu a Instagram sobre cyberbullying (7 pàgs).
- Publicacions més esquemàtiques:
En aquest tipus de publicacions hem fet una barreja entre els posts informatius, però també amb els de tips i consells per tal de fer una mena de publicació infogràfica. D’aquestes vam veure moltes quan vam buscar comptes d’Instagram informatives, per tant, vam decidir i les vam fer. Són publicacions més visuals i esquemàtiques.
Sabem que hi ha molta gent que no llegeix les publicacions amb una mica més de text, per tant, hem volgut fer d’aquest tipus que es llegeixen en menys d’un minut i que són molt fàcils d’entendre.
Exemple de publicació esquemàtica a Instagram.
- Recordatoris positius i frases motivadores.
Com ja hem dit anteriorment aquests tipus de posts són els que separen un post informatiu d’un altre i que, per tant, quan el nombre de publicacions que tenim a Instagram és múltiple de 3 queda al mig i fa que tot el feed tingui un ordre.
Aquest tipus de posts els hem fet especialment amb la finalitat que no totes les nostres publicacions siguin de molt text i que també tinguem una altra manera per impactar als usuaris d’Instagram. Això també ho hem vist a altres comptes informatives a Instagram, que anaven variant les publicacions i moltes vegades pujaven recordatoris, frases, etc.
Com a separadors no només hem fet frases, sinó que també hem volgut posar dades impactants i breus.
Exemple de publicació d’un recordatori positiu a Instagram.
En algun moment hem fet altre tipus de publicacions però aquests quatre últims han estat els més comuns. La resta de publicacions es poden veure accedint al nostre Instagram.
- Part del nostre feed d’instagram.
Així és com ens ha anat quedant el nostre feed al nostre perfil d’Instagram. Com es pot veure hi ha molta variació de publicacions, imatges, lletres, dades, etc. La varietat és el que fa que un compte sigui més atractiu i capti l’atenció del públic.
Feed del nostre Instagram.
Per altra banda, a les històries hem decidit posar informació més curta, no tan important, i també curiositats. Aquesta és una part de les històries destacades que tenim tot i que hi ha més que es poden veure accedint al nostre Instagram.
Exemple de històries destacades al nostre Instagram.
També hem volgut publicar històries en les quals poder interactuar amb els i les nostres seguidors/es per tal de fer la campanya a Instagram més dinàmica. Molta gent ens ha anat responent en aquestes petites enquestes i això ens ha fet poder connectar més amb els seguidors i seguidores i saber una mica dels seus punts de vista i opinions.
Exemple històries a Instagram interactuant amb els seguidors.
- Post diferent: La família tecnològica
Per canviar de tipus de publicacions a l’Instagram vam decidir fer posts sobre una família que utilitza diàriament les xarxes socials i l’Internet i que a conseqüència d’això tenen alguns problemes i perills.
Amb aquestes publicacions el que vam voler fer va ser que la gent veiés com les persones poden passar per aquests perills.
Aquestes són les publicacions sobre la família:
Publicacions de la família tecnològica a Instagram.
També tenim una història destacada de la família tecnològica on també hi ha més informació:
Història destacada família tecnològica a Instagram.
Enquestes a les històries i respostes
Moltes vegades a les històries d’Instagram hem fet preguntes a les històries en relació amb posts que hem publicat per saber una mica que pensava la gent que ens segueix. Aquí hi ha exemples d’enquestes que hem fet i les respostes dels nostres seguidors i seguidores.
Vam publicar aquest post sobre el qual es diu de: A quina edat hauríem de deixar als nostres fills i filles fer servir les xarxes socials? A més aquesta publicació ens la va recomanar fer un seguidor nostre quan vam fer aquesta pregunta a les històries el mateix dia que vam començar amb la campanya:
Història d’Instagram. Història d‘Instagram.
Ens va agradar l’idea i vam fer aquesta publicació:
Publicació a Instagram. Publicació a Instagram.
Per saber una mica que pensava la gent d’aquest tema vam fer una història on vam preguntar a quina edat creuen els nostres seguidors i seguidores que els pares haurien de deixar als seus fills i filles tenir xarxes socials:
Història d’Instagram.
Com podem veure els percentatges van empatar:
- 2 persones van votar 11-12 anys: 33%
- 2 persones van votar 13 anys: 33%
- 2 persones van votar 14 anys: 33%
- 0 persones van votar abans dels 10 anys: 0%
Per altra banda en la casella d’altres una persona va escriure això:
Història d’Instagram.
Aquesta persona considerava que en tot cas la millor edat seria 16 anys.
Com a conclusió podríem dir que la resposta a aquesta pregunta depèn dels pares i mares i de l’educació que donen als seus fills i filles. Algunes persones veuen millor edats com 11 anys i altres com 16, però ningú va votar 10 anys o abans, de la qual cosa ens alegrem bastant.
Per altra banda també hem fet preguntes més curtes com ara aquesta que és una mica per reflexionar.
Vam preguntar: Creus que les xarxes socials a vegades ens fan menys feliços?
La resposta va ser aquesta:
- 5 persones van votar que si: 83%
- 1 persona va votar que no: 17%
Història d’Instagram.
No vam obtenir tantes respostes com ens hagués agradat, però podem veure que la majoria van votar que si que les xarxes socials a vegades ens fan menys feliços.
Alguna vegada el que també hem fet abans de publicar una publicació és preguntar a les històries d’Instagram si sabien què és el tema del qual publicaríem el post, com per exemple això:
Vam preguntar: Saps què és la sextorsió?
- 1 persona va votar que si sap què és: 17%
- 5 persones van votar que no saben què és: 83%
Història d’Instagram.
Amb aquesta pregunta volíem saber si la gent està informada sobre aquest tipus de temes relacionats amb les xarxes socials o si no tants. Veient que només 1 persona va votar que si podem dir que en general la gent no està molt informada d’aquest tema que és la sextorsió (extorsió sexual). Per tant, vam fer una explicació sobre el que és i la vam publicar.
Una de les altres preguntes que hem fet a les històries ha sigut aquesta:
Història d’Instagram.
Vam fer un post de consells i a les històries vam demanar més per part de les persones que ens segueixen, aquestes van ser algunes de les respostes obtingudes:
Tres històries d’Instagram.
Aquestes són tres respostes que ens van fer donant consells i que vam publicar a les històries ja que els veiem molt bé.
Conclusions d’Instagram
Instagram ha sigut la plataforma on hem rebut més missatges i comentaris per part dels i les nostres seguidors i seguidores. Han sigut molt amables i han interactuat moltes vegades amb nosaltres. Aquí hi ha alguns exemples de comentaris que ens han fet alguns dels i les nostres seguidors i seguidores:
Comentaris en post de “Consells xarxes socials”.
Comentaris en post de nous hobbies.
Comentari en post de “Estafes online”
Comentari en post de “Com cuidar la teva salut mental”.
Comentari en post de “La família tecnològica”.
Comentari en post de “Happy Slapping, un tipus de cyberbullying“.
Comentari en post de “Com detectar un perill fals a Instagram?”
Comentari en post de frase per reflexionar.
Comentari en post de “Quina hauria de ser l’edat dels fills/es per utilitzar les xarxes socials?”.
Comentari en post de “Els perills a TikTok“.
Comentari en post de “Apps per fonamentar la lectura i desconnectar de les xarxes socials”.
Comentari en post de la nostra xerrada als joves de 3ESO.
Com es pot veure hem rebut molts bons comentaris i moltes reflexions per part d’alguns dels nostres seguidors i seguidores. No només ens han agraït la informació que donem sinó que també ens han deixat el que pensen sobre alguns temes tractats en les publicacions, el que pensen de les publicacions en si mateixes i molt més. Considerem que aquests són comentaris plenament sincers i ens hem adonat que gràcies al nostre compte d’Instagram hem ajudat a molta gent a conèixer el món i tot allò que hi ha darrere les xarxes socials.
Per altra banda, quan es va aproximar la data de final de TdR i per conseqüència de la nostra campanya de conscienciació a les xarxes socials vam decidir fer un petit formulari per interactuar amb totes les persones que ens segueixen a Instagram i veure que han après; si consideren que hem estat una bona campanya; si pensen que amb alguns posts han reflexionat, etc.
Ens van contestar 19 persones de forma totalment anònima.
1a pregunta:
Tothom que va fer el formulari va votar que si que havien après nova informació gràcies a les nostres publicacions. Això significa que les nostres publicacions, històries i més han sigut una font d’informació de la qual la gent ha pogut aprendre coses que no sabia i ens alegrem d’això.
2na pregunta:
Com es pot veure hi ha gent que ha après més que altra. 9 persones han votat “10” (47,7%) i 3 persones han votat “6” (15,8%). Hi ha varietat de valoracions a partir del 6. Que el nombre més votat hagi sigut 10 és molt bona senyal.
3a pregunta
Podem veure que a tothom menys a 1 persona (5,3%) han votat que algunes publicacions els han fet reflexionar sobre l’ús excessiu de les xarxes socials. Aquesta és una molt bona resposta.
4a pregunta
És molt bona senyal veure que les 19 persones que han fet el formulari han votat que si que han reflexionat dels perills de les xarxes socials, això indica que s’han adonat de perills que no existien i de tot allò que hi ha darrere dels perills.
5a pregunta
En aquesta pregunta hi ha hagut varietat d’elecció, 3 persones han votat “Molts” i unes altres 3 “Cap” (15,8%). Per altra banda el més votat ha sigut “Alguns” per 9 persones (47,7%). Ens alegra veure que encara que siguin alguns o pocs la gent ha canviat alguns hàbits i aspectes a la seva vida. Això també indica que la nostra campanya ha ajudat a la vida d’altres persones en aquest àmbit.
6a pregunta
Volíem saber quins són alguns dels aspectes que han canviat en les seves vides per veure si realment hem ajudat amb la nostra informació. Com podem veure si que hem ajudat ja que totes les respostes estan relacionades amb els posts que hem fet i pujat.
7a pregunta
En aquesta pregunta 15 persones (78,9%) han votat que si han après algun nou perill i en canvi 4 (21,1%) no. Segurament al haver après un nou perill la gent ara el tindrà en compte a l’hora de fer ús de les xarxes socials.
8a preguntava
Tothom va votar que la nostra campanya de conscienciació els ha obert els ulls en quant al món de les xarxes socials, i això és molt bo, perquè molta gent encara conèixer alguns perills de les xarxes socials no és conscient del tot.
9a pregunta
Les valoracions són molt bones, totes a partir del 8, la més alta el 10 votada per 12 persones (63,2%).
10a pregunta
Aquests comentaris són molt bons, sembla que a la gent els hi ha agradat el nostre contingut i que han après molt.
11a pregunta
Aquests són tots els comentaris que hem rebut sobre reflexions i valoracions que hem rebut en aquest formulari. Com es pot observar la gent ens ha donat molt de suport i ens agrada veure que realment s’han conscienciat gràcies a Atrapats a la xarxa.
TWITTER: és una altra de les plataformes que hem utilitzat per fer la nostra campanya, per donar a conèixer els perills de les xarxes socials que hi ha avui dia. Encara que no és la plataforma que més s’utilitza actualment, pensem que mai ens ve de més donar informació per molt que ens llegeixin només 3 persones. El nom de la nostra campanya a Twitter és: @atrapats_xarxa
Com bé diu el nostre perfil; volem conscienciar als joves en general sobre els perills, ja que actualment som la generació que té més contacte directe amb les xarxes socials i, per tant, els que més en perill estem.
Exemple pàgina d’inici de Twitter
Es tracta d’un compte obert per a qualsevol mena de persona i ens hem dedicat a pujar tweets d’aquest tipus:
Exemple de tweets publicats a Twitter.
Com veieu a vegades publiquem imatges d’Instagram i també moltes vegades fem “propaganda” del TikTok posant els links dels nous vídeos perquè la gent arribi amb facilitat a aquests i es facin més virals.
I per últim, la tercera xarxa social que vam utilitzar per la nostra xarxa socia va ser TikTok.
Conclusions de Twitter
Amb l’experiència que hem tingut tenint la nostra campanya en la xarxa social de Twitter ens hem adonat que potser no és el lloc on les campanyes de conscienciació com la nostra tenen més d’èxit. Tenim 14 seguidors/es que agraïm molt i en els tweets no hem rebut molta interacció. Creiem que encara que el tema dels perills a les xarxes socials és molt interessant no tothom ho veu així i no els crida l’atenció els tweets que publiquem a Twitter.
Sí que hem rebut algun like algun retweet, però en aquesta plataforma no hem connectat tant amb els seguidors i les seguidores i en algun tweet que hem penjat fent una pregunta acompanyada de la seva explicació corresponent ningú ha fet resposta.
Considerem que mitjançant Twitter no hem pogut conscienciar molt o tot el que ens agradaria a la gent. Però no passa res car això també forma part del nostre TdR i també és un resultat bo que ens ha permès veure que la nostra campanya de conscienciació no ha tingut l’èxit que esperàvem.
TIKTOK: Aquí pugem informació d’una manera diferent de com ho fem a Instagram i Twitter. L’objectiu és el mateix que a les altres plataformes, però ho fem en format vídeo i amb música de fons, perquè així sigui més entretingut. El nom de la nostra campanya a TikTok és: @atrapats.a.la.xarxa
Per als vídeos que fem primer posem la informació en un document i després la passem a l’edició del TikTok. L’edició i realització d’aquests vídeos considerem que és el més complicat de fer. Pujavem un vídeo a la setmana ja que editar-los tenia la seva dificultat. A més, trobar idees per pujar també era complicat perquè no hi havia moltes cançons o trends que fossin apropiats per una campanya de conscienciació. I per molt que buscavem inspiració, no hi havia camp perfil de cosnciencació de les xarxes a Tiktok. Per això treiem la majoria d’idees d’un farmacèutic que fa videos informatius a la plataforma.
Exemple de vídeo publicat a TikTok.
També hem donat consells per no estar connectats/ades a totes hores a les xarxes socials, així com per no distreure’s amb el mòbil quan s’hagi d’estudiar. Per fer-ho, agafavem idees de vídeos de Youtube o algunes que se’ns ocurrien a nosaltres. Aquests van ser els vídeos que més repercussió van tenir. Vam arribar als 100 m’agrada i fins i tot i havia gent que se’ls guardava. Tot i així, molt poques vegades teniem comentaris.
Exemple de vídeo publicat a TikTok.
A més a més, TikTok es caracteritza per la quantitat de trends que fa la gent i les seves visualitzacions. Per tant, la nostra idea és anar fent els trends més virals, però donant informació sobre la nostra campanya i el que volem transmetre. Uns dels trends que més visites va tenir va ser el que us mostrem a continuació, el qual tracta de quan la gent s’avorreix sense els seus aparells electronics. Vam arribar a les 1900 reproduccions i se’l van guardar un parell de persones.
Exemple de vídeo publicat a TikTok.
Conclusions de TikTok
A TikTok també hem rebut molt de suport, no tant com a Instagram però sí que més que Twitter. En aquesta plataforma sobretot hem donat consells, no hem donat tanta informació com a Instagram ja que això requeriria escriure molt text i als vídeos de TikTok a la gent no li agrada llegir en aquesta mena de vídeos.
Aquests són alguns dels comentaris que ens han deixat als vídeos:
Comentaris en dos vídeos de TikTok.
Més sobre la campanya…
Quan vam analitzar els passos per a ser una bona campanya vam fixar-nos en el fet que moltes campanyes feien fulletons per publicitar-se i gràcies a això, conseguir més impacte en la societat. Nosaltres vam dissenyar els nostres propis fulletons amb Canva per donar-nos a conèixer a tothom. Aquest és el disseny:
Fulletó campanya Atrapats a la Xarxa.
Els vam fer amb l’aplicació Canva, mirant plantilles d’altres dissenys de l’aplicació. Vam agafar la nostra informació més important i la vam posar esquematitzada. També vam posar els noms dels nostres perfils a les xarxes socials de la campanya per facilitar l’accés de la gent a aquestes.
Aquests fulletons els vam penjar als suros del nostre Institut Can Planas, ja que és un lloc on hi ha molts adolescents i també professors que podrien estar interessats en la campanya. També vam posar alguns fulletons en els llocs públics als quals habituem a anar (acadèmia, biblioteca, etc) i vam donar als nostres pares i mares perquè els posessin als seus treballs (acadèmia d’anglès, oficina, etc).
Ens vam alegrar molt perquè durant els dies en què vam estar penjant els fulletons a diferents llocs vam notar un increment dels nostres seguidors en les nostres xarxes socials, especialment a Instagram, per tant, podem dir que fer els fulletons van ser molt útil per fer propaganda de la nostra campanya.
De què ens hem adonat amb la campanya?
Gràcies a la nostra campanya de conscienciació i al formulari que vam fer, ens hem adonat que hi ha bastant gent que no té gaire idea sobre tots els perills que trobem a les xarxes socials i que, amb les nostres publicacions, han pogut aprendre i reflexionar sobre aquests i canviar alguns hàbits que no eren saludables. També amb els comentaris i missatge rebuts hem vist que en general no hi ha molta consciència de tot el que hi ha darrere les xarxes socials i considerem que amb Atrapats a la Xarxa hem obert més els ulls.
A més, creiem que el fet que unes adolescents que han nascut en un món tecnològic on ja existien els telèfons mòbils i que tenen xarxes socials tinguin una campanya on mostrin tot el que les xarxes socials amaguen i les seves conseqüències, fa que el públic es llegeixi la informació que publiquem amb altres ulls. Creiem que aquest fet també ha hagut d’impactar a la gent que ens llegia. Està clar que no és el mateix que aquesta campanya la faci gent adulta o més joves com nosaltres, car els adolescents som qui més utilitzem les xarxes socials i el fet que unes joves parlen d’aquestes pel que fa als perills i més impacta. La gent del nostre entorn ens ha dit coses amb relació a això i que per ser joves és una campanya molt bona.
Com a conclusió es podria dir que hem complert el nostre objectiu de conscienciar sobre els perills de les xarxes socials a la gent que ens seguia en la nostra campanya en les diferents xarxes socials.