Introducció

Final de 1r de Batxillerat. Ens trobem en una classe de tutoria, parlant sobre el Treball de Recerca, del qual no teníem cap tema assegurat. Per això vam voler parlar amb la nostra tutora de grup per veure en quin aspecte ens podíem centrar i vam acabar 1r amb els perills de les xarxes socials com a tema definitiu.

Comença l’estiu, decretem quedar una vegada per setmana de manera que no anem amb pressa i puguem fer el treball amb calma. Durant la primera quedada vam resoldre quina seria la nostra hipòtesi: Com podem conscienciar sobre els perills de les xarxes socials?

Després d’això, vam organitzar la informació que cercaria cada una de nosaltres i vam començar a treballar la part teòrica del treball. El primer que vam escriure va ser sobre què són les xarxes socials i ens vam informar sobre la seva història, quines són les més utilitzades, en quina franja d’edat s’utilitzen més…

Seguidament, vam centrar-nos en el tema del nostre treball: els perills que contenen les xarxes socials. En comentar-ho amb la tutora, vam determinar els perills que tractaríem i ens vam informar sobre aquests.

Finalment, volíem donar alguns consells i solucions per aconseguir per millorar la relació amb les tecnologies, sobretot l’addicció que tenim amb aquestes. I aquí és on comença la nostra part pràctica: la campanya de conscienciació. El primer que vam haver de fer va ser informar-nos sobre què és una campanya de conscienciació i com funciona, de manera que vam buscar vàries dades necessàries i després vam poder començar Atrapats a la xarxa.

En parlar-ho amb la tutora, vam decidir que la campanya s’havia de començar a principis d’estiu per poder tenir suficient suport de cara a finals del treball. Així que el primer que vam obrir va ser el perfil de l’Instagram, ja que aquesta seria l’aplicació principal on centraríem la nostra campanya. Setmanes després vam obrir el compte de TikTok i Twitter, els quals eren un suport per l’Instagram.

Una vegada teníem això, també volíem confirmar la informació que havíem obtingut a la part teòrica, de manera que la nostra tutora ens va aconseguir una entrevista amb una mossa d’esquadra la qual ens va profunditzar més en els perills als quals s’enfronta dia a dia a la seva feina. A més, vam fer un formulari de Google el qual vam enviar a tots els nostres contactes per tal de tenir la major informació possible i al qual van contestar 291 persones de diferents franges d’edat.

Una altra activitat de la nostra part pràctica va ser assistir a una xerrada que feia la mossa d’esquadra de Barberà del Vallès a la qual vam entrevistar per als pares i mares dels alumnes de 1r i 2n d’ESO del nostre institut. I per finalitzar, vam fer una xerrada als alumnes de 3r d’ESO del nostre institut per tal que tinguessin una idea sobre el que hem estat treballant amb el TdR.

Aconseguit això, vam abocar tota la informació al blog, format que va escollir la nostra tutora. Al principi, no sabíem com funcionava exactament, però finalment vam veure que era molt còmode, ja que és bastant interactiu i es poden posar enllaços tant a les fotos com a les paraules, de manera que queda tot més polit.

Ara ja està tot enllestit i publicat al nostre blog perquè pugueu donar-li un cop d’ull al nostre treball.