Després de set mesos de treball ha arribat l’hora d’acabar el TdR i donar-li una resposta a la pregunta per la qual va començar aquesta petita aventura: Com podem conscienciar sobre els perills de les xarxes socials?
Mitjançant la nostra part pràctica vam poder resoldre aquest dubte, i vam arribar a la conclusió de què la millor manera d’arribar a la gent del nostre entorn és fent una campanya de conscienciació. Després de rumiar-ho molt i investigar, vam observar que la majoria de campanyes tenen lloc a internet o les xarxes socials. Per tant, aquest va ser el nostre objectiu principal: fer-nos visibles a partir de les xarxes socials.
Com ens vam informar abans sobre tots els perills que trobem, els vam tenir en compte a l’hora de començar amb la campanya. A més, vam utilitzar la informació que havíem trobat per poder penjar-la als nostres perfils i que la gent que ens seguís pogués tenir dades reals sobre els perills de les xarxes socials.
En acabar la campanya, vam voler saber si gràcies a les nostres publicacions diàries, la gent ha pogut ampliar el seu coneixement sobre les xarxes socials i ha tingut en compte tots els consells i tips que hem donat, ja que per a nosaltres era el més important de treball. Per tant, vam fer un formulari pels nostres seguidors de l’Instagram i així ens poguessin donar la seva opinió sobre la campanya. I les respostes són molt positives, així doncs, no podem estar més agraïdes amb els resultats obtinguts.
Gràcies a aquest formulari, també vam tenir constància que hi havia molta gent dels nostres seguidors que no tenien consciència de tots els perills que estan amagats a les xarxes socials. Moltes de les respostes eren per comentar-nos que gràcies a les nostres publicacions diàries havien après molt sobre les xarxes i que consideraran els consells que vam donar per l’ús del telèfon.
Però ells no han sigut els únics que han après alguna cosa, ja que, gràcies a aquest treball, nosaltres tres tindrem molt en compte tots els perills dels quals ens hem informat durant el treball i intentarem ajudar en un futur a gent que tingui dubtes sobre aquests. Hem descobert molts perills nous que no sabíem que existien, com per exemple el phishing o el grooming.
A més, per poder ampliar el nostre coneixement i continuar publicant als perfils de la campanya, vam voler fer una entrevista i un formulari. Gràcies a aquests dos afers, vam poder completar la informació que vam aconseguir de part teòrica. Fer l’entrevista va ser molt còmode gràcies a la mossa d’esquadra Jessica González, la qual va fer que l’estona passés de pressa i fos una entrevista divertida i entretinguda. Una de les coses que més ens va impactar d’aquesta entrevista va ser una frase que ens va dir: “Hi ha tantes persones que es creen perfils falsos que inclús entre ells es podrien arribar a trobar“. Aquesta frase se’ns va quedar atrapada al cap des que la va dir, ja que ens sembla molt curiós la de gent amb perfils falsos que hi ha al món.
Pel que fa al formulari, pensàvem que no tindríem moltes respostes, però després de compartir-ho per diversos mitjans, vam obtenir gairebé 300 respostes gràcies a les quals hem pogut treure unes conclusions molt interessants. Una de les coses que més ens ha sorprès d’aquest, va ser el fet que la majoria dels homes votaven tots el mateix. A la majoria de preguntes, tenim un 100% dels homes amb les mateixes respostes.
La part pràctica ens ha semblat la més laboriosa i minuciosa, ja que ens treia molt temps. Sobretot la campanya, perquè havíem de pensar que podíem publicar i l’hora d’ubicar-ho, fer l’edició de les fotos o vídeos… Tot i així, no ens han sorgit molts problemes en aquest procés, excepte falta d’inspiració i de temps. Però vam treure el temps d’on vam poder i per la inspiració vam fixar-nos en altres comptes d’Instagram i Tiktok per poder fer alguna cosa semblant per a la nostra campanya.
Com a conclusió final, podem dir que hem complert els nostres objectius, ja que sabem com conscienciar a la gent del nostre entorn sobre els perills de les xarxes socials amb aquestes. Hem pogut conscienciar als nostres seguidors amb la nostra campanya Atrapats a la Xarxa i amb l’espai divulgatiu dels nostres perfils, tant d’Instagram, com de Tiktok i Twitter.