FEM RECERCA AMB NETBOOKS
Ja per tancar la feina que hem fet al laboratori aquest curs hem proposat als alumnes fer una cerca d’informació sobre els diferents aparells òptics que tenim. Han utilitzat per primera vegada els netbooks i també els ordinadors que tenim al laboratori. Ho han fet molt bé!
UTLITZEM LA PROVETA PER MESURAR VOLUMS
Amb els alumnes de 4t hem estat parlant sobre què vol dir volum i també hem estat deduïnt quin dels intruments que tenim al laboratori ens podia servir per mesurar volums. Hem escollit una proveta, però clar necessitem un altre element… Necessitem l’aigua o qualsevol altre líquid transparent. A més ens hem hagut de fixar molt en quina quantitat d’aigua desplaçava cada objecte per poder ajustar al màxim els centímetres cúbics que mesurava cada estri. Ho han fet perfecte!
L’AIRE PESA
I seguim amb les propietats de l’aire! Els companys de 4t s’han fabricat una balança casolana i han pogut comprovar que realment l’aire té un pes. També ho han pogut comprovar utilitzant un globus buit, un globus plè d’aire i una balança digital. Molts no s’ho pennsàven però ara ja sabem que l’aire a part d’ocupar un espai també pesa!! Ho voleu veure???
PROPIETATS DE L’AIRE I
Amb els alumnes de 4t estem experimentant diferents propietats de l’aire. En aquest cas hem vist que l’aire està format per diferents gasos i que un d’ells, l’oxígen és consumenix en la combustió. Alhora hem vist com aquest oxígen que es consumeix fa variar la pressió atmosfèrica i aquest canvi fa que l’aigua de la safata puji pel got. Mireu, mireu!!
DILATACIÓ PER ACCIÓ DE LA CALOR
Avui hem comprovat com actua la calor sobre l’acer. Hem pogut veure i comprovar que després d’aplicar una font de calor sobre una bola d’acer aquesta ha augmentat de volum. Ho hem pogut comprovar perquè primer abans d’escalfar l’esfera hi podiem passar el cercle que veieu a les imatges, en canvi, després d’escalfar l’esfera una estoneta ja costava o fins i tot no s’hi podia passar el cercle, ha estat molt interessant. fixeu-vos-hi!
LES TEMPERATURES S’IGUALEN
Els alumnes de 4t han experimentat amb la temperatura i la trensferència de la calor.
Ha estat molt interessant veure que després de preparar l’experiment i comprovar que l’aigua de l’erlenmeyer i l’aigua de la cubeta tenien temperatures totalment diferents, amb el pas del temps aquestes temperatures s’anaven igualant. Mireu!
EXPERIMENTANT AMB LA SENSACIÓ DE CALOR I FRED
En aquesta ocasió experimentem amb sensacions. I si, cadascú té la seva. Ens ha quedat clar amb aquesta experimentació. Tots hi dèien la seva, per alguns l’aigua calenta cremava, pels altres estava la mar de bé i el mateix passava amb els cubells d’aigua tèbia i freda.
La finalitat experimentar amb aquestes sensacions i veure que no tots sentim igual! Mireu!
VISITA A LA DEIXALLERIA DEL CAMÍ DEL MIG
Els alumnes de 4t hem treballat la conservació del medi. Per fer-ho hem parlat de diferents temes, com: -Què en fem dels residus?
Per donar-hi resposta al llarg d’aquests dies hem anat contestant una web quest sobre la deixalleria més propera al nostre municipi, i per acabar d’arrodonir-ho l’hem visitat. Un cop allí la Irene Pineda ens n’ha explicat el funcionament, a qui dóna servei, els residus que hi podem portar, què s’en fa d’aquests residus, etc. Tot plegat molt interessant de còneixer. Mireu quin reportatge!
MOVIMENT TRASLACIÓ
Ara amb els alumnes de 4t seguim amb el moviment de translació. Aquesta vegada hem experimentat com la terra alhora que realitza el moviment de rotació també va girant al voltant del sol seguint una òrbita. Gràcies a la translació es produeixen les estacions. Mireu com ho hem fet!
MOVIMENT DE ROTACIÓ
Encetem curs!! I com veieu amb canvis al nostre blog! Esperem d’aquesta manera poder oferir-vos tots els nostres articles d’una manera més endreçada i fàcil de consultar. Esperem que us agradi!
Els alumnes de 4t estan estudiant com és i com funciona el nostre planeta. Com podeu veure a les imatges, amb el material que tenim al laboratori, han experimentat per quin motiu tenim dia i nit. Els ha quedat molt clar. Ho voleu veure?