QUÈ FEM AL MENJADOR? CS

Els nens i nenes de CS han fet aquest vídeo durant l’estona de menjador. Esperem que us agradi!!

Publicat dins de 4. Cicle Superior 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

HOMENATGE A EDUARDO GALEANO I GÜNTER GRASS

Quan ja queden pocs dies per la DIADA DE SANT JORDI, ens acomiadem de dos grans escriptors del segle XX: Eduardo Galeano i Günter Grass. Res millor que rendir-los un homenatge llegint-los i difonent la seva obra.

UTOPÍA
(Eduardo Galeano)

La utopía está en el horizonte.
Camino dos pasos,
ella se aleja dos pasos
y el horizonte se corre diez pasos más allá.
¿Entonces para qué sirve la utopía?
Para eso, sirve para caminar.

>

CANCIÓN INFANTIL
(Günter Grass)

¿Quién ríe, se ha reído?
Pues sí que se ha lucido.
Se ríe y han creído
que su razón ha habido.

¿Quién llora o ha llorado?
Llorar se ha terminado.
Si llora, por sentado,
que hay algo que ha ocultado.

¿Quién habla o se ha callado?
Si calla es denunciado.
Y si habla, ha silenciado
por qué al final ha hablado.

¿Quién juega tan temprano?
Si juega será en vano,
Ya se quemó la mano
con ese juego insano.

¿Quién muere, quién se ha muerto?
Quien muere, llega a puerto.
Si muere, ten por cierto,
que el caso queda abierto.

Publicat dins de CURS 14-15 | Deixa un comentari

EXPERIMENTS SOBRE EL COR. 6è

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Estem treballant l’aparell circulatori i aparell respiratori, incidint en el Cor com motor del nostre cos. Vam inflar un pulmó.

Publicat dins de 4. Cicle Superior 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

SORTIDA A LA SAGRADA FAMÍLIA. CM

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els nens i nenes de Cicle Mitjà hem visitat el temple de la Sagrada Família un dels monuments més admirats del món. També hem conegut, una mica més, l’obra arquitectònica de Gaudí a la ciutat de Barcelona.
Al llarg de l’activitat hem descobert diferents espais destacats de la basílica conduïts per una guia que va plantejar-nos uns enigmes que havien de resoldre amb l’ajut d’un llibre i diverses eines que portaven en un cinturó.
Segur que amb aquesta visita no perdrem mai de vista la Sagrada Família!!!

Publicat dins de 3. Cicle Mitjà 14-15, CURS 14-15 | 1 comentari

LA TELEVISIÓ ÉS UNA MALA INFLUÈNCIA? 6è

Estem treballant el debat a través de la pregunta: “la Tv és una mala influència per la societat?” els nois/es de 6è van contestar a la qüestió de manera individual, Buscant les dues idees, la positiva i la negativa.

Una vegada feta aquesta activitat, és va dividir la classe en dos grups: els que estaven a favor i els que estaven en contra per tal d’exposar el que havien escrit. Els alumnes podien portar de casa material per defensar la seva idea.

Per finalitzar, els dos equips van debatre, per torns de paraula. Un petit recull de les idees que van sorgir va ser:

La Tv és una mala influencia:
– perquè hi ha massa imatges i notícies de violència.
– perquè hi ha programes +12, +16, +18 i pots accedir sense cap problema.
– perquè en molts programes es diuen paraulotes.
– perquè l’excés de tv pot ocasionar problemes a la vista.
– perquè hi ha una gran quantitat d’anuncis.
– perquè la tv vicia molt.
– perquè estar en el sofà et fa perdre moltes coses que la vida et pot oferir.

La TV No és una mala influencia:
– perquè hi ha programes educatius.
– perquè hi ha programes entretinguts per quan no saps el que pots fer.
– perquè és una avantatge per la humanitat.
– perquè ens informa de les coses que passa a la resta del món.
– perquè així el nen/a no molesta mentre la mare prepara el sopar.
– perquè ens proporciona la visualització de pel·lícules en V.O. (versió original) i així podem aprendre idiomes.

Publicat dins de 4. Cicle Superior 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

TOC D’INICI FESTES DE PRIMAVERA DE LA CIUTAT

23 d’abril
Hora: 20:00 h
Tipus d’entrada: Lliure

Lloc:Plaça de l’Ajuntament de L’Hospitalet
La banda provençana de l’EMCA farà el toc d’inici de les festes de primavera. Aquest any el pregó el farà el cantant hospitalenc Antonio Orozco i seguidament es donaran per iniciades les festes de primavera 2015!

Les festes començaran el 23 d’abril amb el pregó, des del balcó de l’Ajuntament, d’Orozco, que donarà pas a l’exhibició de les colles de diables, grallers i capgrossos.

Una gran festa d’inici on els alumnes de l’Escola Municipal de Música – Centre de les Arts hi posaran la melodia!

Publicat dins de CURS 14-15 | Deixa un comentari

VISITA A COSMOCAIXA. 5è

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El passat 10 d’abril els alumnes de 5è vam anar al Cosmocaixa. Vam fem un taller de la llum i el color, vam aprendre més coses dels nostres avantpassats, vam visitar el bosc inundat i… se’ns va fer curt! Quina sortida més interessant!!!

Publicat dins de 4. Cicle Superior 14-15, CURS 13-14 | Deixa un comentari

A la red vigileu les vostres dades!

Publicat dins de CURS 13-14 | Deixa un comentari

LA MONA DE PASQUA. 5è

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els alumnes de cinquè hem fet la mona de pasqua a la classe. Tot va començar amb una proposta d’uns quants alumnes en una assemblea de tutoria. Vam anar pensant com ho faríem…i finalment ja l’hem feta.
Molt fàcil: amb pa de pessic, xocolata I tots els guariments habituals de les mones. A la tarda ens l’hem menjada. Tot plegat una activitat molt dolça i divertida!
Bona Pasqua!!!

Publicat dins de 4. Cicle Superior 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

LA MONA DE PASQUA A INFANTIL

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

La Mona de Pasqua és un pastís que els padrins regalen als seus fillols i filloles el Dilluns de Pasqua. La tradició es deu al fet que en aquesta data se celebrava que el període de dejuni i abstinència de Quaresma s’havia acabat. I la manera més simbòlica de fer-ho era regalant un pastís a la mainada (resulta que el mot Mona prové de la paraula d’origen àrab munna, que vol dir regal). La Mona havia de tenir tants ous com anys tenia el nen o nena.

Tradicionalment, les Mones no eren de xocolata, sinó que simplement eren un pastis amb ous durs per sobre. Encara ara hi ha molts indrets a Catalunya on es troben les Mones tradicionals, però la majoria han evolucionat cap als pastissos que continuen tenint ous, però de xocolata. I amb els anys, els ous també s’han anat complementant o substituint per figures de xocolata que, fins i tot, es poden convertir amb creacions o obres d’art. Això si, quasi totes mantenen unes plomes de colors i uns pollets (com si haguessin sortit dels ous) que les fa molt característiques.

Durant aquestes vacances podeu provar a fer una Mona a casa. Serà molt divertit!






Publicat dins de 1. Parvulari 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

EL NOSTRE ÀLBUM DEL 2n TRIMESTRE. P5 B

Estimades famílies,
Ja teniu l’àlbum del 2n trimestre a les vostres mans. Els vostres fills i filles l’han portat a casa amb la il·lusió de mostrar-vos tota la feina que han fet. Seieu amb ells per veure’l, valoreu el seu esforç i la seva feina. Animeu-los a continuar treballant i aprenent moltes més coses.
Què tingueu bones vacances!






Publicat dins de 1. Parvulari 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

KANDINSKY. P4 B

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.
Publicat dins de 1. Parvulari 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

CAPSES SENSORIALS. P4

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

I què són les capses sensorials? Doncs capses plenes de material manipulable per tal d’explorar amb els sentits (tacte, olor, color…).

Us animem a què també les tingueu a casa, és una joguina fàcil i barata de fer, ja que podem utilitzar material que fàcilmentpodem aconseguir, com per exemple:
– arròs o pasta (ho podem tenyir de colors, barrejant-ho amb vinagre d’alcohol + colorant i deixant-ho assecar)
– llegums
– llavors
– sorra o pedres
– palla
– globus
– gel
– cafè
– farina
– material especialment fabricat per la caixa, com ara una barreja de farina i oli corporal (que queda una massa suau i manipulable) o farina i escuma d’afaitar.

Hi podem posar gots, culleres, pinces, … per tal de poder manipular l’element base de la capsa. I per complementar i donar joc hi podem afegir purpurina, fruits secs, petxines, materials que tenim per casa..

En aquest article us mostrem algunes de les caixes que nosaltres hem fet. A internet podeu trobar-ne moltes més idees. Amb aquest recurs teniu la diversió dels vostres fills i filles assegurada!

Publicat dins de 1. Parvulari 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

EXPERIMENTS. P5 C

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.
Publicat dins de 1. Parvulari 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari

VISITA AL MACBA. P5C

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.
Publicat dins de 1. Parvulari 14-15, CURS 14-15 | Deixa un comentari