pensaments ritmics

– El pensament té ritme?

Sí. es presenta amb els mateixos tempos que les nostres decisions

– El ritme es troba en totes les accions humanes o no?

Sí, s’adapta a les nostres, o el fem adaptar, a les nostres voluntats

– El cronometratge de qualsevol temps aplicat a qualsevol acció, ens allibera d’alguna estructura o no?

No. Sigui quina sigui l’acció, sempre estarà relacionada amb el  temps i l’espai

– La mesura del compàs incideix directament en el conjunt d’una obra?

Sí. La pulsació binària, ternària, quaternària, composta i/0 lliure, afecta directament a les qualitats de la música i al seu missatge emocional i tècnic.

[youtube][youtube][youtube]www.youtube.com/watch?v=KIGZ02sf7kQ&feature=related[/youtube][/youtube][/youtube]

 

Continuarà

El ritme

J. Llongueras en el seu llibre “El ritmo” defineix molt vitalment què és per a ell el ritme:

(…) És una força misteriosament creadora, que presideix totes les activitats humanes i es manifesta poderosa en tots els fenòmens de la naturalesa(…)

L’autor cita unes altres opinions sobre el ritme com ara les de Vincent d’Indy, o del Rdo. P. Gregori Maria Sunyol:

Diu Vincent d’Indy: “El ritme és l’ordre i la proporció en el espai i en el temps”

Sunyol es refereix al ritme en els següents termes: “El ritme és l’ordre o llei del moviment”, i afegeix que: “la forma del ritme és sempre determinada per les nostres pròpies facultats físiques, intel·lectuals i estètiques, les quals tenen els seus fonaments en la mateixa naturalesa”.

Així, la percussió ens aporta a la nostra vida la possibilitat de entendre-la con un continu i/o perpetu llenguatge cap a l’interior dels nostres sentits més primitius de la vida i de la seva pulsació.