Monthly Archives: abril 2016

60 ANYS DE TELEVISIÓ!!!!

Els i les alumnes de P5  hem participat en els Jocs Florals de Sant Martí amb la gravació d’un vídeo del 60è aniversari de la televisió. Els nens i les nenes de la classe dels Coales hem fet la nostra pròpia “Tele” per celebrar-ho.

Primerament hem pensat què volíem representar. Per grups o parelles, hem fet el nostre propi guió: Telenotícies, Esports, El, transit, El temps, Els anuncis del programa de cuina “Acàcies-Chef” i de les joquines “Coala”. Hem après la seva finalitat, a fer eslògans i que a vegades, ens poden enredar en algun anunci amb la finalitat de vendre el producte.

Ha estat molt divertit i finalment fem una demanda als senyors i senyores que fan la televisió.

Esperem que us agradi, a nosaltres ens ha encantat!!!!!!!!!!!!!

LA TELE ES FA GRAN!

Els alumnes de P5 hem participat en els Jocs Florals de Sant Martí amb la gravació d’un vídeo per celebrar el 60è aniversari de la televisió.
Els nens i les nenes de la classe dels Tigres hem preparat un programa informatiu infantil. Cada grup taula ha inventat i protagonitzat cada un dels apartats del telenotícies: les meduses, una notícia de l’Antic Egipte; els peixos, una notícia de Mart; els cavallets de mar, un anunci de Xoco-Cao; i els crancs, el Temps.
Mireu, mireu quin vídeo hem creat!!!! Qui sap, potser aviat el veureu a la tele de debò!!!!

La Darina i la seva mare

Seguim treballant la diversitat cultural i de procedència.
La mare de la Darina ens ha vingut a explicar un munt de coses del seu país, Bulgaria.
On és, com és, coses típiques, tradicions, menjar, clima….
També ens ha explicat una llegenda típica de Bulgaria i la bonica tradició que se’n deriva, de posar-se un braçalet de llana blanca i vermella cada 1 de març, en commemoració dels fets d’aquesta llegenda i ens ha portat un braçalet de llana per tots.
Moltes gràcies Maria.

Algunes tradicions de la Xina

La mare del Xin Xin, la Hua Hong, ens ha vingut a explicar on és la Xina i Xangai, la ciutat on ha nascut. Ens ha ensenyat fotografies dels vestits tradicionals d’algunes de les dinasties que han viscut al seu país.
La direcció de l’escriptura en la seva llengua, el mandarí, és de dalt a baix i tenen signes. Ha explicat que allà primer s’escriu el cognom i després el nom i així ha escrit el del seu fill.
Ens ha portat palets xinesos, allà tothom menja amb ells.
Ha estat molt divertit aprendre a agafar-los!!!
Mireu com practiquem!!!
[vimeo]https://vimeo.com/164913146[/vimeo]

Sant Jordi

La classe dels Coales i els Tigres hem anat a la paradeta organitzada per l’AMPA. Hem estat mirant les roses i els llibres per veure quins ens podrien interessar. Finalment a la classe els hem llegit.

Sortida a la biblioteca.

Hem visitat la biblioteca del barri “Can Saladrigas”.
Ens han ensenyat que a més de llibres i contes, podem trobar DVD, CD de música, revistes, ordinadors….. Ens han portat a una zona exclusiva per a nosaltres i ens han explicat contes molt diferents. Després en unes taules hem pogut mirar i llegir alguns d’ ells.
Ens han donat una butlleta per fer-nos socis, si no ho som, per poder venir amb la nostra família.

Ara que estem aprenent a llegir hem pogut gaudir de la lectura d’ aquests contes!

Donem les gràcies a la Paola i al Javi, la mama de l’ Àxel i el papa de l’Adrian, que ens han acompanyat.

“AREPA DE MAIZ”. RECEPTA COLOMBIANA

L’Ainhoa i la Clàudia, la seva mare, ens han ensenyat on és Colòmbia i com es prepara un plat típic d’ allà “L’ Arepa de maiz”.

Els ingredients que s’han de posar són: Farina de blat de moro, llet, aigua, mantega, formatge, oli, sal.  Ummm que bona! Mireu com es prepara!

[vimeo]https://vimeo.com/163026696[/vimeo]

La tradició del conillet i els ous de pasqua

En motiu del nou projecte sobre la diversitat i lligat amb l’ERASMU+, alguns pares i mares de procedència estrangera, han sigut molt amables en venir a explicar-nos coses, tradicions, costums, vestimenta, idioma…, dels seus països.
Aprofitant la proximitat de les vacances de pasqua, la Lucy, mare de la Merryn de P5A, va venir a explicar-nos la tradició del conillet i els ous de pasqua, que ella des de ben petita havia celebrat amb la seva família a Anglaterra. A la classe vam intentar fer alguna cosa semblant…., al cap de dies encara trobàvem ous de xocolata amagats, però ens va dir la Lucy que això…, també formava part de la gràcia de la tradició.