L´AIGUA

AQUEST SEGON TRIMESTRE HEM TREBALLAT EL PROJECTE DE L’ AIGUA. HA ESTAT UN TEMA PENSAT PER TOTA L’ ESCOLA I S’ HA TREBALLAT A TOTS ELS CURSOS .

PARTINT DEL QUE SABIEN ELS NENS , D’ ALLÒ QUE ELLS VOLIEN SABER , DELS MATERIALS QUE HAN PORTAT A CLASSE, DE CONTES , D’ ACTIVITATS CLIK I SOBRETOT
DE L’ EXPERIMENTACIÓ HEM VOLGUT QUE CONEGUIN LA IMPORTÀNCIA DE L’ AIGUA A LA NOSTRA VIDA, LES SEVES PROPIETATS, CARACTERÍSTIQUES I LA NECESSITAT DE CUIDAR DEL NOSTRE ENTORN.

AQUÍ TENIU UN RECULL D’ ALGUNES DE LES ACTIVITATS QUE HEM FET A P4.
HEM APRÈS MOLT I HA ESTAT MOLT DIVERTIT…..

EXPERIMENTACIÓ: COM ÉS L’ AIGUA?

HEM VIST QUE L’ AIGUA NO ES POT AGAFAR AMB LES MANS PERQUÈ ÉS LÍQUIDA, S’ ESCAPA.
NO TE COLOR, ÉS TRANSPARENT.
NO TE GUSTS A RES.

EXPERIMENTACIÓ: ELS ESTATS DE L’ AIGUA

– HEM FET TRES ACTIVITATS DIFERENTS I AVANÇAMENTS DE CADA UNA D’ ELLES:
DINTRE D’ UNA CASSOLA AMB TAPADORA HEM POSAT AIGUA I L’ HEM DEIXAT UNS MINUTS AL MICROONES. QUAN L’ HEM TRET L’ AIGUA ESTAVA CALENTA, SORTIA FUM I “PLOVÍA” DE LA TAPADORA. L’ AIGUA AMB L’ ESCALFOR S’ HAVIA CONVERTIT EN VAPOR.
HEM POSAT AIGUA DE L’ AIXETA EN UNA BOSSA, QUAN TOCAVEM ESTAVA TOVA. L’ HEM FICAT AL CONGELADOR DE LA NEVERA TOT UN DIA. AL DIA SEGÜENT L’ AIGUA ESTAVA DURA, ERA DE COLOR BLANC…ESTAVA GELADA.
AMB ELS GLAÇONS HEM PINTAT , ES CONVERTIEN EN AIGUA UN ALTRE COP, ES DESFEIEN.

EXPERIMENTACIÓ: A QUINA GALLEDA DUREN MÉS LES BOMBOLLES?

 
ADONAR-SE QUE TREUEN AIRE PER LA BOCA I QUE, AQUEST AIRE, EN INTERACCIÓ AMB L’ AIGUA PRODUEIX BOMBOLLES. SI L’ AIGUA TÉ SABÓ DURARAN MÉS.
ELS TUBS DE DIFERENTS AMPLADES SÓN ELEMENTS QUE INTERVENEN EN EL RESULTAT DE LES BOMBOLLES.

EXPERIMENTACIÓ: COM QUEDA L’ AIGUA?
 FER AVANÇAMENTS I ADONAR-SE QUE EL NIVELL DE L ‘AIGUA VARÍA SEGONS L’ AMPOLLA ESTIGUI EN UNA POSICIÓ O UN ALTRA I L’ AIGUA SEMPRE QUEDA RECTA. COM CANVIA EL NIVELL DE L’ AIGUA D’ UNA AMPOLLA SEGONS LA SEVA POSICIÓ?

EXPERIMENTACIÓ: FEM BARREGES AMB AIGUA
 EXPERIMENTAR I PREDIR EL RESULTAT DE L’ EXPERIMENTACIÓ AMB DISSOLUCIONS D’ AIGUA AMB SAL, SUCRE, COLORANT ALIMENTARI I XOCOLATA EN POLS. COM QUEDARÀ L’ AIGUA?, QUIN GUST TINDRÀ?, PODREM PINTAR?. HA ESTAT UN DELS TALLERS DE LA SETMANA CULTURAL.

EXPERIMENTACIÓ: SURA O S’ ENFONSA?

ANTICIPAR, EXPERIMENTAR I COMPROVAR ASPECTES DE LA FLOTABILITAT O ENFONSAMENT D’ ALGUNS OBJECTES A L’ AIGUA. PER QUÈ UNS OBJECTES FLOTEN I ALTRES NO?

EXPERIMENTACIÓ: CUIDEM DEL NOSTRE HORT

REGAR I OBSERVAR EL CREIXEMENT DE LES PASTANAGUES A PARTIR DE LES LLAVORS QUE HEM PLANTAT. IMPORTÀNCIA DE L’ AIGUA PER TOTS ELS ÉSSERS VIUS, I DE LA CURA DEL NOSTRE ENTORN.

Padrins de lectura

 

ELS NOSTRES PADRINS I PADRINES SÓN….

 

simpàtics

saben molt de llegir

ens ensenyen a llegir

si no sabem llegir ens ajuden

Són molt bons ajudant-nos amb la lletra lligada

M’ho passo molt bé amb ells

Són molt bons padrins

PER TOT AIXÒ, US ESTIMEM MOLT!!!!

MOLTS PETONS

Pollets i Peixos

SORTIDA AL MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS

Els nens i nenes de P-4 al entrar al museu el primer que hem vist ha estat
l ‘esquelet enorme  d’ una balena.

Ens han parlat del nostre planeta que ens hem adonat que te molta aigua.

Hem descobert molts animals, que no es movien, estaven  en unes vitrines perquè estan dissecats. Entre ells un conill i papallones de molts colors, també  dinosaures, un lleó, un elefant, pingüins, ocells de moltes espècies diferents. Hem pogut escoltar com es comuniquen entre ells.

També hi havia una col·lecció de bolets, de minerals i de fotografies de la natura.

Ha estat molt interessant!!

VISITA A LA CLASSE DE LES PAPALLONES

El nostre company  Martí ens ha ensenyat el seu pollet de pollastre de raça “Pota Blava”.

L’ hem tingut tot el dia a l’ escola com un company més i ha anat de visita a totes les classes de parvulari.

La Fina ens ha dit si el volíem dibuixar i llavors han arribat els dubtes:

– Té boca?

– Quants dits té?

– És groc?

– De quin color són les potes?…

Fins i tot hem intentat escriure el seu nom: PAPITU.

Moltes gràcies al Martí per deixar-nos veure i tocar el seu pollet.

Les Papallones

NADAL!!!

HEM CELEBRAT EL NADAL AMB ELS NOSTRES AMICS, AMIGUES, LA FAMÍLIA, LES PROFES..I …FINS I TOT…HEM SORTIT PER LA TELE AL PROGRAMA CATACKRAC DE LA BTV!!!

HEM FET UNA VISITA AL NOSTRES VEÏNS, ALS NENS I NENES DE LA LLAR D’ INFANTS JÚPITER QUE HAN ESTAT MOLT ATENTS, HEM CANTAT CANÇONS I ENS HAN DONAT UN REGAL FET PER ELLS. QUINES CARONES MÉS MAQUES!!

 

EL TIÓ ENS VA ESCRIURE UNA CARTA I EL VAM ANAR A BUSCAR AL PATI DE L’ ESCOLA. L’ ONA DE LA CLASSE DELS PEIXOS L’ HA TROBAT I LI HEM POGUT DONAR DE MENJAR PA DUR, PELLS DE MANDARINES, PLÀTANS, POMES……TENIA MOLTA GANA!!!

DESPRÉS AMB UN PAL BEN LLARG HEM  CANTAT I PICAT BEN FORT AL TIÓ I AIXÍ ENS HA CAGAT UNA PETITA JOGUINA.

AMB TOTES AQUESTES EMOCIONS US VOLEM DESITJAR A TOTS  UN FELIÇ ANY 2013.

La tardor a p3!

Aquí teniu un petit resum de les coses que hem fet a la tardor!
Vam anar al mercat a comprar fruita de la tardor: codony, poma, raïm, magrana i fruits secs com nous, ametlles i avellanes. Moltes gràcies pares i mares perque heu portat també moltes coses bones! Ens ho vam menjar tot al berenar de tardor!
Hem après els colors de la tardor i hem pintat un mural amb pintura, escoltant la cançó de Vivaldi.
Mireu,mireu que bé ens ho passem!