Activitat 1. Llegeix en dos tons diferents cadascuna d’aquestes frases:
– No m’ho crec, segur que m’enganyes. M’estàs dient que tornarem a anar a Itàlia? que podré tornar a menjar pasta a totes hores?
– Tinc una notícia per donar-te: ahir al vespre va venir el Julià i em va dir que la Júlia l’havia anat a veure, ara, ja està tot clar.
– Anem al cine.
Activitat 2.Llegeix en tres tons de veu diferents el fragment següent de L’illa del tresor de R.L.Stevenson:
El recordo encara com si fos ahir. Aparegué pesadament al llindar d’entrada, i rere seu un carretó, carregat amb el seu cofre mariner:
un home gegantí, fort i bronzejat; la cua dels cabells, embreada, li queia fins a l’esquena, sobre el tabard d’un blau brut. Tenia les mans clivellades, plenes de cicatrius, amb les ungles irregulars i negres. A la galta, el cop de sabre li havia deixat un xiribec blanquinós, repugnant.
Recordo que, tot mirant la cala, xiulava baixet; i després es posà a entonar la vella cançó marinera que tan sovint li havia de sentir:Quinze són que volen el cofre del mort, quinze són, oh, oh, i una ampolla de rom
Activitat 3. Tria un fragment d’un dels discursos que adjuntem, prepara-te’l i fes-ne el discurs. Sigues convincent.