5 al dia

5 al dia’ és una iniciativa de la direcció de Mercabarna i l’AGEM (Associació Gremial d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província).

La campanya ha estat dissenyada per pedagogs i psicòlegs especialitzats en infants. Tots els materials han estat supervisats i validats pels tècnics dels departaments d’Ensenyament, de Salut, i d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

’eix central de la Campanya consisteix en una visita a les instal·lacions de Mercabarna. Al voltant d’aquesta activitat se’n desenvolupen tres més, que es complementen: treball a l’escola previ i posterior a la visita a Mercabarna i treball a casa.

Treball a l’escola

Treball a l’escola previ a la visita a Mercabarna. S’envia a les escoles que participen a la campanya un dossier d’informació amb activitats perquè sigui treballat a classe abans de la visita que es realitzarà a Mercabarna. També s’envia un qüestionari sobre hàbits de compra d’aliments per a les famílies dels escolars i un altre sobre hàbits de consum per als nens, que posteriorment són processats i analitzats.
Després de la visita, els nens i professors s’emporten material didàctic, amb diverses propostes per continuar treballant el tema a classe d’una forma amena i divertida. També es proposen a les escoles activitats pedagògiques complementàries sobre “5 al dia”:

  • Concurs d’auques: Cada any es convoca el ‘Concurs d’Auques 5 al dia’, obert a totes les escoles participants a la campanya. L’objectiu d’aquest concurs és que cada escola aprofundeixi a classe en el missatge de ‘5 al dia’ i reflecteixi la seva filosofia a través d’una auca. És un treball amè, divertit, en què participen tots els estudiants en equip dibuixant i pensant rodolins.
  • Concurs de l’espavilat: És una activitat pedagògica que es realitza a través del web de la campanya de forma setmanal, per tal de promoure la participació dels alumnes que han visitat o visitaran Mercabarna durant el curs. Cada dilluns, els monitors de ‘5 al dia’ plantegen una pregunta relacionada amb una fruita o hortalissa (sobre els seus beneficis, origen, temporada, varietats, etc.), la resposta de la qual es troba al web de la campanya. La participació és a través de les escoles, que van sumant punts al llarg de l’any cada cop que encerten una pregunta setmanal.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *