Aprenem a multiplicar

Aprendre les taules de multiplicar es converteix, en moltes ocasions, en un aprenentatge poc motivador pels nens/es. Requereix molta memorització, és un procediment abstracte, que exigeix una pràctica contínua per poder dominar-les. Per tal d’aconseguir l’objectiu les taules de multiplicar s’aprenem a partir de l’aprenentatge cooperatiu. En aquesta nova pràctica educativa els alumnes passen a tenir un paper actiu i el professor a un segon terme, actua com a facilitador i guia del procés. Els alumnes cooperen entre sí per assolir el mateix fi. S’avaluen i són responsables del seu propi aprenentatge. Cada setmana hauran d’estudiar una taula de multiplicar a casa i sabran que a l’escola han de demostrar als companys/es que les saben, a sí mateixos i a la mestra perquè podrà valorar els esforços realitzats i el grau d’assoliment dels objectius aconseguits. Cal remarcar que entre ells/es s’ajudaran, els nens/es que se les saben ajudaran als altres a aprendre-les, la qual cosa farà pujar l’autoestima d’aquests alumnes. De manera indirecta es treballa de manera competitiva però sempre amb la finalitat d’aconseguir el que es proposa: aprendre les taules de multiplicar. Aquesta experiència duta a terme a l’escola Sant Martí de Torrelles de Llobregat ha estat seleccionada en la modalitat de comunicació audiovisual al I Congrés de Pràctiques Educatives Innovadores al Baix Llobregat.

Fet per : Garcia Chicharro, Raquel [escola Sant Martí]