Anglès a l’escola

METODOLOGIA

L’ús de la llengua anglesa per part de les mestres d’anglès és present i és la llengua vehicular a la classe d’anglès. La canalla apren a seguir les instruccions de l’aula d’anglès i a fer servir aquesta llengua entre els companys i les companyes quan desenvolupen les diferents activitats. A la nostra metodologia és molt important contextualitzar tot el que està passant a l’aula i fer servir sempre tòpics molt propers a l’alumnat, buscant motivació i així aconseguir que l’infant s’engresqui i faci servir estratègies naturals per establir les seves pròpies normes partint del input donat. La nostra metodologia es basa en l’ús de la llengua anglesa, tant com a llengua vehicular d’aula com a llengua d’informació i comunicació entre cultures. Per aquesta raó:

  • Presentem molt input en anglès, tant en gramàtica, com vocabulari i fonètica. Aquesta entrada de llengua anglesa ha de ser contextualitzada i ha de tenir significat per l’alumnat. 
  • Programem el procés d’ensenyar i aprendre anglès d’acord amb el nivell , habilitats i interessos de l’alumnat.
  • Estimulem als alumnes a parlar fent jocs, enquestes, play roles, petites conferències, i petites presentacions.
  • Incorporem a l’aula d’anglès els interessos que tenen de fora de l’escola, com música pop, pel·licules, llibres, comics,etc..
  • Assegurem que el input oral i escrit sigui ric i comprensiu.
  • Portem material real en anglès a l’aula.
  • Fem adaptacions d’aquest material, segons els nivells i necessitats dels/les alumnes.
  • Fem activitats de resposta física per tant que l’alumne experimenti la llengua i la interioritzi amb més facilitat.
  • Treballem la pronunciació, el ritme i l’entonació a partir de cançons, ritmes, poemes, i altres materials.
  • Treballem l’expressió escrita a partir de la llengua i els textos treballats prèviament oralment.
  • Afavorim la creació de l’hàbit lector amb històrias amb suport visual, lectura col·lectiva i individual.

ELS NOSTRES OBJECTIUS

Fer actractiu i viu l’aprenentatge d’aquesta llengua.

Crear un sistema de treball que no depengui tan sols de la mestra, sinó de diferents fonts de informació.

Atendre la diversitat de ritmes d’aprenentatge que es donen a les aules.

Potenciar l’autonomia de l’alumne.

Afavorir el treball individual, per parelles i per grup.

Utilitzar les noves tecnologies.

Millorar l’expressió i comprensió en llengua anglesa.

OBJECTIUS A CICLE INICIAL

—Familiaritzar la canalla amb una llengua estrangera.

—Motivar a la canalla per aprendre anglès.

—Treballar especialmente l’expressió i comprensió oral.

—Utilitzar les noves tecnologies per facilitar l’aprenentatge d’anglès.

OBJECTIUS A CICLE MITJÀ I SUPERIOR

ŸExpressió oral (Speaking): parlar sobre un mateix i una tercera persona

Comprensió oral (Listening): Treballar amb diàlegs, cançons , petits videos i altres audicions amb diferents accents.

Expressió escrita (Writing): Redactar petits textos segons un model donat.

Comprensió escrita (Reading): Llegir petits textos, diàlegs, receptes, i materials diversos que fomentin l’interès de llegir en anglès.