PROTAGONISTA: BOOKTRAILER

El protagonista del 2n trimestre és el BOOKTRAILER INDIVIDUAL

QUÈ ÉS UN BOOKTRAILER?

1r PAS: QUÈ ÉS UN BOOKTRAILER

Com ha de ser un bon booktrailer?

1. Ante todo debe despertar la curiosidad. Debe dar elementos de la historia sin contarla. Lograr que el lector tenga idea que tipo de libro es. ¿Romance? ¿Thriller? ¿Histórico?
2. Imágenes adecuadas. No es necesario hacer una superproducción con actores. Se pueden usar imágenes fijas, pero que se correspondan con lo que se está contando. (Ver La isla de los amores infinitos, 2008, uno de los primeros book-trailer para un libro en español).
3. Textos breves. ¡No es un libro! ¡Es otro lenguaje artístico! En un video, el texto es un complemento de la imagen.
4. Duración. ¿Has visto todo lo que se puede contar en un spot comercial de televisión en 30 segundos? De un minuto y medio a dos minutos y medio es el tiempo ideal. Te pasas de tres minutos y es posible que aburras.

També teniu aquests enllaços que és molt convenient que els visiteu.

https://www.vissualbook.com/qu%C3%A9-es-un-booktrailer/

http://revistababar.com/wp/booktrailers-en-el-aula-una-mirada-diferente-a-la-lectura/

2n PAS: LLEGIM EL LLIBRE QUE HEU ESCOLLIT, FEM L’STORYBOARD I UN PETIT GUIÓ.

3r PAS: POSEU-VOS A LA FEINA!!!

COM COMENÇAR A MUNTAR EL BOOKTRAILER

Per editar el vostre BOOKTRAILER necessiteu programes d’edició de vídeo. Aquí us deixo alguns programes i els seus manuals.

PROGRAMES D’EDICIÓ DE VÍDEO
– WINDOWS MOVIE MAKER
http://windows.microsoft.com/es-es/windows-live/movie-maker

– VIDEOPAD (VERSIÓ GRATUïTA EN ANGLÈS)
http://www.nchsoftware.com/videopad/vpsetup.exe

PER SABER COM FUNCIONEN: MANUALS EN PDF
– WINDOWS MOVIE MAKER
http://www.aragonemprendedor.com/archivos/descargas/manual_movie_maker.pdf

– NIVELL AVANÇAT (UUUF, COMPLICAT PERÒ SI T’ATREVEIXES!!!)
http://mosaic.uoc.edu/wp-content/uploads/Manual_Basico_de_Windows_Movie_Maker.pdf

– VIDEO PAD
http://es.videotutorial.ro/videopad-un-program-gratuit-de-editare-video-si-creare-slideshow-uri/

BON NADAL FAMÍLIES!!

Ja hem arribat al final del primer trimestre!
Sembla mentida el ràpid que passa el temps, però ja estem al NADAL. Hem estat quatre setmanes preparant aquestes festes i les actuacions de les Nadales.
Han estat uns dies intensos i molt especials, conscients de que ha estat la darrera vegada que han cantat nadales al teatre de la nostra escola.
Des de l’escola us volem desitjar tots i totes les mestres unes

BONES FESTES I UN BON NADAL!

Si voleu tornar a gaudir de l’actuació de les Nadales aquí us deixem el vídeo.

El gran recapte

Aquest any l’escola participa amb el GRAN RECAPTE!!

Uns voluntaris i voluntàries de l’escola, acompanyats d’un/a mestre/a de l’escola, portaran aquesta activitat a l’establiment BON ÀREA del Carrer Sant Marc.

És un bon moment per fer un petit gest per tal que totes les persones tinguin opció a una primera necessitat que és MENJAR.

Si vols fer de voluntari amb algun familiar, ha de ser adult, pots mirar a l’establiment que més t’encaixi i mirar si encara té places disponibles. Clica aquí !

 

Torna el Gran Recapte d'Aliments | Ajuntament de Riudellots de la Selva

ENLLAÇ AL BLOC DE PASTORAL

Protagonista: Elevator Pitch

El treball del protagonista del primer trimestre és l’ELEVATOR PITCH.

Què és un Elevator Pitch?

Un Elevator Pitch és un discurs o presentació que pretén ser impactant, àgil i ràpid ja que ha de tenir una durada aproximada d’un minut. Una de les principals característiques de l’Elevator Pitch és que ha de ser clar, concís i breu.

El seu objectiu és persuadir al receptor del missatge i arribar a ell de manera que quedi seduit per la nostra idea. Per aconseguir-ho, cal transmetre passió per la idea o la història que volem explicar.

Us deixem un exemple en aquest vídeo.

Els passos bàsics per fer un elevator pitch són:

1. Defineix a quin públic va dirigit el missatge.
2. Identifica el problema que vols solucionar amb la teva idea.
Les idees que tenen èxit són les que resolen un problema o una necessitat d’un client ideal.
3. Pensa i desenvolupa la teva solució al problema.
4. Crea el teu missatge.

Després, l’has de memoritzar i practicar moltes vegades. És molt important cronometrar el temps que fas servir, ja que ha de durar 1 minut com a mínim i 2 minuts com a màxim.
Recorda que la manera com diguis el missatge és tan important com el missatge en sí.

Segueix el guió que hem donat a classe i fes la preparació amb cura.
Recorda que el protagonista és una gran oportunitat per millorar la nostra competència comunicativa.

Data d’entrega: Setmana del 27 de novembre a l’1 de desembre.