Bon any Darwin

Any Darwin

L’any 2009 és un any carregat d’esdeveniments a commemorar, científicament parlant. Es celebren l’any Narcís Monturiol, l’any de l’Astronomia i l’Any Darwin.

Entre les moltes activitats que s’organitzen en destacarem dues:

– La publicació de la traducció en català de L’origen de les espècies per edicions 62, un clàssic dels quals molt en parlen però que pocs han llegit.

– La possibilitat de participar en una recerca a nivell europeu sobre la dsitribució dels cargols bandejats.  S’han estudiat els cargols bandejats durant molts anys i se sap que les closques dels tipus més foscos tendeixen a ser més comunes als boscos en que el fons és marró, mentre que als prats, els cargols bandejats tendeixen a ser de colors més clars, grocs i més bandejats. Aquest camuflatge és un bon exemple d’adaptació…Si voleu més informació sobre el tema, cliqueu aquí.

De fet, si viatgeu a Londres aquest any, us recomano fer uan visita al Museu d’Història Natural, on trobareu una exposició i un munt d’activitats sobre el tema.

4 thoughts on “Bon any Darwin

  1. Elisabeth

    La veritat es que dubto anar a Londres (tot i que si aprovo el curs vaig a Canadà :P).
    El camuflatge del cargol és molt interessant, aquesta seria un tipu d’espècie que ens demostraria la complexitat que segons els científics diuen ha sorgit de la casualitat.

  2. Ylenia 1r Batx B

    Hola Meritxell!!

    Potser que em sonin d’alguna cosa els Cepaea Nemoralis???? No se, no se xD Es potser d’aquell llibre verd… Jejeje…

    Bueno deixo d’escriure comentaris que molts no entendran, que em vull mirar les pàgines del llibre i aquests enllaços que ens deixes!

    Ens veiem dilluns!

    ((PD: Merci per retornar-me el mail!))

    [[Lena]]

  3. Meritxell Post author

    Veig que hi has caigut, haurem de fer uns clauers dels Cepaea, no trobes??? Mirare de penjar la ressenya, a veure si l’xtec em deixa…

  4. Judith

    Hola Meritxell! acabo de llegir just el que has explicat a classe jeje potser he vingut una mica tard, és interessant veure els llocs
    on acostumen a viure els animals, que s’acostumen i fins i tot s’assemblen al lloc on estan. És força curiós, i a mi m’agrada saber d’aquests casos.

Comments are closed.