Comentari 6:
L’astrologia és una disciplina que es basa en els 12 antics signes del zodíac i en la teoria geocèntrica, la qual actualment està desmentida per a l’astronomia. L’astrologia es va separar de l’astronomia a partir de l’acceptació del model heliocèntric, i a diferència de l’astronomia que ha anat evolucionant, l’astrologia no ho ha fet.
Per tant, no podem tenir massa confiança en el que ens diu l’astrologia, perquè es basa en teories antigues i no demostrades. En contra de l’astrologia, podem dir que incloïa a la lluna i al sol com a planetes quan no ho són segons ha demostrat l’astronomia. Aquest fet, es deu a la creença de l’astrologia en la teoria geocèntrica (deia que tot girava en torn a la terra) totalment invàlida actualment.Un altre punt en contra de l’astrologia és que es basa en els 12 signes del zodíac. El zodíac era la manera que tenien els astròlegs per dir que Déu havia creat les constel·lacions d’una manera concreta i que aquestes seguien fixes durant els anys, quan actualment sabem que al girar la terra i al moure’s els astres la posició canvia i varia. I a més a més ara existeixen moltes més constel·lacions que no pas les 12 en que es basa l’astrologia.L’astrologia també diu que els astres influeixen sobre les persones, però no hi ha cap estudi ni experiment que així ho demostri. Tampoc sabem de quina manera podien influir, si en el seu caràcter, si en el seu pensament, si en el seu estat físic, etc, així que també és un apartat que no dona massa credibilitat a l’astrologia.Un altre factor en contra de l’astrologia és que les prediccions són molt dubtoses, per exemple en els horòscops són prediccions molt obertes i poc concretes, sent tant obertes, que amb qualsevol cosa que et passi ja li pots trobar una relació amb el que et diu i semblar-te que té raó com no trobar-n’hi. A més a més en assajos ben controlats els astròlegs són incapaços de predir el caràcter i el futur de les persones de les quals només en coneixen la data i el lloc de naixement. Posant l’exemple de dos bessons que neixen al mateix moment, amb el temps ponen tenir vides completament diferents encara que hagin estat influïts per un signe concret del zodíac, amb la qual cosa no és certa la teoria que els humans depenen dels astres. En el cas de que els bessons portessin una mateixa vida, no seria per qüestions astrològiques, sinó que seria per la manera en què han sigut estat educats i per els pels seus propis caràcters i maneres de pensar.
Les coses que té a favor l’astrologia és que desperta una curiositat en la gent, i potser algú amb poca personalitat o amb molts problemes recorre als horòscops per saber d’alguna manera que li pararà el futur. O simplement, algú que per curiositat es mira els horòscops perquè els troben divertits i entretinguts sense que els influeixi. El que tenen de bo els horòscops és que quan la gent se’ls llegeix pot reaccionar d’una determinada manera en el futur, en veure el text, es poden comportar tal i com s’esperen que la resta de gent vol que ho facin. Per exemple quan una persona llegeix que tindrà fortuna amb l’amor, pot ser que se’n vagi a lligar, cosa que no hagués fet si no hagués llegit l’horòscop.Les nostres conclusions són que l’astrologia és una disciplina molt antiga que no s’ha renovat i per tant la trobem obsoleta perquè hem trobat pocs punts a favor i molts en contra. El que ens sembla exagerat és que encara la gent continuï confiant en els horòscops quan no et diuen absolutament res destacable ja que tot és molt obert. Pensem que el motiu per el qual encara l’astrologia té un lloc al diari és per què s’han d’omplir pàgines i els encarregats del diari no saben com. Hi hauria millors passatemps que un horòscop. Creiem que si l’astrologia ara encara continua viva és perquè es com una mena de negoci, perquè contínuament veus anuncis d’astròlegs anunciant-se per la televisió o a les revistes o en els diaris.
Comentari 7:
Els horòscops són falsos i en aquest article hi trobaràs unes quantes evidències científiques per demostrar-ho. Primer analitzarem perquè no ho pot i perquè ho pot creure alguna gent. L’astrologia no és gaire fiable. Per exemple, la posició dels astres del moment en que un noi va néixer l’1 de setembre de l’any 1990 no és la mateixa que la posició dels astres d’un altre noi que va néixer el mateix dia al cap de deu anys. No és la mateixa perquè com l’univers s’expandeix aquests astres es separen de nosaltres i canvien de posició respecte nosaltres.Aquests dos nois són verges (signe del zodíac). L’horòscop de tots dos diu el mateix, tot i que els seus astres no estaven a la mateixa posició. D’altra banda l’horòscop canvia d’un diari a un altre. Si llegeixes el diari Avui, per exemple, et pot dir que avui et trobaràs algú especial i el Periòdico del mateix dia i del mateix signe del zodíac diu que avui tindràs un mal dia. Aquesta pot ser una altra proba de que l’astrologia no és fiable.També, dues persones nascudes el mateix dia i al mateix lloc (bessons, per exemple) poden tenir vides i caràcters totalment diferents i contradictoris. A l’antiguitat es creia en el model geocèntric de Ptolemeu, per això creien que les constel·lacions sempre eren les mateixes perquè estaven situades a la mateixa capa. Així es podria arribar a entendre que els astres podrien fer algun efecte sobre les persones nascudes un mateix mes.
S’ha de tenir temps per llegir tot això i analitzar-ho…