Masses avantatges, per no provar-ho !
Emilia Alcaraz | 24 octubre 2010A continuació, apuntem tot un seguit d’avantatges que hem trobat a la publicació amb aquesta eina genial que són els blocs de qualsevol temàtica i, en especial, els blocs educatius.
Segur que en la vostra pràctica educativa en podeu trobar d’altres i us animem a deixar un comentari sobre la utilitat dels blocs.
Avantatges del bloc
• És gratuït. Els més populars són WordPress, Blogger i, com no, XTECblocs. Pertànyer a una de les plataformes anteriors, dóna sentit de comunitat.
• És preferit pels cercadors, com potser el Google que unes altres plataformes de publicació.
• És fàcil d’utilitzar: entrar, escriure i publicar.
• Qualsevol por mantenir un bloc, sense gaires coneixements informàtics, ni costosos programes.
• Compta amb suport tècnic per solucionar ràpidament els problemes, per exemple XTECfòrum i amb una secció d’ajut ràpid.
• Permet arribar a un públic molt ampli.
• Possibilita l’actualització instantània de la informació.
• Facilita un ràpid canvi d’imatge d’interfície.
• Admet una organització cronològica i temàtica de la informació. La informació recent es veu de seguida, correspon a l’últim article.
• Acompanya la informació amb recursos multimèdia que ajuden al lector a comprendre millor els temes tractats (sons, imatges, vídeos, animacions,…)
• Pot existir l’autoria compartida, sense necessitat de deixar la contrasenya.
• S’adapta i retroalimenta en funció dels comentaris dels visitants.
• Admet la sindicació de continguts via RSS.
• Permet fer un seguiment de les visites diàries amb Google Analytics.
• Possibilita emmagatzemar la informació en servidors externs, amb el consegüent estalvi d’espai.
Avantatges d’un bloc escolar
• És una bona plataforma per donar a conèixer les activitats del Centre i les experiències educatives.
• Afavoreix l’aprenentatge i el treball col•laboratiu.
• Anima els alumnes a: escriure, llegir, intercanviar idees, treballar en equip, dissenyar, visualitzar de manera instantània el que produeixen,… i, en especial, a l’alumnat estranger.
• Ajuda a expressar idees de forma lliure i personal, a generar debats, opinions,…
• Estimula la participació i la creativitat de l’alumnat a l’hora de realitzar comentaris, petits textos que formen part dels articles, il•lustracions,… També contribueix a millorar els seus treballs d’aula, donat que tindran una difusió posterior.
• Genera sentiment de satisfacció, quan arriben els cometaris i es nota que el bloc està viu.
• Millora l’ortografia, gràcies a la pràctica d’enviar comentaris o textos i la utilització del corrector.
• Fomenta els lligams entre iguals i entre alumnes de diferent nivell, creant una consciència de grup.
• Motiva el professorat i l’alumnat en l’aplicació de les TAC, dins de l’aula i fora de l’horari escolar.
• Proporciona un lloc de trobada fora de l’espai escolar: Els alumnes pensen en l’Escola fora de l’horari. L’Escola forma part de la seva vida quan són a casa seva i fins i tot a casa dels familiars.
• S’afavoreix la comunicació família/fills. Les famílies coneixem d’a prop el que fan els seus fills i poden conversar sobre el que han fet a l’escola i ajuden als seus fills/es de cursos inferiors a escriure comentaris des de casa.
• Implica a les famílies a respondre positivament a les propostes que es fan des de l’escola (enviar fotos i/o fitxers).
• Manté en contacte als ex-alumnes amb el seu antic entorn educatiu.