Durant aquesta proposta d’aula hem treballat la narrativa digital amb els alumnes de 1r de primària, amb l’objectiu de crear un còmic sobre el Tió de Nadal utilitzant Canva. La dinàmica s’ha dissenyat per ser inclusiva i participativa, tenint en compte que un dels alumnes té dificultats d’idioma.
Dinàmica de la sessió:
-
Presentació de l’activitat: Hem explicat la tradició del Tió de Nadal i hem mostrat exemples de còmics digitals per inspirar-los.
-
Ideació de la història: Entre tots hem inventat la història del nostre Tió, definint personatges, escenes i accions. Els nens amb dificultats d’idioma han pogut participar amb dibuixos, gestos i aportacions curtes de paraules clau.
-
Creació a Canva: Cada alumne ha contribuït a una escena del còmic, afegint imatges, colors i textos breus. Hem fet servir icones i fons visuals perquè fossin entenedors per a tothom.
-
Compartir i comentar: Al final hem visualitzat el còmic complet i hem comentat entre tots les diferents escenes i els moments més divertits o importants.
Observacions i evidències:
-
L’alumne amb dificultats d’idioma ha pogut participar activament gràcies al suport visual i a la interacció amb companys.
-
Tots els nens han après a organitzar una història en escenes, relacionant text i imatge.
-
La producció final és un còmic complet sobre el Tió de Nadal, que recull la creativitat del grup i el respecte per la tradició.
Podeu veure la producció final aquí:

Aquesta activitat ha estat molt positiva, ja que ha combinat creativitat, cultura local i inclusió, i ha permès als alumnes expressar-se de manera digital, divertida i col·laborativa.
Deixa un comentari