ACTIVITAT AMB LA PDI

Els alumnes de la classe hem fet una activitat sobre París amb la pissarra digital interactiva que tenim a l’aula multiusos.
Per a fer-ho, hem utilitzat un material del Portal Alexandria elaborat per Nuria Costa Climent i titulat “Europa a Infantil”. Fa referència a diferents països, però nosaltres només hem fet dues activitats relacionades amb la Torre Eiffel i que són divertides de fer.
Hem anat en grups reduïts de 4 nens a l’aula multiusos amb una mestra, mentre els altres nens feien una altra activitat a l’aula.
Les activitats que hem fet:
– Fer un puzle de tres peces de la Torre Eiffel, és divertit perquè has de moure les peces amb la mà i posar-les al seu lloc.
– Aquesta és una mica més difícil, s’ha de fer un calc de la Torre amb el llapis a la pantalla, i després es treu la imatge i es veu el dibuix que hem fet.
Aquí teniu unes fotos de com fem l’activitat

Si voleu més informació d’aquesta activitat i el material utilitzat podeu clicar aqui: EUROPA A INFANTIL

LA TORRE EIFFEL PINTADA PELS NENS

Els nens i nenes de la classe de Paris, durant la Setmana Cultural, hem començat a pintar la Torre Eiffel a l’ordinador de la classe. Ho hem fet a estones i, de moment, ja ho hem fet uns quants alumnes. En els propers dies tots els nens i nenes pintaran el dibuix i els anirem afegint perquè tothom els pugui veure
Si també la voleu pintar, cliqueu aquí: .Pintar la Torre Eiffel

EL CARTELL DE LA CLASSE DE PARIS

En aquest cartell hi podem trobar, a més d’altres dibuixets, unes fotos d’alguns teatres i museus importants de París, dos vídeos de la ciutat de París amb música francesa, un vídeo molt “xulo” de les parts del cos en francès i la gravació de la cançó Frere Jacques cantada per tots els nens i nenes de la classe

CANÇÓ FRERE JACQUES
El dia 27 de gener els nens i nenes de la classe de París vam fer una actuació a l’assemblea davant de tots els alumnes i mestres de l’escola. Vam cantar la cançó que havíem estat assajant durant uns mesos, la vam cantar tocant els triangles (alumnes de P4) i les caixes xineses (alumnes de P3) i ens va sortir molt bé. Vam rebre molts aplaudiments.
A l’assemblea no vam poder gravar la cançó, però ho hem fet un altre dia a la classe (sense instruments) i aquí teniu la gravació perquè pugueu escoltar com ho fem de bé. Si la voleu sentir, cliqueu on diu “LA NOSTRA CANÇÓ” en el cartell que teniu damunt.
Ja estem preparant una altra actuació amb la cançó Alouette.

CANÇÓ ALOUETTE

Després de l’èxit que vam tenir en l’actuació a l’assemblea, ara hem començat a assajar aquesta altra cançó francesa, i a la vegada estem aprenent les parts del cos de l’ocell en francès. Si ens l’aprenem molt bé,en unes setmanes la podrem cantar davant de tota l’escola. Aquesta vegada ho farem sense instruments, perquè ens hem d’anar tocant les parts del cos que anem cantant.

Conte: UN VIATGE A PARIS

Després de descobrir moltes coses sobre París, a través de vídeos, fotografies, informacions, contes, cançons,… els nens i nenes de la classe teníem moltes ganes de viatjar a París per a conèixer de primera mà tot allò que hem descobert i més coses…
Per això, en una conversa col·lectiva on tots hem participat, ens hem inventat un conte amb l’ajuda de les mestres sobre un viatge a París que potser algun dia podrem fer… i aquí el teniu. Esperem que us agradi

Activitat realitzada a l’aula

Hola a totes:
L’activitat que he dut a terme amb els alumnes és el conte de La Caputxeta Vermella.
Hem fet l’activitat amb tot el grup classe, però faltaven 6 alumnes perquè tenim passa de varicel·la. Eren 11 alumnes de P3 i 11 alumnes de P4. A l’escola tenim tres aules de P3-P4 amb dues mestres a cada aula i amb uns 28-30 alumnes a cadascuna d’elles. A la meva classe són 12 alumnes de P3 i 16 alumnes de P4.
Fa uns dies vam explicar el conte de La Caputxeta amb titelles,i hem aprofitat per refrescar-lo d’una manera diferent.
L’activitat ha funcionat molt bé, als nens els ha agradat molt i tots han pogut participar fent entrar algun personatge. Primer hem escoltat el conte i jo feia sortir els personatges quan els nens es posaven d’acord en quin havia de sortir primer. La segona vegada han estat ells els que ho han fet tot i decidien quan i on posar els personatges. L’activitat ha durat una mitja hora i no s’han cansat, fins i tot els alumnes de P3 estaven molt motivats.
L’activitat l’hem dut a terme a l’aula multiusos, que és on tenim la passara digital (només en tenim una per tot infantil). Els nens estaven asseguts al terra davant la pantalla i anaven per torns a fer sortir el personatge.
Ja havia utilitzat la PDI amb anterioritat aquest curs i el passat i no he tingut cap dificultat ni problema tècnic, les connexions han funcionat a la perfecció. Val a dir que, abans de realitzar l’activitat, jo l’havia fet i ho tenia tot preparat i a punt quan hem arribat amb els nens a l’aula.
Us recomano aquesta activitat.

La Caputxeta Vermella