Les animacions

Un cop conegudes les joguines òptiques, a 5è hem començat a treballar les animacions.

El cinema d’animació o de dibuixos animats es basa en l’animació de figures planes o de volum, sovint partint d’il·lustracions o còmics. Les tècniques són similars a les de les sèries televisives però han de tenir un mínim de 40 minuts de durada (en general passen de l’hora, com les altres pel·lícules pensades per a la pantalla gran). El públic és variat però al llarg de la història ha predominat l’infantil, fet que explica el caràcter graciós i senzill dels personatges protagonistes.

L’animació és una simulació de moviment produïda mitjançant imatges que es creen una per una; al projectar-se successivament aquestes imatges (denominades quadres) es produeix una il·lusió de moviment, però el moviment representat no existeix en la realitat. Es basa en la il·lusió del moviment, en què intervenen la persistència de la visió i el fenomen phi.

L’animació pertany a l’àmbit del cinema i la televisió, encara que, com es pot comprovar, està en relació directa amb les arts visuals clàssiques, dibuix, pintura i escultura, així com la fotografia.

Per realitzar animació existeixen nombroses tècniques que van més enllà dels familiars dibuixos animats. Els quadres que es poden generar dibuixant, pintant, o fotografiant els insignificants canvis fets repetidament a un model de la realitat o a un model tridimensional virtual; també es possible animar objectes de la realitat i actors.

Exemple d’animació

Els dibuixos animats es creen dibuixant cada fotograma. Al principi es pintava cada fotograma i després era filmat, procés que es va accelerar al aparèixer l’animació per cel·les o paper de acetat inventada per Bray i Hurd en la dècada de 1910.

Un cop visualitzats alguns exemples…Comencem a planificar i treballar en les nostres pròpies animacions.

Publicat dins de Fotografia, General | Deixa un comentari

Contes per la Pau a 2n

El treball per a la pau a través dels valors de l’amistad, la responsabilitat, la solidaritat, la cooperació… en l’entorn més proper o més llunyà dels nostres alumnes, és l’eix vertebrador d’aquests contes. Ens agradaria aconseguir un treball per a la pau des de situacions quotidianes reals dels nostres alumnes i defugir els contes plens d’estereotips de “color rosa”.

Publicat dins de Festes i sortides, General | Deixa un comentari

El Rei arriba a Educació Infantil!!

Aquí teniu els nens i nenes de EducacióInfantil, molt emocionats per donar la carta al Rei!!

Publicat dins de Festes i sortides | 3 comentaris

L’AUCA DE LA CASTANYADA a 3r

Una auca consisteix en un tipus d’art en un seguit d’imatges sobre un tema en concret s’acompanyen cada una per rodolins.

Les auques provenen d’un perfeccionament dels dibuixos del joc de l’oca en el segle XVII fins al punt que van tenir valor com a art propi i separat sense que s’hi practiqués cap joc. Alguns autors famosos d’auques foren Junceda, Pahissa, Castanys

Es creu que el joc de l’auca tenia un origen endevinatori, doncs s’hi feien servir figuretes que representaven moments de l’horòscop, com ara el sol, la lluna, les estrelles… També hi ha auques de diversos temes, com ara els zoològics, els jocs d’infantesa, les festes de l’any i d’altres.

Constitueixen un precedent molt clar del modern gènere del còmic.

Els nens i nenes de 3r van fer una auca sobre la festa de la Castanyada a l’escola.

aquest és el treball realitzat pels alumnes:

Aquest és el resultat!

Publicat dins de El còmic, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

La colla de músics dels diables

L’Àlex i en Sunil ens presenten un reportatge sobre la colla de músics dels Diables del Prat

Publicat dins de Tv | 1 comentari