L’AUCA DE LA CASTANYADA a 3r

Una auca consisteix en un tipus d’art en un seguit d’imatges sobre un tema en concret s’acompanyen cada una per rodolins.

Les auques provenen d’un perfeccionament dels dibuixos del joc de l’oca en el segle XVII fins al punt que van tenir valor com a art propi i separat sense que s’hi practiqués cap joc. Alguns autors famosos d’auques foren Junceda, Pahissa, Castanys

Es creu que el joc de l’auca tenia un origen endevinatori, doncs s’hi feien servir figuretes que representaven moments de l’horòscop, com ara el sol, la lluna, les estrelles… També hi ha auques de diversos temes, com ara els zoològics, els jocs d’infantesa, les festes de l’any i d’altres.

Constitueixen un precedent molt clar del modern gènere del còmic.

Els nens i nenes de 3r van fer una auca sobre la festa de la Castanyada a l’escola.

aquest és el treball realitzat pels alumnes:

Aquest és el resultat!

Aquest article s'ha publicat dins de El còmic, General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *