Espais CS

Com a novetat d’aquest curs a cicle superior el divendres per la tarda 5è i 6è fan Espais.

Aquests Espais estan dividits en:

  • Robòtica
  • Màgia
  • Som cièntifics
  • Expressart
  • Stop motion
  • Doblatge

 

A cada espai es treballen diferents continguts de forma molt vivenciada i pràctica, donant-li molta importància als procediments, al com s’ha de fer. A cada espais es treballa amb un material molt específic i diferent que farà que els i les alumnes gaudeixen al mateix temps que aprenen de forma competencial.

Aquí teniu un breu resum de què es fa en cada espai, si voleu saber més podeu donar-li a l’enllaç i veure les imatges i els vídeos que han fet els nostres alumnes, i si voleu més pregunteu-lis als protagonistes que segur us ho expliquen molt millor.

  • Robòtica

En aquest espai treballen amb el material de les capses Lego We Do 2.0 i amb tablets.

L’objectiu d’aquest espai és:

  1. Iniciar-se en la programació d’un robot.
  2. Accedir a continguts curriculars d’una manera diferent.
  3. Superar reptes diaris posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades amb diferents àrees curriculars.
  4. Iniciar-se en el llenguatge de programació de manera natural i lúdica.
  5. Desenvolupar l’aprenentatge per indagació. Aprenentatge assaig-error.
  6. Valorar la robòtica educativa como un recurs més per l’aprenentatge.
  7. Despertar la curiositat pel món de la robòtica.

Fotos i vídeos de Robòtica

  • Màgia

En aquest espai mostraran les seves qualitats com intèrprets, realitzant trucs de màgia d’allò més matemàtic.

Els objectius són:

  1. Conèixer la màgia com una nova forma d’aprenentatge de les matemàtiques.
  2. Utilitzar l’expressió oral i corporal per poder posar en escena els trucs apressos.
  3. Resoldre problemes per poder trobar el secret dels trucs màgics.
  4. Despertar la curiositat pel món de la màgia.

Fotos i vídeos de Màgia

  • Som cièntifics

Aquí experimentaran els diferents processos que han de realitzar per ser uns bons científics.

L’objectiu principal d’aquest espai és desenvolupar una metodologia i activitats que fomentin el gust per les ciències.

  1. Iniciar l’activitat científica, simular processos, com a instruments per aprendre i compartir coneixements i presentar conclusions.
  2. Observar i fer experiments per entendre les característiques d’alguns fenèmens.
  3. Conèixer el mètode científic: les seves característiques i fases.
  4. Observar un exemple d’experiment, seguint les passes del mètode científic.
  5. Mostrar interès i gaudir de la realització dels experiments.

Fotos i vídeos de Som científics

  • Expressart

En aquest espai treballaran la seva imaginació i la seva forma d’expressar-se de forma artística.

Els objectius que es treballaran seran:

  1. Expressar  idees,  emocions i  experiències que desvetllen les manifestacions artístiques i objectes comuns i gaudir-ne.
  2. Relacionar l’art, la societat i la cultura.
  3. Reconèixer recursos, formes i possibilitats comunicatives dels diferents elements i llenguatges artístics.
  4. Reinterpretar obres i plasmar-ho en format de dues o tres dimensions.

Fotos i vídeos de Expressart

  • Stop motion

En aquest espai treballaran com fer un muntatge de vídeo amb imatges fetes pels alumnes, amb el programari Windows movie maker.

Els objectius són:

  1. Apreciar l’art i gaudir-ne.
  2. Fomentar la creativitat a través de l’aprenentatge digital.
  3. Aprendre a crear animacions originals amb la tècnica del Stop Motion.
  4. Experimentar a través de l’exploració de diferents materials.
  5. Tenir una actitud responsable en l’ús de les TIC.
  6. Respectar, cooperar i autoregular la conducta envers els altres.

Fotos i vídeos de Stop Motion

  • Doblatge

I per últim, i no menys important, tenim l’espai de doblatge, on els/les alumnes utilitzaran un vídeo ja fer i l’editaran fent un doblatge com a les pel·lícules. Utilitzaran ordinadors i l’Audacity per poder-ho editar.

Els objectius són:

  1. Conèixer i valorar el treball d’un actor de doblatge.
  2. Potenciar i reforçar el llenguatge oral en diferents contextos.
  3. Aprendre els passos a seguir per poder arribar a fer un doblatge òptim.
  4. Realitzar un guió.
  5. Comprendre el funcionament de l’aplicació Madlipz, el programa Audacity i el Movie Maker.
  6. Apropar una altre part del món del cinema a l’alumnat.

Fotos i vídeos de Doblatge

 

Anirem penjant fotos i vídeos de cada espai per a què a casa pugueu comprovar la imaginació i la traça que tenen els vostres fills i filles, feu click a l’enllaç a sota de cada explicació de l’ambient.

 

Salutacions,

 

Mestres de Cicle Superior

Comments are closed.