MÚSICA

Bon dia nenes i nens de P5!!

És l’hora de fer música!! Comencem?

Aquesta setmana us proposo una AUDICIÓ on  hi apareixen animals.

MÚSICA CLÁSICA PARA HALLOWEEN: La danza macabra de Camille Saint ...

Camille Saint-Saëns va ser un compositor francès. De ben petit ja tocava el piano i componia melodies. Va composar EL CARNAVAL DELS ANIMALS. En aquesta obra, a través dels elements de la música descriu diferents animals. Anem a escoltar-los i endevinar QUI ÉS QUI amb la següent FITXA. Recorda posar-hi el nom i així jo veuré com ho has fet!!

Quan acabis la fitxa, si et ve de gust, pots dibuixar l’animal que més t’hagi agradat o, fins i tot, pots imitar-lo fent els seus moviments!!

I aquí us deixo algunes cançons que parlen d’aquests animals:

I això és tot per aquesta setmana! Un petonet!!!!!

Descoberta d’un Mateix

Bon dia !!!

Desprès de tants de dies treballant els sentits, avui us proposo una activitat diferent. Heu de fer memòria i recordar totes les activitats realitzades a l’escola i a casa aquets dies, i que contesteu un petit qüestionari molt senzill. Esteu preparats ?

Ferem un petit recordatori de les activitats:

  • Bon dia amb els ulls tapats
  • Canvi de roba
  • Toca toca ( quin objecte hi ha dintre)
  • Transports de objectes 8 d’un costat a l’altre de la classe
  • Que hi ha dins de cada globus ?
  • Olfacte a casa
  • Gust a casa

Un cop recordades les activitats, ara és el vostre moment per fer el qüestionari. Som-hi

QÜESTIONARI 

Un peto molt gran 

Raquel

GRAFOMOTRICITAT

BON DIA nens i nenes de P-5,

1- LES PAPALLONES i LES ABELLES

Avui us toca ajudar a les papallones i a les abelles a arribar fins les flors.

Primer heu de resseguir els camins que han fet cadascuna de les dues papallones i les dues abelles amb el vostre dit i després amb un retolador de color, per tant necessitareu 4 colors diferents, i així esbrinareu cada papallona i abella a quina flor anirà a parar. Després us tocarà dibuixar el camí a vosaltres. Recordeu que les papallones i les abelles quan volen fan giravolts com heu vist a la primera fitxa, així que us tocarà realitzar traços, fent servir línies corbes. Quan hàgiu ajudat a cada papallona i a cada abella a trobar una flor, ho podeu pintar de colors alegres.

Si no disposeu d’impressora, només cal veure el model i dibuixar 4 papallones a la part de dalt de la fitxa i 4 flors a la part de baix i només cal portar a cada papallona a una flor, fent traços amb giravolts.

CLIQUEU IMATGE 

▻ 26 Especies De Mariposas Exóticas Más Comunes (ACTUALIZADOmayo ...

2- ACTIVITATS ONLINE

Us deixo un puzle, que sé que us agrada molt fer-ne i una fitxa en la qual haureu de relacionar el nom de cada animal amb la seva imatge.

Papallona - Llibre digital de Sant Quirze    Una papallona amazònica al centre de Barcelona

UNA ABRAÇADA

TAT

VALORS

Avui us proposem que mireu el conte “DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?” 

Qui no ha somniat alguna vegada amb fer una mossegada 
a la lluna? Aquest és justament el desig que tenen els animals 
d’aquest conte. Només en volien tastar un trosset, però malgrat 
que s’estiraven i s’estiraven no eren capaços de tocar-la. Fins que…..

Us deixo el conte en dos formats: una en vídeo i l’altra en llibre per si teniu ganes de llegir una mica.

 

JA HEU POGUT COMPROVAR, AMB AQUEST CONTE, QUE LES COSES ES PODEN ACONSEGUIR MILLOR SI LES FEM TOTS JUNTS.

Quan els animals van poder tastar un trosset de lluna, cadascun va trobar que tenia gust d’allò que li agradava més menjar.  I vosaltres, si poguéssiu tastar la lluna, quin gust tindria?

2- FITXES INTERACTIVES del conte

Podeu realitzar les fitxes interactives que estan relacionades amb aquest conte, CLICANT les tres imatges.

La primera activitat  us tocarà col·locar a cada animal a la torre per ordre de com s’explica al conte. 

La segona activitat us tocarà relacionar cada nom dels animals amb la seva imatge.

I finalment, a la tercera activitat haureu de clicar els personatges que han sortit al conte. Vigileu que n’hi ha 3 que són intrusos i no són d’aquest conte. 

Cloenda de l'activitat "Lliga el conte i passa'l" — Ajuntament de ...

De què fa gust la lluna?   DE QUÈ FA GUST LA LLUNA? - Marrecs&Co.

ESPERO QUE US HAGI AGRADAT EL CONTE

UN PETÓ MOLT FORT

TAT

DESCOBERTA DE L’ENTORN

BON DIA guapíssims i guapíssimes de P-5

LLEGIM? una mica per anar agafant pràctica.

Avui REPASSAREM conceptes que vareu treballar al 1r trimestre quan buscàvem

informació sobre l’arbre del pati: EL TIL.LER.

1- RECORDEU QUÈ NECESSITAVA UNA PLANTA PER VIURE?

DONCS SÍ !!! HO HEU ENDEVINAT

UNA PLANTA NECESSITA:

  1. SOL
  2. AIGUA
  3. TERRA
  4. AIRE

CLICA IMATGE PER FER LA FITXA ONLINE

Características de las plantas

2- RECORDEU LES PARTS DE LA PLANTA?

Ara us toca a vosaltres fer l’activitat. Haureu d’escriure el nom de cada part de la planta i pintar-ho ben preciós.

Si no disposeu d’impressora, només cal que dibuixeu una flor en un full i escriure igualment el nom de cada part.

CLIQUEU 

ACTIVITAT PLANTA

3- PLANTEM UNA LLAVOR?

Només cal que agafeu un pot de vidre o un got… i hi poseu cotó fluix o paper absorbent de cuina. Després afegiu algunes llegums que tingueu per casa (mongetes, cigrons, llenties…)  i les col·loqueu pel costat, així anireu veient com creix i visualitzareu millor les seves parts. Només cal que l’aneu regant una mica quan veieu que el cotó o paper estigui sec i a esperar que vingui gran.

Recordeu on l’heu de posar perquè us visqui.

   

ESPERO QUE US HÀGIU  DIVERTIU MOLT FENT LES ACTIVITAT

UN PETÓ

TAT 

EXPRESSIÓ CORPORAL

FEM UNA CABANYA!

Bon dia nens i nenes de P5!

Avui us proposo una activitat molt divertida. Es tracta que feu una cabanya amb objectes que tingueu per casa. Podeu fer servir sofàs, cadires, taules, mantes, llits, llençols, caixes de cartró…

Un cop tingueu la vostra súper cabanya jugueu dins d’ella. Ja veureu que bé us ho passareu!

Ep! Però no us n’oblideu de passar-me una foto al meu correu: glopez21@xtec.cat

Jo també he fet la meva cabanya. A veure si us agrada!

 

Una abraçada molt forta!

Gemma

MATEMÀTIQUES

BON DIA valents i valentes,

Fem les RUTINES i escoltem la cançó de les LLETRES?

Per començar escoltem la cançó dels nombres, per recordar-los. CANTEM?

1- COMPTEM? Fés la fitxa interactiva

Qué son los NÚMEROS NATURALES? | Pequeocio

 

2- ACTIVITAT: MÉS QUE, MENYS QUE, IGUAL QUE…   >,<,=

RECORDEU EL PEIX QUE MENJAVA NOMBRES? QUINS LI AGRADAVEN? ELS GRANS O ELS PETITS? HO SABEU?

EXACTE!!!! AQUEST PEIX NOMÉS LI AGRADA MENJAR ELS NOMBRES GRANS.

Abans de fer l’activitat, podem jugar amb els nombres. Agafeu els taps que vam fer servir en una altra activitat i sense mirar, n’agafeu dos. Haureu d’esbrinar quin dels dos nombres és el més petit i quin és el més gran i aneu repetint l’activitat. Si us costa esbrinar ´quin nombre és el gran, us podeu ajudar amb peces o objectes de casa.

RECORDEU QUE EL NOMBRE MÉS GRAN ÉS EL QUE TÉ MÉS PECES

Clase 4: Locos por los tapones - Aprendiendo matemáticas   Primeras nociones de matemática con bloques de Lego  Great, educational and playful methods to learn small and ...-Tolle, lehrreiche und spielerische Methoden, um kleinen und vorschulischen Kindern das Zählen… Great, educational and playful ways to teach small and preschool kids how to count and read … 8 little ideas! – Page 2 of 8 – craft ideas #kindern #kleinen #lehrreiche #methoden -

CLICA IMATGE PER FER L’ACTIVITAT

Purple Fish Clipart

1- FITXA INTERACTIVA

Ara us toca fer-ho amb la fitxa interactiva. quan ho tingueu fet poseu TERMINADO, el vostre NOM i cliqueu ENVIAR, així jo la podré veure.

SÍMBOLOS MAYOR, MENOR E IGUAL: Láminas y actividades (E.I. y 1.er ...

UN PETÓ

TAT

PLÀSTICA

AVUI US PROPOSO FER D’ARTISTES SENSE UTILITZAR ELS COLORS, NI ELS LLAPIS, NI LA PINTURA….

ES TRACTA DE CREAR OBRES D’ART A PARTIR D’ELEMENTS DE LA NATURA.

Quan sortiu a passejar, podeu recollir fulles, flors, pedres, branquetes… i deixeu anar la vostra imaginació per començar a crear. Segur que us sortiran unes obres d’art precioses.

PODEU VEURE ALGUNS EXEMPLES, CLICANT LA IMATGE.

ESPERO QUE US HÀGIU DIVERTIT I HÀGIU PASSAT UNA BONA ESTONA.

UN PETÓ 

TAT

 

LLENGUATGE

BON DIA, guapíssims i guapíssimes de P-5

Comencem el dia, fent les RUTINES on hi ha la cançó de les lletres i LLEGIM?

1-DICTAT

Avui farem un dictat. Llegiu i observeu amb molta atenció les paraules i quan estigueu preparats/es els vostres pares o mares us les dictaran molt a poc a poc. Podeu fer el dictat amb lletra de pal o lligada. CLIQUEU IMATGE

Las mariquitas son muy importantes, ya que se alimentan de ...

2-JOC DE LES LLETRES

Aquest joc, hi vam jugar un dia a la classe. El recordeu?

NECESSITEU: 1dau, 1fitxa per cada jugador(botó, pedreta, cigró…) i un full de paper.

Llenceu el dau, avanceu la fitxa tantes caselles com el nombre us indiqui I escriviu una paraula que comenci per la lletra de la casella que heu anat a parar.

No cal que imprimiu el joc, podeu jugar i comptar les caselles amb el dispositiu que feu servir.

Letras | Domestika

HEU ESCRIT MOLTES PARAULES? HEU ARRIBAT FINS EL FINAL DEL CIRCUIT?

M’ho ensenyeu, enviant una foto al meu correu? mgatius@xtec.cat

UNA ABRAÇADA

TAT