Aquest curs el Cicle d’Educació Infantil fem la sortida per estudiar els animals salvatges, anem a Marineland. Abans i després de la sortida treballem el Projecte dels Animals Salvatges.
També en el nostre Centre, des de fa uns anys, varem decidir que al llarg del cicle d’ Educació Infantil treballaríem els animals.A principi de curs, amb l’ajuda de les famílies es busca informació sobre diferents animals i desprès per votació se’n escull un.
Aquest curs som:
– P-3 Els Elefants
– P-4 Els cucuts
– P-5 Les abelles
Aquest Projecte dels Animals Salvatges està pensat per fer-lo tot el Cicle, adaptat als respectius nivells. Té una durada de tres setmanes.
Es treballa l’Àrea de Descoberta de l’Entorn, si bé les propostes de les activitats incidiran en l’àrea de Comunicació i Llenguatges.
Es treballen les següents Capacitats:
•Aprendre a pensar i a comunicar.
- Pensar, crear i elaborar explicacions sobre les principals diferències dels animals estudiats.
•Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
- Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte al medi ambient.
PROPOSTES
La primera proposta amb l’encapçalament Per aprendre… és una presentació informativa de Power Point. S’hi accedeix clicant sobre la imatge. És presenten els quatre animals protagonistes del Projecte: el dofí, el lleó marí, el pingüí i el guacamai. Ens aporta informació bàsica i imatges sobre cadascun d’ells (on viuen, com són, què mengen, com es desplacen).
La segona proposta amb l’encapçalament Per jugar… són tres activitats Clic:
1- Animals. Projecte d’activitats sobre animals estructurat en dos nivells un per a P3 i un altre per a P4 i P5.
2- Animals vertebrats. Projecte JClic per aprendre noms d’animals vertebrats: mamífers, amfibis, aus, rèptils, peixos.
3- Animals salvatges. Projecte JClic, paquet d’activitats dividit en dos nivells i adreçat a l’Educació Infantil. Es centra en els següents animals: el guacamai, el llop, el dofí, l’elefant, el peix i el lleó. Es treballen grafies, números i sons.
La tercera proposta amb l’encapçalament Per informar-nos… té un link a la Web de Marineland, ja que és on anirem amb els nens/es.
La quarta proposta amb l’encapçalament: Per veure… linka amb l’EDU3.cat. Veiem un veiem un vídeo de 4 minuts dels lleons marins: Una capbussada amb els lleons marins. Banyar-se amb lleons marins pot ser educatiu i emocionant alhora. Reportatge filmat al parc Aquòpolis, de Vila-seca, al Tarragonès i editat per l’espai “De vacances” de TV3.
També hi veiem un segon vídeo de 3 minuts sobre els flamencs. Com s’alimenten els flamencs. Totes les parts del cos del flamenc responen a les necessitats de la seva alimentació. “El medi ambient” repassa les característiques de diverses espècies de flamenc, com el que cria al delta de l’Ebre.
PER APRENDRE…..
DOFINS
LLEONS MARINS
PINGÜÍ
GUACAMAI
PER JUGAR…
ANIMALS
ELS ANIMALS VERTEBRATS
ANIMALS SALVATGES
PER VEURE…
FLAMENCS