ESCOLA VERDA “DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT”

El dia 5 de juny celebrarem el Dia mundial del MEDI AMBIENT, per tant l’activitat que us proposo avui és per aconseguir entre tots un món millor.   

JA SABEU QUE SOVINT, LES PERSONES NO CUIDEM EL NOSTRE PLANETA COM CALDRIA. 

La Terra viu envoltada d’embolcalls, de brutícia, de contaminació… que fan posar-la malalta. Molts éssers vius pateixen i fins i tot es moren, sovint per culpa de les persones, ja que no sabem actuar correctament. 

 

Per començar podeu escoltar aquestes dues cançons que ens recomana la Marta, mestra de música. La primera cançó és una iniciativa de “Dóna la nota” amb el Departament d’educació i es pretenia que totes les escoles la cantessin a les 11h, tot i que degut a la situació excepcional que estem vivint no podrà ser.  Esperem que us agradin molt!

 

A continuació si cliqueu a l’enllaç trobareu un capitol de dibuixos animats d’uns nens que volen ajudar al medi ambient. Voleu veure com? Podran aconseguir-ho?

https://youtu.be/ZiSboskv0HA 

Després de veure aquest vídeo, us heu pogut adonar de la importància que té: REDUIR, RECICLAR I REUTILITZAR per cuidar el nostre planeta. 

A l’escola ja ho intentem fer, portant l’esmorzar amb carmanyola, reciclant el paper que no volem, cuidant les plantes del pati, no tirant papers al terra..

I vosaltres a casa suposo que també ho feu. En questes setmanes hem compartit aprenentatges amb els pares i mares o germans que ens han ajudat a passar aquest confinament més divertit, però que a més, el fet de quedar-nos a casa també ens ha pogut venir molt bé per millorar la nostra relació amb el Planeta. Alguns heu après a fer pa amb les vostres pròpies mans, els pares i mares a gastar menys combustible per moure’s, a comprar en comerços dproximitat, a valorar a les persones que tenen cura de nosaltres, a vetllar per la salut de tots els que ens envolten, a consumir només el necessari… 

Així que avui us proposo realitzar una activitat per millorar la nostra relació amb l’entorn. Com si fos una “VACUNA” per curar la TERRA. En comptes de llençar a les escombraries el tetrabrik, el reutilitzarem.  

QUÈ PUC FER AMB ELL? Doncs el podeu convertir amb un pot per posar els colors, llapis…. o bé la mare i el pare el poden utilitzar com a pot per posar els comandaments de la televisió, per posar els estris de cuina de fusta o com a test per plantar-hi alguna flor o planta medicinal. 

CLICA A LA SEGÜENT IMATGE I T’EXPLIQUEM COM.

Das geht fix No. 14 - Tetrapack Upcycling - Tischlein deck dich

JA PODEU ESTAR MOLT CONTENTS I CONTENTES, JA QUE HEU FET MOLT BONA FEINA. AMB L’ACTIVITAT D’AVUI HEU AJUDAT AL NOSTRE PLANETA NO ACUMULAR TANTS ENVASOSSEGUR QUE LA TERRA US DONA LES GRÀCIES 

DESCOBERTA D’UN MATEIX sessió 8

Bon dia bonics i boniques!

Seguim amb els sentits.  Avui experimentarem amb el sentit de l’oïda. Primerament podeu fer les activitats on-line que us proposo, RECORDEU només fer l’apartat del sentit de l’oïda.

LaceNet_20anys

https://clic.xtec.cat/projects/sentits2/jclic.js/index.html

Ja heu pogut descobrir que amb l’oïda sentim els sons del nostre voltant. A continuació us proposo 2 activitats per poder experimentar amb aquest sentit.

  1. Endevineu sons de diferents animals, objectes de casa, de la ciutat etc. Escolteu el so i pareu el video, per tal de que els nens i nenes puguin pensar i dir a quin animal o objecte correspon aquell so. Després sortirà la resposta i es podrà comprovar.

https://www.youtube.com/watch?v=ZF29rHlRLZk&t=2s

 

  1. On és el despertador? Amagueu un despertador o mòbil en algun lloc de la casa sense que us vegi el nen/a. Quan l’estigueu amagant programeu l’alarma per pocs minuts després. Els nens i les nenes hauran d’estar atents i escoltar molt bé i quan comenci a sonar l’hauran de buscar fent servir el sentit de l’oïda.

Reloj Despertador descarga gratuita de png - La alarma del reloj ...

ESPERO QUE HO PASSEU D’ALLÒ MÉS BÉ FENT LES ACTIVITATS!

MATEMÀTIQUES sessió 8

Bon dia bonics i boniques.

Esteu preparats per fer el repte matemàtic? Ja sabeu que les matemàtiques i els nombres estan en molts aspectes de la nostra vida. Estem envoltats de nombres, tot  i que a vegades no ens hi fixem gaire. Doncs aquesta setmana haureu d’obrir bé els ulls ja que haureu de buscar els números que trobeu al vostre entorn (a casa, al carrer quan sortiu a passejar, a les matricules dels cotxes, als portals de les cases, a l’ascensor, als paquets de farina, pasta, etc.) Vull que us fixeu bé on trobem números i us feu una fotografia amb aquells números que hagueu trobat. Amb 4 o 5 fotografies de les vostres troballes em donaré per satisfeta. Quan hagueu acabat podeu escriure en un full els números que heu trobat així també podreu practicar el seu traç.

Vinilo Pixerstick Números divertidos de la historieta • Pixers ...

Moltes gràcies!!! Espero que ho gaudiu!!!

*RECORDEU ENVIAR LES FOTOGRAFIES A: agarc575@xtec.cat

A continuació us deixo un joc. Consisteix en relacionar la galeta amb la grafia segons el número de gotetes de xocolata que té.  Espero que us agradi.

SI CLIQUEU LES IMATGES HO PODREU DESCARREGAR.

LLENGUATGE sessió 8

Bon dia! Avui us proposo que mireu i llegiu el conte de “L’Aneguet bufó”.  Un conte que ens ensenya que tots som diferents, però que tot i les nostres diferències tots som bonics i especials. Espero que us agradi.

AXIOMA LLENGUA. Penso P4 by Editorial Barcanova - issuu

https://issuu.com/editorial_barcanova/docs/bt00340301_axioma_llengua_p4_aneguet_bufo_

A continuació us deixo una làmina del PENSO. En aquesta làmina trobareu diversos animals els quals podreu classificar segons; número de potes, quins tenen pèl i quins no, quins són de granja, salvatges etc.  Una vegada hagueu acabat us animo a escriure el nom i fer un dibuix del vostre animal preferit.

 

LLENGUATGE sessió 7

Bon dia!

Avui us proposo fer aquestes activitats on-line de les vocals. Primer podeu cantar la cançó  de les vocals que posem cada dia a l’escola.

https://www.youtube.com/watch?v=whuKasZzqDU

i ara…. a jugar amb les vocals.

Spanish - Lessons - Tes Teach

https://clic.xtec.cat/projects/vocals2/jclic.js/index.html

A continuació podeu jugar al joc de la Margarida:

El pare o mare prepararà un cistell o capsa amb objectes o joguines que tingueu per casa. A continuació haurea de pensar el nom d’un objecte dels que hi ha a la capsa, però no pot dir quin és.

En un full escriurà la primera i ultima lletra de la paraula i vosaltres haureu d’anar dient les lletres que falten fins omplir tots els espais buits.

Es tracta del conegut Joc del penjat, però una mica transformat.

Els pares i mares marqueu els espais de la paraula i els nens han de dir lletres possibles. Si les encerten les escriviu a l’espai corresponent de la paraula. Les lletres que no s’encerten les apunteu al costat a la vista de tothom. Cada error implica dibuixar un pètal o altres parts de la margarida.

La diversió consisteix a completar la paraula abans que hagi dibuixat tota la Margarida.

MATEMÀTIQUES sessió 7

BON DIA BONICS I BONIQUES!

Que tal esteu avui? Espero que tingueu ganes de jugar, perquè avui a matemàtiques us proposo un joc per començar a sumar i restar.

Sumar (+) vol dir afegir i restar (-) vol dir treure.

El joc és molt senzill. Primer de tot necessitareu algun tipus d’objectes petits que es pugui comptar (cigrons, botons, pedretes etc.) el que tingueu per casa. A continuació necessitareu un dau (podeu treure’l d’algun joc que tingueu a casa o si no en teniu us deixo una plantilla per tal que tel pugueu fer).

Plantilla Imprimible de Dado Clásico | Manualidades de papel para ...

A aquest joc hi haureu de jugar amb algun familiar (el pare o la mare, un germà o germana etc.)

El joc consisteix en llençar el dau, avançar tantes caselles com ens indica i començar a afegir o treure cigrons segons el que indica la casella on hem caigut. El guanyador serà el que arribi amb més cigrons al final. US ANIMEU A JUGAR??? Ja veureu que divertit!!!

A continuació us deixo la plantilla del tauler per poder jugar (cliqueu la imtage per poder descarregar). Si no teniu impressora podeu copiar-la igual en un full.

 

EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

Bon dia nens i nenes!

Avui començarem fent un vol per casa amb el pare, la mare o amb qui tingueu mes a prop. Heu de descobrir materials amb diferents textures. Agafeu-ne unes quantes que us permetin fer la vostra obra d’art de les textures i el tacte.

Agafeu un foli o cartolina i enganxeu o cosiu el material que heu agafat per casa. Al costat o per sobre podeu afegir-hi algun dibuix o pintar amb un pinzell.

Per exemple: utilizeu fils, cordills, alguna clau antiga que no feu servir, cartó, cotó, punta de llàpis, etc. poseu-hi cola, purpurina, un globus: sense por.

Recordeu ser molt conscients del tacte i aneu posant nom a les diferents textures. I com sempre GAUDIU MOLT!

Recordeu que tota obra d’art ha de tenir sempre un nom, un títol. Inventeu-se’l. Observeu bé el vostre resultat i poseu el títol que us inspiri el que veieu.

Junta ocupada Placa sensorial Materiales Montessori image 3