LLENGUATGE sessió 7

Bon dia!

Avui us proposo fer aquestes activitats on-line de les vocals. Primer podeu cantar la cançó  de les vocals que posem cada dia a l’escola.

https://www.youtube.com/watch?v=whuKasZzqDU

i ara…. a jugar amb les vocals.

Spanish - Lessons - Tes Teach

https://clic.xtec.cat/projects/vocals2/jclic.js/index.html

A continuació podeu jugar al joc de la Margarida:

El pare o mare prepararà un cistell o capsa amb objectes o joguines que tingueu per casa. A continuació haurea de pensar el nom d’un objecte dels que hi ha a la capsa, però no pot dir quin és.

En un full escriurà la primera i ultima lletra de la paraula i vosaltres haureu d’anar dient les lletres que falten fins omplir tots els espais buits.

Es tracta del conegut Joc del penjat, però una mica transformat.

Els pares i mares marqueu els espais de la paraula i els nens han de dir lletres possibles. Si les encerten les escriviu a l’espai corresponent de la paraula. Les lletres que no s’encerten les apunteu al costat a la vista de tothom. Cada error implica dibuixar un pètal o altres parts de la margarida.

La diversió consisteix a completar la paraula abans que hagi dibuixat tota la Margarida.

MATEMÀTIQUES sessió 7

BON DIA BONICS I BONIQUES!

Que tal esteu avui? Espero que tingueu ganes de jugar, perquè avui a matemàtiques us proposo un joc per començar a sumar i restar.

Sumar (+) vol dir afegir i restar (-) vol dir treure.

El joc és molt senzill. Primer de tot necessitareu algun tipus d’objectes petits que es pugui comptar (cigrons, botons, pedretes etc.) el que tingueu per casa. A continuació necessitareu un dau (podeu treure’l d’algun joc que tingueu a casa o si no en teniu us deixo una plantilla per tal que tel pugueu fer).

Plantilla Imprimible de Dado Clásico | Manualidades de papel para ...

A aquest joc hi haureu de jugar amb algun familiar (el pare o la mare, un germà o germana etc.)

El joc consisteix en llençar el dau, avançar tantes caselles com ens indica i començar a afegir o treure cigrons segons el que indica la casella on hem caigut. El guanyador serà el que arribi amb més cigrons al final. US ANIMEU A JUGAR??? Ja veureu que divertit!!!

A continuació us deixo la plantilla del tauler per poder jugar (cliqueu la imtage per poder descarregar). Si no teniu impressora podeu copiar-la igual en un full.

 

EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

Bon dia nens i nenes!

Avui començarem fent un vol per casa amb el pare, la mare o amb qui tingueu mes a prop. Heu de descobrir materials amb diferents textures. Agafeu-ne unes quantes que us permetin fer la vostra obra d’art de les textures i el tacte.

Agafeu un foli o cartolina i enganxeu o cosiu el material que heu agafat per casa. Al costat o per sobre podeu afegir-hi algun dibuix o pintar amb un pinzell.

Per exemple: utilizeu fils, cordills, alguna clau antiga que no feu servir, cartó, cotó, punta de llàpis, etc. poseu-hi cola, purpurina, un globus: sense por.

Recordeu ser molt conscients del tacte i aneu posant nom a les diferents textures. I com sempre GAUDIU MOLT!

Recordeu que tota obra d’art ha de tenir sempre un nom, un títol. Inventeu-se’l. Observeu bé el vostre resultat i poseu el títol que us inspiri el que veieu.

Junta ocupada Placa sensorial Materiales Montessori image 3

MÚSICA

Bon dia nenes i nens de P4!!

És l’hora de fer música!! Comencem?

La setmana passada vam treballar els animals de la granja amb un conte i una fitxa.

Aquesta setmana us proposo una AUDICIÓ on també hi apareixen animals.

MÚSICA CLÁSICA PARA HALLOWEEN: La danza macabra de Camille Saint ...

Camille Saint-Saëns va ser un compositor francès. De ben petit ja tocava el piano i componia melodies. Va composar EL CARNAVAL DELS ANIMALS. En aquesta obra, a través dels elements de la música descriu diferents animals. Anem a escoltar-los i endevinar QUI ÉS QUI amb la següent FITXA. Recorda posar-hi el nom i així jo veuré com ho has fet!!

Quan acabis la fitxa, si et ve de gust, pots dibuixar l’animal que més t’hagi agradat o, fins i tot, pots imitar-lo fent els seus moviments!!

I aquí us deixo algunes cançons que parlen d’aquests animals:

I això és tot per aquesta setmana! Un petonet!!!!!

DESCOBERTA D’UN MATEIX sessió 7

Bon dia! Seguim descobrint i coneixent  els sentits. Avui experimentarem amb els sentit del tacte.

Amb el tacte notem com són les coses. Si són suaus o aspres, toves o dures si són fredes o bé calentes. M’acompanyeu a descobrir-ho?

Primerament us deixo un seguit d’activitats on-line per conèixer una mica més aquest sentit.

BLOC D'INFANTIL: Els tigres i les girafes coneixen en Sàlix.

https://clic.xtec.cat/projects/sentits2/jclic.js/index.html

*RECORDEU fer només l’apartat del tacte. Les properes setmanes descobrirem els altres sentits.

Ara si, ha arribat l’hora d’experimentar:

  1. Busquem objectes i els classifiquem. Busca per casa objectes que siguin suaus o aspres i classifiqueu-los segons el seu tacte. També pots fer-ho segons si són durs o tous, pesats o lleugers, càlids o freds. Busca’ls, toca’ls, compara’ls i classifica’ls.

 

  1. Toca, toca!: Fem servir el tacte per reconèixer objectes. Poseu dins una bossa opaca o bé una Caixa tapada diversos objectes quotidians. Cal que després poseu les dues mans a dins la bossa o caixa i sense mirar (es pot fer amb els ulls tapats) aneu agafant els objectes un per un per tal d’endevinar què són.

Las 33 mejores imágenes de The five senses | Sentidos, Organos de ...

ENDAVANT A JUGAR!!!

GRAFOMOTRICITAT sessió 7

Avui us proposo un seguit d’activitats per practicar amb les tisores. A veure si us en sortiu!!!

Digueu al papa o a la mama que us preparin diferents traços per retallar en un full en blanc o de color. També o podeu fer amb revistes o paper de diari per no malgastar fulls nous.

Tot a punt pel racó de retallar! | Motricidad, Actividades ...Using stencils 2.5-4 years – Every Day Begins New

Si us heu quedat amb més ganes de retallar…Que li podeu tallar els tentacles a la medusa?

 

 

VALORS sessió 7

Avui us proposem que mireu el conte “El gust de la lluna”.  

Qui no ha somniat alguna vegada amb fer una mossegada
a la lluna? Aquest és justament el desig que tenen els animals
d’aquest conte. Només en volien tastar un trosset, però malgrat
que s’estiraven i s’estiraven no eren capaços de tocar-la. Fins que …. 

 JA HEU POGUT COMPROVAR, AMB AQUEST CONTE, QUE LES COSES ES PODEN ACONSEGUIR MILLOR SI LES FEM TOTS JUNTS. 

Quan els animals van poder tastar un trosset de lluna, cadascun va trobar que tenia gust d’allò que li agradava més menjar.  I  vosaltres, si poguéssiu tastar la lluna, quin gust tindria? 

 

Podeu realitzar les fitxes interactives que estan relacionades amb aquest conte.

De què fa gust la lluna? | didacticadelallenguailaliteratura

https://es.liveworksheets.com/c?a=c&l=qh&i=fuztou&r=nn 

https://es.liveworksheets.com/c?a=c&l=vo&i=fuuutd&r=ek 

La primera activitat  us tocarà col·locar a cada animal a la torre per ordre de com s’explica al conte. 

I finalment, a la segona haureu de clicar sobre els personatges que han sortit al conte. Vigileu que n’hi ha 3 que són intrusos i no són d’aquest conte. 

DESCOBERTA DE L’ENTORN sessió 7

Bon dia!

Avui, per començar la setmana us proposo fer uns quants experiments. Espero que els gaudiu.

*ENVIEU-ME LES VOSTRES FOTOGRAFIES FENT DE CIENTÍFICS AL CORREU: agarc575@xtec.cat  M’ENCANTARÀ VEURE-LES!!!

Dibujo de cientifico para niños - Imagui

“EL CUC DE SABÓ”

Material: 

  • Una ampolla petita o gran (sortirà més o menys escuma depenent de la grandària)
  • Tisora
  • un mitjó (aprofiteu per a reciclar els que misteriosament es queden sense parella)
  • una goma elàstica.
  • plat o safata
  • aigua i sabó rentavaixelles.

Com ho farem?

  1. Retallarem l’ampolla per la meitat.
  2. Tallem l’extrem del mitjó o quadrant de tela de cotó i cobrim amb ell la part de l’ampolla retallada.
  3. Amb l’ajut d’una goma elàstica el fixem a l’ampolla.
  4. En un plat o safata poseu dues parts d’aigua per una de sabó (Us recomanem Fairy, no diem res de com renta els plats, però alhora de fer escuma, és una molt bona opció!) i barregeu.
  5. I aquí comença la festa: s’ha d’impregnar el mitjó en el sabó i acte seguit bufar. Si voleu que l’escuma surti de colors, apliqueu unes gotes de colorant alimentari sobre el teixit. Veureu com sortiran una cascada de bombolles precioses.

“L’AIGUA QUE CAMINA”:

Material: 

  • Gots de plàstic o vidre (podeu fer-ho només amb 3 gots)
  • Colorant alimentari
  • Paper de cuina absorbent
  • Aigua

Com ho farem?