AMBIENT DE COS I MOVIMENT

A l’ambient de cos i moviment té cabuda tot allò relacionat amb l’expressió corporal i les arts escèniques com el teatre, la dansa, la música i el teatret amb titelles, entre d’altres.

S’estimula la creativitat i la imaginació, els ajuda a vèncer la timidesa i a discriminar i treballar les seves emocions. Tot això a través dels personatges que els mateixos infants creen i que s’han d’enfrontar a les diferents situacions i obstacles que apareixen a les històries que es van inventat. Reforcen la seva autoestima, confiança i seguretat. Se senten protagonistes, no només com a participants sinó també com a espectadors, ja que quan no estant actuant formen part del públic. Es transmet, així, el gaudi per les activitats culturals d’oci.

Es fomenta el treball en equip i es treballen aspectes com la sociabilitat i la relació amb els altres. Per crear un espectacle en grup es necessita tenir una bona comunicació, on cadascú ha d’explicar què li agradaria fer i alhora ha d’escoltar les idees dels altres per arribar a un acord, assajar allò acordat i, més tard, fer la representació. En tot aquest procés, els nens  van aprenent a regular-se, entenent que de vegades hauran de cedir i altres vegades s’hauran d’esforçar per a portar a terme la seva idea.

És un ambient on comparteixen les seves destreses i talents, aprenent els uns dels altres. Allò que aprenen a classes de dansa, gimnàstica rítmica, música i esports varis ho volen mostrar a la resta, enriquint-se conjuntament.

La imaginació, la fantasia i la creativitat són essencials a l’hora de dissenyar el vestuari dels seus personatges, escollint entre cues, robes, barrets, mocadors i accessoris.

L’expressió oral, la projecció de la veu i la consciència de la comunicació no verbal són aspectes que es tracten de manera lúdica a l’ambient de cos i moviment.