Fèia dies que ho esperàvem! Teniem ganes de ciència!! I per fi avui hem fet un altre experiment!!! Un llum de lava!!
Quan hem arribat a la classe, l’Aïda i l’Anna ens han preguntat si crèiem que tots els líquids es poden barrejar, i tots hem dit que si molt convençuts. Però ho volíem comprovar, i ens hi hem posat de seguida!!
Tots havíem portat una ampolleta d’aigua per poder fer l’experiment i l’hem omplert amb una mica d’aigua. Després hi hem posat unes quantes gotes de colorant alimentàri, per donar-li color. Hem remenat com si fóssin unes maraques i s’han barrejat. Un cop fet això, hem acabat d’omplir l’ampolla amb oli. -Què passarà ens preguntavem? -Es barrejaran? Hem tornat a remenar com si fóssin unes maraques i primer pensavem que si que s’havien barrejat, però al cap d’una estona hem pogut veure que l’oli continuava a dalt i l’aigua amb colorant a baix!! Què estrany!!!
L’Aïda i l’Anna, ens han explicat que hi ha líquids que són insolubles en l’aigua i que no es poden barrejar i un d’ells és l’oli.
Per acabar d’elaborar el llum de lava hem utilitzat una pastilla efervescent i l’hem posat dins. Han començat a pujar boletes d’aigua cap amunt i com que no es barrejaven amb l’oli fèien l’efecte d’un llum de lava.
HA ESTAT SÚPER DIVERTIT!!!
(Si voleu que el llum de lava torni a funcionar a casa podeu posar-li una altra pastilla efervescent).
Cliqueu al següent enllaç si voleu veure el video explicatiu de Dinàmiks, és molt xulo!
És una pasada!
La Mar ho té a la tauleta de nit!
En breu ja no haurem de fer servir les pastilles efervescents perquè ja engegarem la calefacció jejejee!