DESCOBERTA DE L’ENTORN

HOLA NENS I NENES!!!!

Avui començarem l’activitat amb un conte. “La Margarida té por”. Amb l’arribada de la primavera els insectes se’n van a les flors a menjar-se la seva part dolça que es diu pol·len. Però aquesta Margarida no ho sap i al veure un insecte de color groc amb ratlles negres…quin deu ser? tu ho saps? s’espanta, però no la vol fer mal. A veure si t’agrada.

CONTE: “LA MARGARIDA TÉ POR”

DOS ACTIVITATS INTERACTIVES

ACTIVITAT 1                                                                     ACTIVITAT 2

 

Ja sabeu que durant la primavera surten molts insectes i animalons. Voleu que descobrim alguns? Et dono alguna pista visual, però estigues atent perquè a les imatges només es veu una part de l’insecte. A veure si endevines quins són. Clica a la foto per veure les endevinalles visuals.

BON CAP DE SETMANA BONICS I BONIQUES!!!

EXPRESSIÓ CORPORAL

FEM UNA CABANYA!

Bon dia nens i nenes de P3!

Avui us proposo una activitat molt divertida. Es tracta que feu una cabanya amb objectes que tingueu per casa. Podeu fer servir sofàs, cadires, taules, mantes, llits, llençols, caixes de cartró…

Un cop tingueu la vostra súper cabanya jugueu dins d’ella. Ja veureu que bé us ho passareu!

Ep! Però no us n’oblideu de passar-me una foto al meu correu: glopez21@xtec.cat

Jo també he fet la meva cabanya. A veure si us agrada!

 

Una abraçada molt forta!

Gemma

DESCOBERTA D’UN MATEIX

BON DIA NENS I NENES!!!

AVUI US HE PREPARATS ACTIVITATS ON FAREU SERVIR EL SENTIT DE L’OÏDA. PREPAREU BÉ LES ORELLES.

Amb l’oïda sentim els sons del nostre voltant.

ACTIVITAT 1: Busquem joguines que sonin i que no sonin. Després la feu sonar, compareu i les classifiqueu en dos grups.

ACTIVITAT 2: Endevineu els sons del cos.

 

3. Joc : On és el despertador? L’adult pot amagar un despertador en algun lloc de la casa, sense que el nen/a ho vegi. Quan l’estigueu amagant programeu l’alarma per pocs minuts després. Els nens/es hauran d’escoltar molt bé i quan comenci a sonar l’hauran de buscar.

MOLT BÉ!!!

VALORS

Avui us proposem que mireu el conte “El gust de la lluna”.  

Qui no ha somniat alguna vegada amb fer una mossegada
a la lluna? Aquest és justament el desig que tenen els animals
d’aquest conte. Només en volien tastar un trosset, però malgrat
que s’estiraven i s’estiraven no eren capaços de tocar-la. Fins que …. 

 JA HEU POGUT COMPROVAR, AMB AQUEST CONTE, QUE LES COSES ES PODEN ACONSEGUIR MILLOR SI LES FEM TOTS JUNTS. 

Quan els animals van poder tastar un trosset de lluna, cadascun va trobar que tenia gust d’allò que li agradava més menjar.  I  vosaltres, si poguéssiu tastar la lluna, quin gust tindria? 

Podeu realitzar les fitxes interactives que estan relacionades amb aquest conte.

La primera activitat  us tocarà col·locar a cada animal a la torre per ordre de com s’explica al conte.

De què fa gust la lluna? | didacticadelallenguailaliteratura

 

I finalment, a la segona haureu de clicar sobre els personatges que han sortit al conte. Vigileu que n’hi ha 3 que són intrusos i no són d’aquest conte. 

https://es.liveworksheets.com/c?a=c&l=vo&i=fuuutd&r=ek 

 ENDAVANT BONIQUES I BONICS!!!

LLENGUATGE

HOLA NENS I NENES!!!

Avui us proposo un joc que fem en el Racó del buf a l’escola i que ens ajuda a aprendre a controlar la bufada i la respiració que facilitarà la producció de sons.de bufar.

QUÈ NECESSITAREU:

   

                CANYETES                                      BOLETES DE PAPER

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

Es tracta de marcar un punt de sortida i col.locar-vos darrere aquesta marca. Seguidament, cadascú ha de tenir una canyeta i una boleta de paper. Poseu les boletes de paper a la línia de sortida i a bufar!!! A veure qui arriba primer al final!!

I ara us rpoposo

ACTIVITAT 2: Voleu que juguem a les endevinalles?’

ENDEVINA, ENDEVINETA

I per últim activitat interactiva per si teniu ganes de jugar amb les lletres. Cliqueu la imatge i aneu a ACTIVITAT 10 ABECEDARI.

ENDAVANT!!!

MATEMÀTIQUES

HOLA NENES I NENS DE P3

Avui us proposo dos jocs de comptar

JOC 1: Necessitareu una capsa o pot i taps de plàstic o peces per poder comptar.

  • Demana a un familiar que jugui amb tu ha anar ficant i traient taps d’una capsa. Per exemple: fica tres taps dins la capsa. A mida que els aneu posant aneu comptant. Després l’adult n’ha de treure un. I a continuació l’adult et preguntarà: “Quants taps queden a dins?”. Es tracta d’anar traient i ficant. Aquesta activitat ajuda a fomentar el càlcul mental.

JOC 2: Amb l’ajuda d’un adult fes cartells dels números de l’1 al 5. Tu els pots resseguir amb colors i els poseu en una superfície cap per avall. I remeneu. Us enrecordeu com remenàvem? Dèiem: remeno, remeno…STOP I aixecàvem les mans. Gireu el cartell i digueu quin número és. Haureu d’emplenar les rodonetes del dibuix amb peces petites que tingueu, botons, pasta, boletes…el que vulgueu. Per exemple: el 3 doncs poseu tres boletes. I el torneu a girar. I així fins emplenar tot el dibuix.

MIREU COM HO HE FET JO

    

Cliqueu a la imatge per veure els exemples de plantilles per fer el joc.

MOLT BÉ BONICS I BONIQUES!!!

PLÀSTICA

BON DIA BONICS I BONIQUES DE P3!!!

AVUI COMENCEM AMB AQUESTA BONICA CANÇÓ DE LA PRIMAVERA.

FEM FLORS ORIGINALS

Avui us proposo fer una activitat amb pintura. Fer flors estampant amb els tubs de cartró buits de paper de vàter.

Que necessitareu:

  • PINTURA DE COLORS DIFERENTS
  • TUBS DE CARTRÓ BUITS DE PAPER DE VÀTER
  • TISORES
  • FULL EN BLANC

Us deixo exemples de com ho podeu fer.

     

Us deixo el meu correu per si teniu ganes d’ensenyar-me les flors tant boniques que heu fet.Correu: emateos2@xtec.cat

FINS DEMÀ!!!

MÚSICA

Bon dia nenes i nens de P3!!

És l’hora de fer música!! Comencem?

La setmana passada vam treballar els animals de la granja amb un conte i una fitxa.

Aquesta setmana us proposo una AUDICIÓ on també hi apareixen animals.

MÚSICA CLÁSICA PARA HALLOWEEN: La danza macabra de Camille Saint ...

Camille Saint-Saëns va ser un compositor francès. De ben petit ja tocava el piano i componia melodies. Va composar EL CARNAVAL DELS ANIMALS. En aquesta obra, a través dels elements de la música descriu diferents animals. Anem a escoltar-los i endevinar QUI ÉS QUI amb la següent FITXA. Recorda posar-hi el nom i així jo veuré com ho has fet!!

Quan acabis la fitxa, si et ve de gust, pots dibuixar l’animal que més t’hagi agradat o, fins i tot, pots imitar-lo fent els seus moviments!!

I aquí us deixo algunes cançons que parlen d’aquests animals:

I això és tot per aquesta setmana! Un petonet!!!!!