Parlem de la selva Amazònica

Els nens i les nenes de primer hem treballat les selves a l’àrea de coneixement del medi. Hem aprés moltes coses noves! Com ara en què es diferencien una selva d’un bosc com el que tenim al costat de l’escola, on son les selves més importants del món, quins animals hi viuen, quins aliments venen de la selva, etc.

Per tancar el projecte, vam llegir un article de l‘infoK que no ens va deixar indiferents. Després de llegir-lo, va començar una conversa molt interessant…

 

AINA: AQUESTA NOTÍCIA ÉS DEL 2005 I FA MOLT TEMPS, I ARA ESTEM AL 2013 I VOL DIR QUE VA A PITJOR I QUE LA SELVA ÉS MÉS PETITA.

KENYA: SI ES DESTUIEIXEN LES SELVES SERÀ UN PROBLEMA PERQUÈ ENS FALTARÀ L’AIRE PER RESPIRAR.

MARIA: SI TALLEM MOLT LES PLANTES NO TINDREM OXIGEN I ELS ANIMALS S’ANIRAN MORINT.

ALBA: NO HAN DE TALLAR ELS ARBRES. ELS ANIMALS NO PODEN VIURE SENSE ARBRES.

BERTA: I TAMBÉ PERQUÈ MENGEN LES FULLES O LES FRUITES I SI ELS TALLEN NO PODRAN.

MARCEL: SI TALLEN ELS ARBRES… ELS ESQUIROLS VIUEN ALS ARBRES. ELS HI TALLARAN LA SEVA CASA. PERÒ NO VIUEN A LA SELVA ELS ESQUIROLS.

PAU: I ELS MICOS NO ES PODRAN TIRAR PER LES LIANES.

ALBA: NI ELS HUMANS TAMPOC PODRAN PENJAR-SE DE LES LIANES.

JAUME: SI EL TALLEN TAMBÉ POT SER QUE ELS ARBRES CAIGUIN A SOBRE D’ALGUN ANIMAL.

AINOA: ALS ARBRES HI VIUEN OCELLS. SI ELS TALLEN NO PODRAN POSAR ELS OUS.

MARIA: NO HI HA DRET QUE TALLIN ELS ARBRES I FACIN MAL ALS ANIMALS. A MI M’AGRADA MOLT LA NATURA.

AINOA: SI AQUELLS SENYORS TALLEN ELS ARBRES, ELLS TAMBÉ ES QUEDARAN SENSE AIRE!

SARA: CREIEU QUE PODRÍEU PROPOSAR ALGUNA SOLUCIÓ?

MARIA: SI VISQUÈS AL POBLE DEL COSTAT DE LA SELVA ELS HI DIRIA ALS POLICIES QUE PARESSIN AIXÒ.

ALBA: HO HAN DE PARLAR LES PERSONES, QUE SINÓ…

PAU: QUE VINGUIN ELS MILITARS I QUE DETINGUIN ALS QUE TALLEN LA SELVA. I QUE ELS PORTIN A LA PRESÓ.

KENYA: PODRÍEM POSAR UINS CARTELLS QUE POSÈS: “NO TALLEU LA SELVA!” “PROHIBIT TALLAR ARBRES”

AINA: HAURÍEM D’ANAR A LA SELVA DIR-LOS QUE PARIN, PERQUÈ NO ÉS JUST!

ÍNGRID: ANAR AMB UN BARCO AMB CAIXES DE TERRA I DEIXAR LA TERRA PER FER LA SELVA MÉS GRAN.

PAU: I PANTAR COSES, LLAVORS…

JAUME: I PLANTAR ARBRES!

Peter and the Wolf

During this trimester the first, second, third and fourth year classes have worked in a interdisciplinary way, together in Music and English  class the story of “Peter and the Wolf.”
From the symphonic story whose author is Sergei Prokofiev and which was written in 1936, they have worked musical vocabulary using English as a  language.
The play has been worked from a ballet performed by the students of the Royal Ballet School in 1995, choreographed by Matthew Hart, narrated by dancer Anthony Dowell and original music by Sergei Prokofiev.
Here are the links so you can enjoy it as much as us.

 

Al llarg d’aquest primer trimestre les classes de primer, segon, tercer i quart han treballat de manera interdisciplinar entre música i anglés el conte de “Peter and the Wolf”.
A partir del conte sinfònic que té com a autor a Sérgei Prokòfiev i escrita l’any 1936 han treballat  conceptes musicals utilitzant com a llengua l’anglès.
L’obra s’ha treballat a partir del ballet interpretat pels alumnes  de la Royal Ballet School l’any 1995, amb coreografia de Matthew Hart, narrada pel ballarí Anthony Dowell i la música original de Sérgei  Prokòfiev.
Aquí us deixem els links perquè en gaudiu tant com nosaltres.

Peter and The Wolf part 1

Peter and The Wolf part 2

Peter and The Wolf part 3

Peter and The Wolf part 4

 

 

Treball de la natura

Des de plàstica, a educació primària, estem treballant la natura i els diversos canvis que es van produint. Hem treballat el dibuix del natural, la imaginació… En alguns treballs respectem els colors de la natura, en altres ens inventem els colors, en altres activitats podem fer un “zoom”… Per realitzar aquestes feines hem utilitzat les tècniques de dibuix i pintura: llapis, retoladors, ceres , pintures.

 

Les màscares

DESPRÉS DE REALITZAR UN TREBALL DE PLÀSTICA AMB GUIX, ELS NENS I LES NENES DE P5 VAM ESTAR SUGGERINT ACTIVITATS QUE PODRÍEM REALITZAR AMB AQUEST MATERIAL. LA QUE MÉS VA AGRADAR I ENGRESCAR LES CRIATURES, VA SER LA REALITZACIÓ DE MÀSCARES. MIREU!

SI HO VOLEU REALITZAR A CASA NO US OBLIDEU DE POSAR-VOS FORÇA CREMA A LA PELL PERQUÈ NO SE US ENGANXI EL GUIX.

Sortida a la Muntanya de sal de Cardona

MALGRAT LES AMENACES DEL TEMPS, EL PASSAT DIVENDRES VAM FER UN LLARG CAMÍ PER VISITAR LA COVA DE LA MUNTANYA DE SAL DE CARDONA.
ALLÀ ENS HI ESPERAVEN MOLTES SORPRESES: LA PRIMERA VA SER DESCOBRIR QUE UNA MUNTANYA ES PODIA MENJAR… SI, SI… ERA SALADETA… MMM, VAM CONÈIXER QUÈ HI POT HAVER DINS D’UNA COVA: LES ESTALAGMITES, LES ESTALACTITES… I TAMBÉ VAM DESCOBRIR QUE ALLÀ HI VIVIA UN MAG MOLT VERGONYÓS I UNA MICA DESPISTAT QUE HAVIA PERDUT UNA PEDRA QUE LI VAM AJUDAR A TROBAR.

 

 

Lectura compartida amb P3

HOLA!
SOM LA CLASSE DEL ZOO I VOLEM EXPLICAR-VOS QUE JA EN SABEM MOLT DE LLEGIR. AIXÍ QUE, PER PRIMERA VEGADA, ENS HEM FET RESPONSABLES D’EXPLICAR UN CONTE ALS INFANTS DE P3 I TAMBÉ HEM APROFITAT PER COMPARTIR UNA ESTONA AMB LA CLASSE DE LA COVA.
HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA QUE ENS HA FET SENTIR:

MARCEL: FALIS I ALEGRAIAMUSIONAT.

BERTA: MESANTIT UNA MICETA ASI ASI.

KENYA: CUTETA.

PAU: MESATITCUMSISTICNAVIOS.

MARIA: PURA DE ALAGIA I AMUSIO.

AINA: AMUSIO TRISTA ABURIDA ANFADADA I CANSADA PARCE LAINA NO MASCOLTABA.

ALBA: CUNTENTA I FALISA.

AINOA:ME SANTIT CUNTENTA ME SANTITALEGRA.

JAUME: TISTPERANACIEX.

INGRID: TRISTA PARCE LA JULIA MIRABA TOTAREU.

JÚLIA: TRISTA LA LAIA NOASCULTA.

LAIA: MA AGRADAT MOLT.

ILYASS: ASTAVAMUSIONAT

AQUÍ US ENVIEM ALGUNES FOTOGRAFIES!
( S’HA RESPECTAT L’ORTOGRAFIA NATURAL DELS INFANTS ).