ACUDITS

La classe de LA IGUALTAT ens caracteritzem, entre d’altres coses, pel nostre genial sentit de l’humor. Ens agrada acomiadar la setmana amb un somriure i per això, tots els divendres a la tarda abans de marxar expliquem un acudit que algun company o companya s’ha preparat.

Al blog de 5è us anirem publicant els acudits que expliquem. Esperem que ens seguiu!!!!!

ACUDIT DE L’ÁLVARO:

Yo tengo un pato que habla, si le pregunto cómo te llamas él costesta:

  • CUAC, CUAC

Si le digo que vaya a buscar la chaqueta él me dice:

  • CUA

¡¡¡Y yo le digo que me traiga la que quiera!!!

ACUDIT DE LA MARINA

Jaimito le pregunta a su madre si puede ir a la piscina y la madre le dice que sí. Cuando vuelve trae un brazo roto. Jaimito va a la piscina todos los días y siempre viene con un hueso roto.Cuando ya los tiene todos rotos le vuelve a preguntar a su madre si puede ir a la piscina, la madre le contesta:

  • ¡Pero si tienes todos los huesos rotos!

Jaimito dice:

  • ¡Es que hoy llenan la piscina, mamá!

ACUDIT DE L’ÀLEX (Dedicat a la directora, amb carinyo)

Va una mare a despertar la seva filla al matí i la filla li diu que no vol anar a l’escola per 3 raons:

  1. perquè no vull aixecar-me del llit
  2. perquè els profes em tenen mania
  3. perquè els nens i les nenes es riuen de mi

La mare li diu que ha d’anar a l’escola per 3 raons:

  1. perquè és el teu deure
  2. perquè tens 48 anys
  3. perquè ets la directora de l’escola!!!!!

ACUDIT DE LA MIRELLA (explicat pel seu germà un dia a l’hora de sopar)

  • ¡Papá, papá, deja de untarme la cabeza con queso!
  • ¡Calla, Nacho, calla!

ACUDIT DE L’ANA MARTÍN (explicat pel Dídac Vidal, un amic de 6 anys)

  • Què és un cotxe sense vidres i sense rodes?
  •  Xatarra!!!!!

ACUDIT D’EN LUIS (representat a la classe pel Luis i l’Ivica)

  • Quant creus que una persona pot viure sense cervell?
  • No ho sé.
  • Ja ho sé… Quants anys tens tu?

ACUDIT DE LA LUCÍA

Quin és el súmmum d’un diccionari?

Quedar-se sense paraules!!!!!!!

UN ALTRE ACUDIT DE LA MARINA

Jaimito le dice a su madre:

  • Mamá, mamá ¿el wáter da vueltas?
  • No, hijo, no.
  • Entonces he hecho “popó” en la lavadora.

ACUDIT DE LA SARA

  • ¿Qué le dice una impresora a otra impresora?
  • Un papel que dice hola.

UN ALTRE ACUDIT DE L’ÀLEX

  • Quin és el súmmum d’un violinista?
  • Obrir la porta de casa amb la clau de sol.

L’ÀLEX I ELS SEUS ACUDITS

A la classe de música la mestra diu:

  • Vosaltres tocareu la flauta i jo us acompanyaré amb l’instrument que escolliu. Què voleu que toqui?
  • EL TIMBRE!!!!!!!

MÉS DE LA MARINA

¿Qué dice una cereza cuando se mira al espejo?

(…)

¡¿Ceré eza?!

LA SARA S’ANIMA MÉS

¿Sabéis qué significa etc?

(…)

Escribrir tanto cansa

 

I ara uns acudits que ens van regalar algunes de les persones que ens van visitar a l’escola el dia de les portes obertes. GRÀCIES A TOTHOM!!!!

Van dos pel carrer i… cau el del mig!!!

 

Un señor pregunta a un policía:

  • Sr. policía, ¿se puede cruzar con roja?

El policía contesta:

  • No señor, de ninguna manera.

Y el señor dice a su amigo:

  • ¡Ya Rojas, bájate, contigo no puedo cruzar la calle!

 

Per què a un elefant li fa por fer servir l’ordinador?

(…)

Perquè té un ratolí!!!

 

¡¡¡Va un caracol y derrapa!!!

 

Quantes persones fan falta per posar una bombeta?

5: 4 agafant la taula i donant voltes, i 1 a sobre de la taula agafant la bombeta.

 

¿Qué hace un perro con un taladro?

(…)

Ta ladrando.

 

INÉS

Están los vaqueros mirando a lo lejos y dice uno:

  • ¡Jefe, vienen los indios!
  • ¿Son amigos o enemigos? (dice el jefe)
  • ¡¡¡Deben ser amigos porque vienen todos juntos!!!

Sun salutation

sun-salutation

Aquesta setmana hem fet una sessió d’educació física especial: la classe era en anglès. Hem practicat yoga. Després d’aprendre les postures bàsiques ens hem divertit fent “la salutació al sol”.

This week we have had an special physical education class: it was in English. We have practise yoga. After learning the basic poses, we have had fun doing “The Sun Salutation”.

Aquí teniu un parell de vídeos per practicar a casa si voleu.

Últim dia de colònies!

img-20161019-wa0000

Arribem al final de les colònies!

Ahir a la nit després de la disco, va continuar la marxa a les habitacions… Avui els més petits hem anat a fer una passejada en vaixell i hem visitat dues peixeteries.

Els grans han fet una activitat que es diu “figures a la sorra”

Aquesta tarda us esperem a l’escola per explicar-vos tot el que hem fet.

Si voleu veure les fotos, cliqueu aquí

Segon dia de colònies!

 

20161018_164507

Continuem de colònies. El temps avui ens ha acompanyat.

Els de cicle inicial al matí hem baixat a la platja a buscar tresors del mar i hem aprofitat per comprovar la temperatura de l’aigua. A la tarda ens hem quedat a la Marinada a fer una gincana.

Els nens i nenes de Cicle Mitjà i Superior hem pujat al sky-bus i després hem fet caiac. A la tarda, hem fet una activitat a la platja que es deia “a trenc d’ona”,es tractava de trobar restes marines com petxines, algues, esponges, pilotes de mar… després ens hem divertit molt buscant crancs sota les pedres.

Si voleu veure les fotos, cliqueu aquí.

Ja ha arribat la tardor

Els nens i nenes de Cicle Mitjà i Educació Infantil van decidir celebrar plegats l’arribada de la tardor. I per fer-ho, Cicle Mitjà va fer una petita cantada de cançons de tardor als més petits de l’escola. Vam cantar “La tardor que jo conec” de Dàmaris Gelabert i “Autumn song” en anglès.

Més tard, també van compartir diferents fruits de tardor. Estaven boníssims!

 

Celebrem la tardor

(Clica sobre la imatge per veure la resta de les fotografies)

 

Recomanacions programari

Per tal que les tasques que feu a casa amb l’ordinador siguin compatibles amb els programes que tenim a l’escola, us recomanem que instal·leu programari lliure a l’ordinador de casa, que és el mateix que tenim a l’escola. Clicant al logo del LibreOffice, accedireu a l’enllaç perquè pugueu fer la instal·lació de forma segura i gratuïtalibreoffice-logo-35-2.

L’alumnat de 6è, també té la possibilitat d’utilitzar les aplicacions associades al compte @escoladecastellvi.cat (Google docs).

 

Targeta d’embarcament per volar al carnaval!

Els nens i nenes de 3r i 4t hem estat els encarregats aquest any de fer el programa de mà pel nostre espectacle de Carnaval. Com que som uns entusiastes, ens va fer moltíssima il·lusió tenir aquesta oportunitat i ens hi vam posar amb moltes ganes.

La proposta dels nostres mestres va ser fer una targeta d’embarcament, per relacionar-ho amb el monogràfic de l’escola, que és volar.

Per començar, vam haver de documentar-nos i vam analitzar 3 targetes d’embarcament de diferents companyies aèries Vueling, Ryanair i Iberia. Vam observar que hi apareixien alguns elements que no hi podien faltar com ara l’hora d’embarcament i de sortida, el nom de la companyia, el codi, la data del vol… Vam posar-hi una mica d’imaginació, i per grups vam fer un esborrany d’una targeta d’embarcament per a la companyia Castellví Airlines.

4_23957606749963265Amb una plantilla del Power point i aquest logotip que ens va preparar el Marc (mestre de música de l’any passat) cada grup va passar a net la seva targeta d’embarcament i el resultat va ser tan convincent que ens vam sorprendre i tot!

Però la feina no s’acabava aquí! Ara calia escriure el dors de la targeta, on hi hauria el programa de l’espectacle, les normes i els agraïments. Aquesta part la vam treballar per parelles un nen/a de 3r amb un nen/a de 4t. Va ser molt interessant, perquè cadascú escrivia una frase després de llegir el que havien escrit els companys/es anteriors, respectant-ne l’estructura, la coherència i l’ortografia. Ens vam haver d’autocorregir a nosaltres mateixos, ja que aquest text el llegirien tots els espectadors que vinguessin a veure el Carnaval i no hi podia haver errors!

El resultat final va ser el següent:

Pol, Íngrid i Berta
Kenya, Alba i Laia
Ainoa, Pau i Claudia
Aina, Jaume, Maria i Marcel

Esperem que us hagi agradat i que us hagi estat útil per seguir el nostre espectacle!

Ah! Per cert! El que no sabíem és que els nostres mestres anirien disfressats d’hostesses de la companyia per la qual estàvem fent les targetes d’embarcament… ENS VAN BEN ENGANYAR!

Visita al Museu Muxart

El divendres 5 de desembre les nenes i nens de cicle inicial vam anar a Martorell amb transport públic a visitar l’Espai Muxart i veure l’exposició color i composició d’en Jaume Muxart.

A part de la visita també s’ha fet un treball anterior i posterior, per tal de conèixer l’obra d’aquest pintor.

Comentari:

Em va agradar molt la visita al museu perquè els quadres eren d’un estil diferent, amb pinzellades i molta pintura.

Hi havia quadres amb colors fluixets i forts, grans i petits. Els feia a la seva manera.

Sobretot amb va agradar veure el taller.

El món que volem

portada ARAEl diari Ara ens va dir que els nens i les nenes podríem fe un dibuix del mon que no volíem i el que volíem .I la classe dels Peixos Llanterna de Castellví de Rosanes de l’escola mare de deu de Montserrat i em participat.

1r Vam anar a buscar diaris i després vam llegir-los per beure quines pistes ens podrien donar per inventar-nos un mon que volíem.

Ens vam organitzar per parelles o sense i vam fer un dibuix. I el final no ens van seleccionar però us els ensenyem perquè ens van quedar molt xulos!*

Aina i Laia

Ainoa i Maria

Alba

Berta

Claudia

Jaume

Kenya i Íngrid

Pau i Marcel

*S’ha respectat l’ortografia natural