Picasso

esta semana los niños i las niñas de primaria emos bisto pinturas de las epocas de Picasso: azul, rosa, cubista …

Picasso nacio en Malaga en 1881 y murio en1973. comenzo a pintar a los 17 por ay.Le gustaba mucho pintar.Pintaba autoretratos,otras personas,gente pobre,guitaras…

Tambien ico una pintura sobre la guera, Guernica. la pintura original mide 8 m. i esta en el museo Reina Sofia de Madrid.

En barcelona esta el museo picasso, os recomendamos ir.

Echo por segundo.*

 

 

 

 

*En este artículo se ha respetado la ortografia natural de los/as alumnos/as.

Peter and the Wolf

During this trimester the first, second, third and fourth year classes have worked in a interdisciplinary way, together in Music and English  class the story of “Peter and the Wolf.”
From the symphonic story whose author is Sergei Prokofiev and which was written in 1936, they have worked musical vocabulary using English as a  language.
The play has been worked from a ballet performed by the students of the Royal Ballet School in 1995, choreographed by Matthew Hart, narrated by dancer Anthony Dowell and original music by Sergei Prokofiev.
Here are the links so you can enjoy it as much as us.

 

Al llarg d’aquest primer trimestre les classes de primer, segon, tercer i quart han treballat de manera interdisciplinar entre música i anglés el conte de “Peter and the Wolf”.
A partir del conte sinfònic que té com a autor a Sérgei Prokòfiev i escrita l’any 1936 han treballat  conceptes musicals utilitzant com a llengua l’anglès.
L’obra s’ha treballat a partir del ballet interpretat pels alumnes  de la Royal Ballet School l’any 1995, amb coreografia de Matthew Hart, narrada pel ballarí Anthony Dowell i la música original de Sérgei  Prokòfiev.
Aquí us deixem els links perquè en gaudiu tant com nosaltres.

Peter and The Wolf part 1

Peter and The Wolf part 2

Peter and The Wolf part 3

Peter and The Wolf part 4

 

 

Treball de la natura

Des de plàstica, a educació primària, estem treballant la natura i els diversos canvis que es van produint. Hem treballat el dibuix del natural, la imaginació… En alguns treballs respectem els colors de la natura, en altres ens inventem els colors, en altres activitats podem fer un “zoom”… Per realitzar aquestes feines hem utilitzat les tècniques de dibuix i pintura: llapis, retoladors, ceres , pintures.

 

Plàstica

Avui a la sessió de plàstica hem estat treballant amb 3 colors solament, els primaris (aquests no surten barrejant). Quan els barreges no saps quin color sortirà, hem descobert colors nous , no sempre surt igual depèn de la quantitat de color. Ens ha agradat molt posar el celo negre, hem comprovat que si quan acabem trèiem el celo queda les mateixes línies en blanc. La feina no ens ha costat gaire ja que hem pintat amb ceres que son toves, s’aixafan i es gasten.

 

Em anat dascursio a Terrassa

COM QUE ASTEM TRABALLAN ELS SENTITS I ARA ASTUDIEM LOÏDA, VAM ANA  AL MUSEU DE LA CIENCIA DE TERRASSA A FE UN TALLER DEL SO PER SABE MES COSES DEL SO.

VAM APRENDRA QUE  LOÏDA ES IMPURTAN   PER SANTI  LES  COSES  DEL MON, QUE LA VEU LA NESESITEM PER DI EL QUE VULEM. QUE ELS GOSSUS PODEN ESCOLTAR SONS MOLT AGUTS I NOSALTRES NO. QUE  CUAN DONEM UN COP A LA PISSARRA BIBRA EL SO. QUE LA CAMPANA GRAN SONA GREU I LA CAMPANA PATITA AGUT. QUE LAS BARRES DE FERRO QUAN  RELLISCAN ELS DITS AM RESINA SONABA AGUT. ALS SONS FORS ENS PODEN FE MAL  A LOÏDA. QUE    QUAN PICAS    FOR SONA FOR I  QUAN PIQUES FLUIX    SONA FLUIX. QUE LA VEU, ENCARA QUE  NO AS VEJI,  BIBRA.

(Text escrit pels infants. S’ha respectat l’ortografia natural)

AQUÍ US DEIXEM UNES FOTOS

.

Ja tenim cançó !

LA CLASSE DEL SOTABOSC HA ESTAT TREBALLANT DURANT EL 2n.TRIMESTRE DE CURS UNA CANÇÓ. LA SEVA CANÇÓ I AL FINAL DE CURS HAN ACONSEGUIT GRAVAR-LA I TOT!

L’ ALUMNAT HA  ESTAT PENSANT LA LLETRA EN REFERÈNCIA AL SOTABOSC , HA FET ASSAJOS AMB INSTRUMENTS I  FINALMENT HA ANAT A UN ESTUDI DE GRAVACIÓ DEL PARE D’UN ALUMNE I EL RESULTAT ÉS EXTRAORDINARI.

LA PODEU ESCOLTAR CLICANT AQUÍ.

La cançó del Sotabosc

llimones?

EL SOTABOSC HEM FET UN TREBALL AMB LLIMONES.

DESPRÉS DE VEURE  DIFERENTS FORMES DE LLIMONES,  HEM VOLGUT TRANSFORMAR-NE UNA MITJANÇANT LA TÈCNICA DEL COLLAGE I ENS HA SORTIT: UNS OCELLS, UN PLÀTAN, UNA GALLINA, UNA NENA, UN COET, UN CRANC, UNA FLOR, UN POP I UN SOL.

 

US ATREVIU  FER-HO A CASA. AQUESTA ÉS

LA MOSTRA QUEHA FET  POSSIBLE TOT AIXÒ.

                            UPS ! SI VAL FER EL MATEIX..                                     

 

TAMBÉ  HEM APROFITAT LA COLLITA DE LLIMONES QUE HA DUT  LA LUCIA

DE CASA SEVA PER FER UNA LLIMONADA.        BONÍSSIMA!!!!!

 

I PER ACABAR, AMB LA MEITAT DELA PELL D’UNA LLIMONA, HEM DIBUIXAT DIFERENTS CARES COM; DE MONSTRE, DE NENA, DE ROBOT, DE CONTENTA

 


 

Som el Sotabosc

LA TRIA DEL NOM DE LA CLASSE

AQUEST CURS FEM LA TRIA PENSANT MOLT BÉ I DES DE CASA EL NOM QUE VOLEM PER A LA CLASSE.

EL TEMA GENERAL D’ESCOLA ÉS EL BOSC.

N’HEM ESTAT PARLANT I JA N’HAN RESSALTAT  ALGUNS, PERÒ DE TOTES MANERES DEIXAREM PASSAR EL CAP DE SETMANA PER PENSAR-HO MILLOR.

HEM DE TRIAR ENTRE : LA CADIRETA, EL SOTABOSC O EL BOSC ENCANTAT. PER TANT EN SECRET HAUREM D’ESCRIURE EL NOM QUE VOLEM PER LA CLASSE.

QUINA EMOCIÓ!!!

EL RESULTAT HA ESTAT SOTABOSC

PER QUÈ ?

PARCE TETN L BOSC ACI MATG

(Perquè tenim el bosc aquí mateix)

PARCE TANIM AL BOSC AL CASTAT

(Perquè tenim el bosc aquí al costat)

ANS GRADA  (Ens agrada)

AL SOTABOSC

PA RCE ALTANIM AL CUSTAT ALBOSC

(Perquè el tenim al costat el bosc)

 

(S’ha respectat l’ortografia natural)