DESPRÉS DE CANTAR… UNA ESTONA A LA PLATJA!

El passat dimecres 1 de juny els alumnes de quart vam poder participar en un concert multitudinari a l’Auditori de Barcelona.

Aquesta cantata l’hem preparat durant tot el curs a les hores de música. Durant l’últim trimestre també hem aprofitat altres franges per assajar els dos cursos de quart tots junts i un dia fins i tot amb els pares, i preparar el material de plàstica per a les coreografies.

La Cantània va ser tot un èxit. És una experiència que ens ha agradat moltíssim viure i no l’oblidarem mai.

Quan vam acabar el concert vam apropar-nos a la platja de la Mar Bella per dinar i jugar una estona. Allà també ens ho vam passar genial. Hi havia una aranya per enfilar-nos, un tobogan ben divertit i una xarxa de voleibol. Amb aquestes activitats i jugar a enterrar-nos a la sorra, ens va passar l’estona volant.

Per últim, volem compartir amb vosaltres un enllaç del diari La Torre amb la notícia sobre l’activitat que vam realitzar aquell dia. Esperem que en gaudíssiu tant com nosaltres.

Cantània (1) Cantània (2) Cantània (3) Cantània (4) Cantània (5)

ALIMENTACIÓ SALUDABLE

Com ja sabeu, els alumnes de 4t estem estudiant el cos humà: aparell digestiu, respiratori, locomotor, excretor…

Amb motiu del treball sobre l’aparell digestiu ens hem volgut fixar en l’alimentació saludable.

I entre d’altres coses, hem presenciat un taller sobre la piràmide dels aliments. Ens han explicat com ha de ser un esmorzar complet: ha de tenir cereals, fruita i làctics.

A més, també hem après que hi ha nutrients essencials per al nostre creixement. I que no hem d’abusar d’aliments superflus com els dolços i els greixos.

piràmide alimentació 4t piràmide alimentació 4t (1)

LECTURES EXPRESSIVES

Avui us volem explicar una activitat que fem a les classes per millorar la prosòdia lectora.

Cada setmana uns quants nens i nenes de la classe s’emporten unes lectures per practicar a casa i després les llegeixen a la classe davant de la resta de companys.

En aquestes lectures aprenem la importància de la posició corporal, projectem la veu perquè s’escolti bé la lectura, vocalitzem per tal que s’entengui el que llegim, respectem els signes de puntuació i li donem l’entonació adequada.

D’aquesta manera aconseguim convertir-nos en mica en mica en lectors més experts.

Okai DSC_0219 DSC_0221 DSC_0223

El Carnaval a Cicle Mitjà

Una de les coses que més ens agrada és disfressar-nos seguint les consignes que dóna el rei Carnestoltes cada dia. Tot seguit en teniu un tastet!

Aquest curs el projecte interdisciplinari triat és “els continents del món “. Cicle Mitjà treballa Oceania per això a la festa del Carnaval hem fet danses i música relacionada amb Austràlia i Nova Zelanda. Hem gaudit molt preparant les coreografies i també les disfresses. Segur que totes les famílies i la resta de companys de l’escola s’ho van passar tant bé com nosaltres.

3r Comença un nou projecte: animals vertebrats!

Els nens i nenes de les classes del “Romaní” i de la “Sàlvia” han decidit estudiar un nou projecte. Després de pensar què els agradaria aprendre han decidit estudiar els animals vertebrats. Hem cercat informació per tal de saber quins són els grups de classificació (mamífers, aus, amfibis, peixos, rèptils). Un cop hem triat la informació més rellevant hem reflexionat quins animals ens agraden a cadascú de nosaltres.Després de posar-ho en comú a la rotllana, tot fent conversa, hem decidit classificar l’animal triat en el grup que li correspon.

Aviat en serem uns experts i podrem explicar les característiques de tots els grups.

4t Visita a la Biblioteca de Vacarisses

Els alumnes de 4t hem visitat la Biblioteca Municipal de Vacarisses.

Alguns ja hi havíem estat, però per alguns altres era la primera vegada.

A l’arribar, en Joan, el bibliotecari, ens ha fet una visita guiada per tota la biblioteca. Ens ha ensenyat els diferents espais: la zona de revistes i diaris, la de pel·lícules, la zona infantil… Ens ha explicat moltes coses, fins i tot la història de l’edifici del Castell.

Després, al pis de dalt, hem fet una activitat amb llibres i ordinadors que consistia en omplir la fitxa d’un llibre i en buscar alguns llibres al catàleg web de la biblioteca.

Ens ha agradat molt aquesta activitat i ara tenim moltes ganes d’anar-hi a la tarda amb la família per poder emportar-nos algun llibre de préstec a casa.

IMG_4855 DSC_0108 DSC_0126 DSC_0130 IMG_4847