El tastet de productes cuinats amb farigola.

A la classe de 2n B hem estat treballant la planta de….la farigola! que és la planta que dóna nom a la classe, ha estat molt interessant, perquè hem tingut la sort d’investigar una planta típica de la nostra terra, i molt coneguda pels alumnes.

TASTET 2 TASTET 1

Després d’observar-la, dibuixar-la, buscar les característiques i d’investigar les propietats de la planta, vam descobrir que una de les propietats era la culinària, que un plat típic del nostre país era fer sopa de farigola i que les fulles de farigola seques donaven molt bon gust als guisats.

I a partir d’aquí, després de fer una conversa es va decidir que es faria a la classe un tastet de productes amb farigola.

Un nen va ajudar a la seva àvia a preparar la sopa de farigola i un altre va ajudar a la mare a fer el pollastre amb patates i farigola.

TASTET 3TASTET 4

El resultat va ser una tarda genial, olorant, observant i menjant els plats que havien preparat!!!!!! TOT BONÍSSIM!!!!!

Ja ho podeu comprovar:

TASTET 8 TASTET 7 TASTET 6 TASTET 5

EL CRANC DE RIU

JA SABEM PERQUÈ TÉ LA CUA D’AQUESTA MANERA!!!!!!

JA FA UN TEMPS QUE LA SIRA VA PORTAR UN CRANC DE RIU QUE VA TROBAR AL TERRA QUAN VA ANAR DE VIATGE.

EL VEM OBSERVAR I VEM VOLER SABER PER QUÈ TENIA “AQUESTA FORMA” A LA CUA.

HEM MIRAT LLIBRES I HEM BUSCAT INFORMACIÓ PER INTERNET. I AL FINAL, AMB L’AJUDA DELS COMPANYS QUE HAN TREBALLAT A CASA, HEM ACONSEGUIT DONAR RESPOSTA A LA NOSTRA INVESTIGACIÓ. JA SABEM QUE AQUESTA CUA SERVEIX PER IMPULSAR-SE I NEDAR RÀPID, I PER RECULAR ENRERE QUAN L’ENEMIC EL SORPRÈN.

IMPULSAR-SE” VOL DIR:

•  MOURE’S AMB FORÇA.
    • LA CUA ÉS UNA ALETA ARTICULADA EN TRES PARTS. NO S’IMPULSA AMB LES POTES, SI NO AMB LA CUA. COM LA CUA D’UNA SIRENA.

RECULAR” VOL DIR:

• ANAR ENRERE, O GIRAR-SE ENRERE MOLT RÀPID PER ESCAPAR.CRANC 3CRANC 2CRANC

TAMBÉ HEM APRÈS QUE TÉ CINC PARELLS DE POTES: CINC POTES A CADA COSTAT. LES PRIMERES SÓN LES PINCES I SERVEIXEN PER CAÇAR I AGAFAR EL MENJAR. I TOTES LES ALTRES SÓN PER CAMINAR, PER MOURE’S.

SAPS QUÈ?

ÉS UN ANIMAL QUÈ ESTÀ EN PERILL D’EXTINCIÓ. AIXÒ VOL DIR QUE N’HI HA MOLT POCS… PERQUÈ ELS CRANCS AFRICANS SE’LS ESTAN MENJANT.

1r B – Classe de la Menta

PADRINS I FILLOLS

COM TOTS SABEM, EL PAS D’EDUCACIÓ INFANTIL A LA PRIMÀRIA, ÉS UN PAS MOLT IMPORTANT PER A TOTS ELS NENS I NENES. DURANT UNA TEMPORADA, TOT ÉS UN CONJUNT DE NEGUITS, DE CANVIS, I FINS I TOT, PODEN HAVER ANGOIXES.

PADRINS 1

UN D’AQUESTS CANVIS, ÉS FORMAR PART DE LES PARELLES DE LECTURA QUE ELS ACOMPANYARÀ EN EL PROCÉS D’APRENENTATGE DE LA LECTURA, I EN ALTRES ACTIVITATS. ELS NENS I NENES DE PRIMER ES CONVERTEIXEN EN ELS FILLOLS DELS ALUMNES DE CINQUÈ, QUÈ SERAN ELS SEUS PADRINS DURANT DOS ANYS CONSECUTIUS.

PADRINS 2

ÉS UNA ACTIVITAT QUE ES FA QUINZENALMENT, I QUE ESPEREN AMB MOLTÍSSIMES GANES, GRANS I PETITS, PER COMPARTIR AQUESTA ESTONA AMB LA SEVA PARELLA.

PADRINS 3

I ELS FA MOLTA GRÀCIA ARRIBAR A IMAGINAR-SE QUE D’AQUÍ UNS ANYS, QUAN JA HAGIN APRÈS A LLEGIR D’ALLÒ MÉS BÉ, I VAGIN A CINQUÈ I SISÈ, SERAN ELLS ELS PADRINS DELS ALUMNES DE CICLE INICIAL.

PADRINS 4

ALUMNES DE 1r – CICLE INICIAL