[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/CFC3gNg97fA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Aquesta activitat és conjunta per als alumnes de 4t d’ESO d’Educació eticocívica i pels alumnes de 1r de batxillerat.
Tant pels uns com pels altres es tracta d’una activitat obligatòria i que s’ha d’entregar en paper, tot i així si voleu compartir la vostra opinió o comentari amb els companys, també podeu fer-ho afegint un comentari al bloc.
Els alumnes de 2n de batxillerat que vulguin, també poden fer-nos arribar els seus comentaris.
Es tracta de visualitzar el power point “Mojado” i respondre a les preguntes següents:
- Què has sentit mentre visualitzaves el power point?
- Què deixen enrrere els protagonistes de la història?
- Segons el power, fan aquest viatge per gust, per ganes de viure una aventura, o per força?
- Quins creus que són els motius pels quals aquests homes i dones s’embarquen?
- Què creus que esperen trobar quan arribin a la seva destinació?
- Penses que els seus motius i les seves esperances justifiquen el risc de perdre la vida? En quina situació creus que t’hauries de trobar tu per arriscar la vida?
- Quines dificultats t’imagines que trobaran quan arribin al país d’acollida?
- Quines possibilitats reals penses que tenen d’aconseguir el que es proposen?
- Tria dues frases de la cançó que et cridin l’atenció i explica el seu significat.
- Digues cinc valors que podríem relacionar amb aquesta problemàtica i per què els has triat.
- Creus que cal donar a conèixer, mitjançant aquesta mena de documents o d’altres, aquesta problemàtica, o penses que no cal perquè ja en som prou conscients? Raona la resposta.
No respongueu el primer que us passi pel cap, sinó que penseu una mica abans d’escriure les respostes; val la pena dedicar-hi una mica de temps.
Núria