COLÒNIES A “LA CAPELLA”

Els dies 3,4 i 5 de juny hem estat de colònies a la finca “La Capella” de l’Espluga de Francolí, com a comiat de cicle.

Hem fet tot un seguit d’activitats i tallers molt interessants. S’ha de destacar la visita guiada a la Cova de la Font Major, formada per l’erosió de l’aigua del riu Francolí i que va ser utilitzada pels homes i dones del Paleolític, del Neolític i de l’Edat del Bronze.

Els tallers realitzats són:

• Taller de carquinyolis

• Taller de jocs tradicionals

• Itinerari de natura pels boscos de Prades

• Taller de plantes medicinals (infusió amb oli)

• Taller de jocs cooperatius

• La línia fosca.

La primera nit vam fer una introducció a l’astronomia i el Joc de la llauna de sardines (a les fosques).

La segona nit vam anar a la discoteca.

Ha estat una experiència divertida, fantàstica, emocionant… inoblidable.

Aquí teniu les fotos:

GERMINACIÓ DE PLANTES

Som al mes de maig i la planta de llenties de la Núria ha donat fruits. El procés ha estat el següent.

Quan les plantes es van fer grans les vam portar a casa i les vam plantar a la terra.Vam poder veure  com creixia i li sortien les fulles i les flors d’un color rosat. Al cap d’un temps vam veure les làmines en què s’havien convertit. Les vam obrir i vam treure les llenties, que quan van sortir de les làmines eren de color verd i  quan les vam deixar assecar s’han posat de color marró.

LLENTIES

Núria Medina

Anirem de colònies!!!!!!

Del dimecres 3 de juny al divendres 5 de juny, el curs de quart anirem de colònies a l’Espluga de Francolí, a la casa de colònies “la Capella”. Allà diuen les mestres que ens ho passarem “bomba”.

Ens han dit les activitats i ens agraden molt i són aquestes:

Visita a la cova de la font Major, coneixement de l’entorn, taller de cuina (carquinyolis), línia fosca, jocs i esports tradicionals, temps lliure, jocs de nit i moltes més coses.

Laura i Marina L.

SORTIDA A LES MINES DE SAL DE CARDONA

El dimarts 10 de març, vam anar d’excursió a les mines de sal de Cardona. Vam sortir de l’escola mes o menys a un quart de deu. Quan vam arribar, vam esmorzar i en acabar, ens van deixar jugar una estona. Després, vam pujar a uns 4×4 i vam baixar fins a l’entrada de la mina. Vam deixar les motxilles, ens van donar uns cascos i ens van explicar les normes. Aleshores vam entrar. Un cop a dins ens van explicar que des del segle passat no si treia sal perquè la muntanya havia estat comprada per una empresa. Vam anar avançant i vam veure moltes estalactites i estalagmites. També vam veure 3 tipus de sal: la comú, ….

Júlia i Andrea

DIJOUS GRAS

Dijous Gras a la tarda vam anar al Bosquet de l’Escolar, a menjar entrepà de truita.

Ens ho vam passar molt bé, vam jugar fins a dos quars de cinc.

Adeu i fins aviat!

Maria i Elena

DIJOUS GRAS

El 19 de Febrer la classe de 4t vam anar d’excursió al bosquet de Cal Escolar a berenar i a jugar. Vam marxar a les tres de la tarda i vam tornar a les cinc.

Quan estavem a punt de marxar l’Anaïs es va fer un esguinç.

Ens ho vam passar molt bé.

Marta i Eric

CARNAVAL

Al C.E.I.P Els Costerets, el dia 20 de febrer fem una rua de carnaval. Tots els cursos ens disfressem d’alguna cosa. Nosaltres ens disfressem del conte de la Blancaneus , en aquest cas nosaltres ens disfressem de nans. Altres van de Blancaneus, princep o bruixa.

Els de 3r també es disfressen del conte de la Blancaneus.

Els de 5è es disfressen de Catwoman i de BATMAN.

Els de 6è es disfressen de Pinotxo, els de 2n van de Peter Pan i Campaneta i per ultim els de 1r van del Flautistes d’Hamelin i ratolins.

Els de P3 van de bruixa avorrida i les tres bessones. Els de P4 van de Rinxols d’Or i els 3 ossos i els de P5 van de barrufets i Gargamel.

Mar i Enric

Sortida al Museu d’Història de Catalunya

Vam arribar a Barcelona i vam anar al Museu d’Història. A l’entrada hi havia una senyora que ens deia com ens havíem de comportar. A la primera sala vam veure una cova dels primitius i com feien el sílex i una cara de porc senglar. Ens vam quedar una estona visitant aquesta sala, hi havia de l’època dels grecs, dels romans, dels musulmans, de l’edat mitjana.

Ens va agradar veure un cavall de fusta i hi vam pujar, vam veure moltes coses interessants i coses extraordinàries.

Vam pujar al pis de dalt, vam veure un refugi i a dintre vam veure un tros de pel·lícula.

Marcel i Aleix.

Museu d’Història de Catalunya

El dia 20 de Novembre de 2008, vam anar al Museu d’Història de Catalunya. Allà, el primer que vam fer va ser deixar les motxilles en una guixeta. Vam pujar a la primera planta, ens van explicar les normes i vam seguir caminant pel passadís de la història: Prehistòrics, Edat antiga, Edat mitjana, Edat moderna i Edat contemporània.

A la sala de l’edat mitjana vam estirar d’una corda per aixecar les armadures dels cavallers. Vam entrar en la torre d’un castell que estava a les fosques. A la mateixa sala hi havia un cavall i ens vam muntar en ell. També vam veure la representació de la llegenda de les quatre barres.

Va ser una sortida molt interessant.

Eva, Anaïs i Lenda.

De Visita Al Museu d’Història de Catalunya

FEM BICING

El dilluns 2 de febrer vam fer educació física en bicicleta, i en Rubén ens va ensenyar les normes, evitar xocs i derrapar.

Vam jugar a donar voltes per tota la pista de futbol, i també vam provar de fer el patinet, anar de peu sobre els pedals, fer anar la bicicleta sense donar tota la volta al pedal i vam fer un vuit amb bicicleta entre dos cons.

L’últim exercici consistia en fer ziga-zaga i al mateix temps una cursa. Ens va agradar molt.

Farem unes quantes sessions d’educació física en bicicleta.

ILIAS, IKER I JAUME.

De Fem Bicing

FESTA MAJOR DE ST. PAU

El dia 25 de gener a St. Pere de Ribes se celebra la Festa Major d’hivern: St. Pau. El recorregut de la cercavila és: pujar a l’ermita i baixar a la plaça de la vila (a la plaça de la vila es fa una exhibició de valls).

El dia 24 surten els valls infantils, perquè els grans es queixen de que anem lents i que la cercavila es fa massa llarga.

Laura M.M.

FESTA MAJOR

El 25 de Gener a Sant Pere de Ribes se celebra la Festa Major. El cercavila puja fins l’ermita de Sant Pau. El dia 24, que és la vigília, surt el cercavila infantil. Els primers de la rua infantil són els diables, els segons els timbalers, el tercer és el drac petit, els quarts els picarols, després els cercolets, a continuació les panderetes, després els bastons i per últim les gitanes.

Moltes nenes i nens de la nostre classe participen a la Festa Major.

Eric, Oriol, Arnau, Roger i Alba.

GERMINACIÓ DE LLAVORS

El primer trimestre vam treballar les plantes a medi natural. Vam fer germinació de llavors (mongetes, llenties i cigrons), i vam veure créixer les plantes. Quan ens tocava medi natural les regàvem només quan el cotó estava sec. Un dia ens la vam haver d’emportar a casa perquè eren molt grans i les havíem de plantar a terra. Ara ja estan molt grans i aviat floriran.