Gestió del correu electrònic (I)

El correu electrònic

Un dels serveis més importants que existeixen a Internet juntament amb el servei Web, és e correu electrònic. De manera anàloga al correu postal tradicional, el servei de correu electrònic permet que les persones intercanviïn «cartes».
Naturalment existeixen certes diferències entre el correu electrònic i el correu postal que es poden resumir en velocitat, cost i flexibilitat.

El correu electrònic va sorgir de la necessitat de comunicar ordinadors connectats entre ells (xarxa ARPANET). Es basa en una estructura client – servidor i es fonamenta en els protocols POP3 i SMTP. El protocol IMAP està relacionat amb els clients de correu electrònic via web.

Comptes de correu, alies i busties de correu

En el món del correu electrònic existeix certa terminologia bàsica que cal conèixer:

  • Compte de correu: un compte de correu ens permet enviar i rebre correus electrònics. Tindrem un nom d’usuari i una contrasenya associades a cada compte de correu que permeten identificar-nos com usuaris legítims, enviar correus electrònics i llegir els correus que hem rebut. Bàsicament consisteix en un espai d’emmagatzemament (bústia d’usuari) que ens ofereix un determinat proveïdor, juntament amb altres serveis i facilitats.
  • Bústies de correu: Fa referència a l’espai d’emmagatzemament disponible en un servidor de correu que emmagatzema els missatges electrònics d’una determinada adreça d’email (usuari@domini.ext).
  • Alies de correu: L’alies del correu és una direcció d’email (usuari@domini.ext) que no te una bústia associada. Tot el correu es redirigeix a un altre compte de coreu que si que disposa de bústia.

Activitats
  • Defineix amb les teves pròpies paraules els conceptes següents relacionats amb el correu electrònic: IMAP, POP3 i SMTP.
  • Elabora un manual o tutorial pas a pas amb text i captures de detall sobre com gestionar la bústia de correu i l’alies de correu d’un compte des d’un altre del mateix propietari o usuari.