Hola!
Aquí teniu el guió del bloc 3 que segur que us serà molt útil, sobretot l’apartat dels criteris d’avaluació!!

Seguim!
Núria
Hola!
Aquí teniu el guió del bloc 3 que segur que us serà molt útil, sobretot l’apartat dels criteris d’avaluació!!

Seguim!
Núria
Hola!
El dilluns 25 de novembre va ser el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. No podem deixar passar aquest dia tan significatiu perquè hem de prendre consciència de la importància que té prevenir-la i la detecció d’aquesta violència.
Desemmascarem situacions de violència!
Mirem aquest vídeo!
Què en penseu?
Núria
Hola!
Aquí us deixo unes activitats per tal que pugueu preparar la prova sobre la lectura de Les cartes d’Hèrcules Poirot.
1. On transcorre l’acció?
2. Qui és el mort? On el troben? Com l’han matat?
3. Què fa pensar al senyor Poirot que l’assassinat no s’ha produït al mateix lloc on han trobat el mort?
4. Quin és el mort del capítol 3? Per què Poirot pensa que l’han matat? En què es basa aquesta sospita?
5. Quines mentides amaguen els hostes?
6. Com és l’arma del crim? Quin és el seu propietari?
7. Qui és el culpable dels assassinats? Com es descobreix?
8. Una de les característiques del personatge de Poirot és la vanitat. Creus que es comporta de manera vanitosa en aquest obra? En quins moments?

Si voleu, podreu entregar les respostes el dia de la prova.
Endavant!
Núria
Hola!
Ja tenim les notícies escrites. Ara, cal que les mirem amb ulls crítics i que les valorem. Per fer-ho, contesteu les preguntes següents:
1. Respongueu les preguntes: QUI?, QUÈ?, COM?, QUAN?, ON? i PER QUÈ?
2. Considereu que és una bona notícia? (Tingues en compte si el titular és breu, concís, clar; si explica una informació interessant, de proximitat…; si s’entén; si la notícia s’acaba convertint una narració…).
3. Quines propostes de millora feu perquè sigui una notícia més ben redactada?

Entregueu-ho juntament amb la notícia i ho donaré als vostres companys!
Endavant!
Núria
Hola!
Aquí teniu el vídeo del Tirant lo Blanc per tal que pugueu fer les activitats voluntàries sobre aquest.
Núria
Hola!
A continuació teniu un vídeo per tal de poder fer-nos una idea de com va ser el s. XIX i entendre els seus moviments literaris.
Després de veure el vídeo, responeu a les preguntes següents:
1. Quin concepte apareix al s.XIX que implica la independència de Grècia o la unificació d’Itàlia? Com ho defineix?
2. Què implica la Revolució Industrial per a l’economia? Quina és la classe social que sorgeix?
3. Per què la població del s.XIX augment considerablement?
Cap a on es produeixen moviments migratoris?
4. Quins moviments reivindicatius dels treballadors apareixen?
5. Quins sistemes d’organització social es van proposar? Qui en són els autors?
6. Quin és el corrent ideològic predominant entre els burgesos?
7. On es viu la Revolució Industrial a Espanya?
8. Quines guerres hi va haver a Espanya durant el s.XIX?
9. Quantes constitucions es van redactar? Quines?
10. Com va acabar la I República?
11. Quan apareix el catalanisme polític? Quines accions van fer?
Núria
Hola!
Comencem el Tema 2, i parlem dels déus i dels herois de la Grècia clàssica i alguns més. Comencem!!

Núria
Hola!
Per tal que tingueu en compte les particularitats del Tirant lo Blanc, us deixo a continuació la presentació que hem fet a la classe. Espero que us sigui útil.

Núria
Hola!
A continuació trobem la mateixa notícia publicada en 3 mitjans diferents. Fixem-nos en com són i analitzem-les.
Dos detinguts per una violació grupal a València – El Periódico de Catalunya
Detinguts dos joves acusats d’agredir sexualment una noia als lavabos d’una discoteca a València – Diari ARA
La policia deté dues persones en la investigació d’una violació en grup a una discoteca de València – Diari La Veu
Núria
Hola!
Què és una notícia? Tot és notícia? Com han de ser els titulars? És el mateix una notícia en un diari que en un telenotícies? I les de la ràdio?
En aquest apartat del tema parlarem de la notícia escrita. Comencem!!
LA NOTÍCIA PERIODÍSTICA – ACTIVITATS
Endavant!
Núria