Annex 2. 17. Inici i desenvolupament de les proves. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

17. Inici i desenvolupament de les proves

L’inici i el desenvolupament de les proves s’ajustarà al que determina la base 6 de l’annex 1 d’aquesta convocatòria.

Quan no es nomenin tribunals específics per jutjar aquest procediment, els aspirants que hi participin actuaran després dels aspirants que participin pels procediments d’ingrés i/o d’accés.

Annex 2. 16. Òrgans de selecció. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

16. Òrgans de selecció

Els òrgans de selecció nomenats per jutjar aquest procediment d’adquisició de noves especialitats estan regulats a la base 5 de l’annex 1 d’aquesta convocatòria i tindran les mateixes funcions que s’hi indiquen.

Els tribunals podran ser específics d’aquest procediment o també podran incloure aspirants del procediment d’ingrés lliure i de reserva per a aspirants amb discapacitat.

 

Annex 2. 14. Sol·licituds i termini de presentació. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

14. Sol·licituds i termini de presentació

14.1 Presentació i instruccions per emplenar la sol·licitud.

Els qui desitgin prendre part en aquest procediment selectiu tenen a la seva disposició la sol·licitud que han de formalitzar de la manera que estableix la base 3.1.1 i 3.1.2 de l’annex 1 d’aquesta convocatòria.

Els funcionaris que estiguin en situació d’excedència voluntària, serveis especials o suspensió d’ocupació i els adscrits a llocs de la Inspecció d’Ensenyament, han de presentar un full de serveis, certificat per la delegació territorial on van tenir la darrera destinació.

14.2 Drets de participació i forma de pagament.

Els drets de participació seran els que s’estableixen a la base 3.3 de l’annex 1 d’aquesta convocatòria i s’hauran d’abonar d’acord amb el que disposa la base esmentada.

14.3 Termini de presentació.

El termini de presentació de sol·licituds serà de l’1 al 20 de desembre de 2017 ambdós inclosos.

Annex 2. 13. Requisits dels aspirants. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

13. Requisits dels aspirants

Per tal de poder participar en aquest procediment, l’aspirant ha de reunir els requisits següents:

a) Ser funcionari de carrera del cos de mestres, del cos de professors d’ensenyament secundari, del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes o del cos de professors d’arts plàstiques i disseny amb destinació dins l’àmbit de gestió de la Generalitat de Catalunya.

En el cas de funcionaris en situació d’excedència voluntària, serveis especials o suspensió d’ocupació i els adscrits a la Inspecció educativa i funcionaris adscrits a places a l’exterior, o en circumstàncies anàlogues, el compliment d’aquest requisit s’entén referit al centre on van tenir l’última destinació.

b) Han de reunir també els requisits que s’exigeixen per participar en el procediment d’ingrés lliure per l’especialitat que es desitja adquirir.

Aquestes condicions s’han de complir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Annex 2: Bases de la convocatòria del procediment d’adquisició de noves especialitats. 12. Normes generals. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

Es convoca un procediment per tal que els funcionaris de carrera del cos de mestres, del cos de professors d’ensenyament secundari, del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes i del cos de professors d’arts plàstiques i disseny puguin adquirir una nova especialitat, de conformitat amb el que s’estableix a les bases següents:

 

12. Normes generals

Les especialitats que es podran adquirir mitjançant el procediment que es regula en aquesta base són les que consten a la base 1.1 de l’annex 1.

En aquest procediment és d’aplicació el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, així com el que estableix la present convocatòria.

 

Annex 1. 11. Nomenament de funcionaris de carrera. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

Un cop acabada la fase de pràctiques, el Departament d’Ensenyament publica al DOGC la resolució per la qual es declaren aptes en la fase de pràctiques i aprovats en el procediment selectiu els aspirants que havien estat nomenats funcionaris en pràctiques d’acord amb el que s’estableix a la base 9.1.

També s’ha de fer el tràmit necessari perquè el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport nomeni funcionaris de carrera dels cossos corresponents els aspirants que hagin superat la fase de pràctiques, així com als exempts de la seva realització. El nomenament té efectes des del dia 1 de setembre del curs escolar següent a aquell en què van ser nomenats funcionaris en pràctiques i hagin estat declarats aptes.

 

Annex 1. 10. Fase de pràctiques. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

10.1 Lloc i durada.

La fase de pràctiques és tutelada, forma part del procés selectiu i té per objecte la valoració de l’aptitud per a la docència dels aspirants que han estat seleccionats.

Es realitza a les destinacions provisionals que els hagin estat adjudicades, mitjançant l’exercici de la funció docent amb validesa acadèmica. La durada de la fase de pràctiques és de sis mesos però amb un període d’avaluació mínim de tres mesos d’activitat docent. Si hi ha hagut absències justificades d’algun aspirant, aquest període mínim s’ha de completar abans que la comissió qualificadora emeti la seva qualificació. El desenvolupament de la fase de pràctiques es determina per la resolució de la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics que la reguli.

10.2 Activitats de formació.

La fase de pràctiques pot incloure activitats de formació, d’acord amb el que s’estableixi a la resolució reguladora de la fase de pràctiques.

10.3 Avaluació.

Finalitzada la fase de pràctiques, les comissions qualificadores avaluen cadascun dels aspirants nomenats funcionaris en pràctiques amb la qualificació d’apte o no apte.

Per a la valoració de cadascun dels aspirants, les comissions tenen en compte els criteris que es determinin en la resolució de regulació de la fase de pràctiques i, en tot cas, els informes del professor tutor, del director i de l’inspector del centre on l’aspirant hagi realitzat la fase de pràctiques i, si escau, dels responsables de les activitats de formació programades.

Les comissions qualificadores poden sol·licitar als aspirants un informe final per tal que aquests valorin les dificultats que han trobat i els suports rebuts en el desenvolupament de la seva activitat.

Els aspirants que siguin declarats no aptes poden incorporar-se amb els aspirants seleccionats a la promoció següent per repetir, per una única vegada, la realització de la fase de pràctiques. Els que no s’incorporin per repetir la realització de la fase de pràctiques o els que siguin declarats no aptes una segona vegada perden tots els drets al seu nomenament com a funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics.

10.4 Exempts de l’avaluació.

Queden exempts de l’avaluació de la fase de pràctiques els qui hagin prestat serveis almenys un curs escolar com a funcionaris docents de carrera.

Annex 1. 9. Nomenament de funcionaris en pràctiques i adjudicació de destinacions provisionals. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

9.1 Assignació de destinació provisional i nomenament.

Els aspirants seleccionats obtenen destinació provisional per al curs 2018-2019, preferentment a places vacants de l’especialitat per la qual han superat el procediment selectiu, d’acord amb els criteris establerts a la corresponent resolució de la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics que reguli el procediment d’adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2018-2019. A aquest efecte han de presentar una sol·licitud de destinació provisional per al curs 2018-2019 d’acord amb les instruccions i el termini que estableixi la resolució esmentada.

Els seleccionats per la reserva d’aspirants amb discapacitat tenen dret preferent per escollir vacants entre els seleccionats del procediment d’ingrés lliure i d’acord amb el que disposi el dictamen, que en cada cas ha d’haver emès l’equip multiprofessional, quant a la capacitat per desenvolupar les funcions pròpies del lloc de treball per al qual ha estat seleccionat.

El Departament d’Ensenyament nomena funcionaris en pràctiques els aspirants seleccionats que reuneixin les condicions requerides per a l’ingrés o l’accés al cos respectiu i que no estiguin exempts de la seva realització o que sent-ho, hagin fet sol·licitud expressa d’incorporar-se a la fase de pràctiques.

La data de presa de possessió a la destinació adjudicada és l’1 de setembre de 2018. Els qui en el termini dels cinc dies següents a aquesta data no s’incorporin a les destinacions adjudicades, s’entén que renuncien a tots els drets que els puguin correspondre per la seva participació en el procediment selectiu.

Els aspirants no seleccionats que hagin superat la fase d’oposició entren, a partir del mes d’agost, a formar part de la borsa de treball de personal interí docent del Departament d’Ensenyament, si encara no en formen, i se situen dintre de la borsa darrera dels que ja han prestat serveis com a interins o substituts en centres i serveis educatius dependents del Departament d’Ensenyament, amb l’especialitat per la qual han superat la fase d’oposició.

Així mateix, els aspirants no seleccionats que hagin superat la fase d’oposició i que ja formin part de la borsa de treball de personal interí docent del Departament d’Ensenyament si no han prestat abans serveis docents dins d’aquesta, a partir del mes d’agost se situen també darrera dels que ja han prestat serveis com a interins o substituts en centres i serveis educatius dependents del Departament d’Ensenyament i obtenen la capacitació de l’especialitat del concurs oposició, si és que no la tenien, a l’esmentada borsa de treball.

9.2 Opcions.

Els aspirants seleccionats en el procediment selectiu per a l’ingrés al mateix cos en convocatòries corresponents a diferents administracions educatives han d’optar per una d’aquestes, de manera que han de renunciar a tots els drets que els puguin correspondre per la seva participació en la resta. Els aspirants que optin per una altra administració educativa han de comunicar per escrit a la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics la renuncia a l’oposició de Catalunya. En cas de no realitzar aquesta opció, l’acceptació del primer nomenament s’entén com a renúncia tàcita a els restants.

Si hi ha aspirants seleccionats per més d’una especialitat del mateix cos, aquests han de realitzar la fase de pràctiques en un lloc de treball corresponent a una de les especialitats, i en cas de ser declarats aptes en la fase de pràctiques esmentada ingressaran al cos per a totes les especialitats superades en el procediment selectiu.

Els aspirants seleccionats que estiguin exempts de la realització de la fase de pràctiques perquè acreditin haver prestat serveis, com a mínim, durant un curs escolar com a funcionaris docents de carrera poden optar, no obstant això, per ser nomenats funcionaris en pràctiques, i incorporar-se a la destinació adjudicada, i quedar exempts de l’avaluació d’aquesta. Els aspirants que s’acullin a l’opció esmentada hauran de romandre en aquesta situació fins al nomenament com a funcionari de carrera. Els qui no realitzin l’opció de ser nomenats funcionaris en pràctiques romandran en els seus cossos d’origen fins que se’ls nomeni funcionari de carrera amb la resta d’aspirants seleccionats de la seva promoció.

Els aspirants que hagin estat seleccionats sense consumir plaça romanen en els llocs que ocupin amb caràcter definitiu en el cos al que hagin accedit.

9.3 Règim jurídic.

Des del moment del nomenament com a funcionaris en pràctiques fins al nomenament com a funcionaris de carrera, el règim juridicoadministratiu dels aspirants seleccionats és el de funcionaris en pràctiques. En tot cas, la seva incorporació a la realització de les pràctiques es produirà en ocasió de vacant.

9.4 Obligació de participació en els concursos de trasllats fins a obtenir una destinació definitiva.

Els aspirants seleccionats que es nomenin funcionaris en pràctiques queden obligats a participar en els successius concursos de provisió de llocs de treball docents que es convoquin del cos en què estiguin en servei actiu, fins a obtenir la seva primera destinació definitiva en centres de Catalunya, en la forma que determinin les convocatòries respectives.

Annex 1. 8. Presentació de documents dels aspirants seleccionats. RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre.

8. Presentació de documents dels aspirants seleccionats

8.1 Termini i documents a presentar.

En el termini de vint dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació al DOGC de la llista d’aspirants seleccionats a què fa referència la base 7.4.6, aquests han de presentar als serveis territorials o al Consorci d’Educació de Barcelona, o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona adreçat a la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics (Via Augusta, 202-226, 08021 Barcelona) els documents següents:

a) Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l’ingrés al cos o certificació acadèmica original o, en tot cas, fotocòpia compulsada acreditativa d’haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar.

En el cas de presentar la certificació acadèmica dels estudis realitzats, s’ha d’adjuntar també la fotocòpia compulsada del rebut acreditatiu del pagament dels drets d’expedició del títol.

Si la titulació s’ha obtingut a l’estranger, cal adjuntar la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de qualificació professional que autoritza l’exercici d’una professió concreta a l’Estat espanyol.

Quan aquesta fotocòpia ja hagi estat entregada al Departament d’Ensenyament i consti informada al seu registre informàtic de personal docent, no cal que es presenti.

b) Exclusivament per als seleccionats del cos de professors d’ensenyament secundari i del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes pel procediment d’ingrés lliure i de reserva per a aspirants amb discapacitat: fotocòpia compulsada que acrediti estar en possessió del títol oficial de màster universitari que habilita per a l’exercici de les professions regulades de professor d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d’idiomes. A falta d’aquest títol oficial de màster, els aspirants han d’acreditar documentalment que estan en possessió d’alguns dels requisits que s’esmenten a la base 2.2.1.b).

Quan aquesta fotocòpia ja hagi estat entregada al Departament d’Ensenyament i consti informada al seu registre informàtic de personal docent, no cal que es presenti.

c) Fotocopia compulsada del document nacional d’identitat (DNI) o altre document acreditatiu de la nacionalitat.

En el cas de ser nacional d’un Estat membre de la Unió Europea o d’algun dels Estats als que sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, cal presentar una fotocopia compulsada del document acreditatiu de la seva nacionalitat o una fotocopia compulsada del passaport. En qualsevol dels casos, el document acreditatiu ha de ser vigent.

Els aspirants que siguin familiars dels esmentats al paràgraf anterior, cal que presentin els documents expedits per les autoritats competents que acreditin la vinculació de parentiu.

En els cas d’aspirants de l’Estat espanyol aquesta fotocòpia es pot substituir per l’autorització al Departament d’Ensenyament per a que pugui consultar telemàticament les seves dades d’identitat.

d) Certificat mèdic ordinari acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions corresponents al cos i a l’especialitat a què opta, expedit per qualsevol metge de família dels centres d’atenció primària.

e) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni d’estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques, segons el model que figura a l’annex 8.

Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada o promesa de no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l’accés a la funció pública en el seu estat d’origen, segons el model que figura a l’annex 8.

f) Certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals. La seva presentació es pot substituir per l’autorització al Departament d’Ensenyament per a que pugui consultar telemàticament els antecedents penals per delictes sexuals.

Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar certificació negativa de condemnes penals expedit per les autoritats del seu país d’origen o d’on siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d’éssers humans.

g) Els aspirants que hagin manifestat la seva condició de persones amb discapacitat que no hagin participat per la reserva per a aspirants amb discapacitat i que hagin demanat alguna adaptació del lloc de treball han de presentar el dictamen que s’esmenta a la base 2.3.

Els aspirants que hagin participat per la reserva per a aspirants amb discapacitat no han de presentar aquest dictamen ja que el van presentar amb anterioritat a l’inici del procés selectiu.

h) Sol·licitud de transferència bancària per abonar la nòmina, només per als aspirants que no constin ni hagin constat en la nòmina de personal docent del Departament d’Ensenyament. S’ha de presentar al servei territorial o Consorci d’Educació de Barcelona o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona on l’aspirant sigui destinat durant el curs 2018-2019.

8.2 Documents dels que ja són funcionaris docents de carrera.

Els que tinguin la condició de funcionari docent de carrera en situació de servei actiu i estiguin subjectes al règim funcionarial de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, estan exempts de presentar documentació, sempre que la informació ja consti al registre informàtic de personal docent del Departament d’Ensenyament.

En qualsevol cas sempre han de presentar una fotocopia compulsada del document nacional d’identitat (DNI), vigent en el moment de la presentació o altre document acreditatiu de la nacionalitat.

En els cas d’aspirants de l’Estat espanyol aquesta fotocòpia es pot substituir per l’autorització al Departament d’Ensenyament per a que pugui consultar telemàticament les seves dades d’identitat.

8.3 Opció retributiva.

1. Les persones que siguin nomenades funcionaris en pràctiques mentre estan realitzant períodes de pràctiques o segueixen cursos de formació selectius han de percebre una retribució equivalent al sou i les pagues extraordinàries del grup o subgrup en què estigui classificat el cos o escala a què pretenen ingressar.

En el cas que les pràctiques consisteixin a desenvolupar un lloc de treball, han de percebre, a més, les retribucions complementàries corresponents a aquest lloc.

2. Excepcionalment, en el cas que el funcionari en pràctiques tingui una vinculació prèvia com a funcionari de carrera o interí, personal laboral fix o temporal amb la mateixa administració a què pertany el cos o escala a què aspira a ingressar, pot optar per percebre les retribucions que li corresponen com a funcionari en pràctiques o bé per percebre les retribucions del lloc que ocupava amb càrrec als crèdits del departament, organisme o ens d’adscripció. En ambdós casos, si escau, ha de continuar percebent l’antiguitat que té reconeguda.

3. En el cas de superar les pràctiques i el curs formatiu de selecció, tot el temps prestat com a funcionari en pràctiques computa a l’efecte d’antiguitat per serveis prestats.

8.4 Exclusió dels aspirants que no presentin la documentació.

Els qui dins el termini fixat, i llevat dels casos de força major, no presentin la documentació requerida, o bé aquells respecte dels quals s’observi, a partir de la revisió de la seva documentació, que els manca algun dels requisits assenyalats a la base 2, no poden ser nomenats funcionaris de carrera, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial de participació.