DECRET 187/2015, de 25 d’agost. Annexos 1, 2 i 3.

Annex 1

Matèries agrupades per àmbits de coneixement

 

Les conclusions del Consell de la Unió Europea de 12 de maig de 2009  (DOUE 2009/C 119) sobre un marc estratègic per a la cooperació europea en l’àmbit de l’educació i la formació (ET 2020) estableixen diversos objectius, entre els quals millorar el nivell d’assoliment de les competències pròpies dels àmbits lingüístic, matemàtic i cientificotecnològic, i també fomentar l’adquisició de les competències bàsiques transversals com la competència digital, la d’aprendre a aprendre i la d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

Igualment, la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, en l’article 59, estableix els objectius curriculars de l’educació secundària obligatòria, encaminats al desenvolupament personal i social amb relació a l’autonomia personal dels alumnes, el coneixement reflexiu, les habilitats i competències culturals, orientats a l’adquisició de les competències bàsiques, en tots els àmbits del coneixement.

Per aquest motiu, el currículum agrupa les diverses matèries en àmbits de coneixement que faciliten l’assoliment de les competències que li són pròpies de la manera següent:

 

1. Àmbit lingüístic:

– Llengua catalana i literatura

– Llengua castellana i literatura

– Aranès

– Llengües estrangeres

– Llatí

 

2. Àmbit matemàtic:

– Matemàtiques

– Matemàtiques acadèmiques-aplicades

 

3. Àmbit cientificotecnològic:

– Ciències de la naturalesa: física i química

– Ciències de la naturalesa: biologia i geologia

– Ciències de la naturalesa: ciències aplicades a l’activitat professional

– Tecnologia

– Tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica)

– Cultura científica

– Física i química i ciències aplicades a l’activitat professional

– Biologia i geologia i ciències aplicades a l’activitat professional

– Tecnologia i tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica)

 

4. Àmbit social:

– Ciències socials: geografia i història

– Cultura clàssica

– Emprenedoria

– Economia

– Economia i emprenedoria

 

5. Àmbit artístic:

– Música

– Educació visual i plàstica

– Arts escèniques i dansa

 

6. Àmbit de l’educació física:

– Educació física

 

7. Àmbit de cultura i valors:

– Cultura i valors ètics

– Filosofia

– Religió

 

8. Àmbit digital:

– Transversal a les matèries

 

9. Àmbit personal i social:

– Transversal a les matèries

 

Annex 2

Distribució horària global per matèria i curs

 

2.1. Assignació horària setmanal de caràcter general

 

 

Matèries comunes 1r 2n 3r 4t
Llengua catalana i literatura 3 3 3 3
Llengua castellana i literatura 3 3 3 3
Llengua estrangera 3 4 3 3
Ciències socials: geografia i història 3 3 3 3
Ciències de la naturalesa: biologia i geologia 3 2
Ciències de la naturalesa: física i química 3 2
Matemàtiques 3 4 4 4
Educació física 2 2 2 2
Música 2 2*
Educació visual i plàstica 2 2*
Tecnologia 2 2 2
Religió o cultura i valors ètics 1 1 1 1
Tutoria 1 1 1 1
Treball de síntesi/Projecte de recerca (1) (1) (1) (1)
Servei comunitari (1)
Matèries optatives 2 2 2 10
TOTAL 30 30 30 30

 

 

*Les matèries de música i d’educació visual i plàstica són intercanviables a segon i tercer d’ESO.

(1) Sense assignació horària

 

Distribució horària de les matèries optatives de quart d’ESO

 

L’assignació horària de les matèries optatives per acreditar l’opció de quart d’ESO, especificades en l’article 13.2, és de 3 hores setmanals. La resta de matèries optatives especificades en l’article 12.3 han de tenir una assignació lectiva mínima de 2 hores.

 

Assignació horària de les matèries compactades autoritzades

 

– Física i química i ciències aplicades, amb assignació horària de 4 hores setmanals.

– Biologia i geologia i ciències aplicades, amb assignació horària de 4 hores setmanals.

– Economia i emprenedoria, amb assignació horària de 4 hores setmanals.

– Tecnologia i tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica), amb una assignació horària de 3 hores setmanals.

 

2.2 Condicions per a altres possibles assignacions horàries de primer a tercer

Els centres poden modificar l’assignació horària setmanal de les matèries establerta amb caràcter general en el punt 2.1 d’aquest annex, excepte en el cas de l’educació física, la religió, la cultura i valors ètics, la tutoria i el treball de síntesi. Aquesta nova distribució s’ha d’establir per a tota una promoció d’alumnes i ha de respectar les condicions següents:

 

a) Hores globals de les matèries

Per a cada matèria, el nombre total d’hores al llarg dels tres cursos no pot ser inferior a:

Llengua catalana i literatura: 315 h

Llengua castellana i literatura: 315 h

Llengua estrangera: 315 h + 35 h*

Ciències socials: geografia i història: 315 h

Ciències de la naturalesa: biologia i geologia: 175 h

Ciències de la naturalesa: física i química: 175 h

Matemàtiques: 385 h

Música: 140 h

Educació visual i plàstica: 140 h

Tecnologia: 210 h

(Per a cada curs, s’han comptabilitzat 35 setmanes lectives)

*Aquestes 35 hores es poden emprar per impartir una matèria no lingüística en llengua estrangera, d’acord amb el projecte lingüístic de centre.

 

b) Presència de les matèries

Les matèries de llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura, llengua estrangera, ciències socials: geografia i història, ciències de la naturalesa i matemàtiques han de tenir presència a tots els cursos i el seu horari global no pot ser inferior al 60% del total d’hores per curs.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *