Informació pel professorat: Programació

 

Crèdit Variable a primer d’ESO Tècniques d’estudi

     Temporalitat
Justificació: es planteja aquest crèdit perquè gran part dels alumnes que arriben al centre tenen dificultats a l’hora d’aprendre ja que no saben estudiar adequadament o no tenen uns hàbits d’estudi prou eficaços  perquè els permeti rentabilitzar al màxim el temps diari que dediquen al seu treball personal. Ofertat  els dos quatrimestres del curs
Unitat didàctica nº 1Millorem les nostres capacitats
                                      Objectius
En acabar la unitat didàctica 1 l’alumne serà capaç de:          Analitzar les condicions que afavoreixen i dificulten l’estudi propi i aplicar les condicions adients.          Desenvolupar les capacitats de percepció visual, observació, associació, memorització, la lògica i l’estratègia i aplicar-les al treball diari d’estudi.          Planificar el temps de treball i estudi.

          Utilitzar i aplicar de forma específica les tècniques d’estudi en diversos contextos i amb diferents finalitats.

Continguts

Procediments           Aplicar tècniques de facilitació de la memòria: acròstic… a altres àrees.
Valors, normes i actituds           Valoració positiva i confiança personal davant de l’estudi i treball en  general.                      Constància en l’estudi i el treball.          Curiositat per descobrir les pròpies capacitats

Metodologia. Orientacions

Es un Crèdit que es treballa sobretot a nivell procedimental. Per presentar els conceptes es fan primerament exercicis procedimentals.Les classes en planteigen en dos parts: la primera part es treballen els exercicis proposats pel professor/a, s’extreuen les conclusions de la feina feta i, la segona part s’utilitza l’ordinador per treballar les tècniques d’organització de la informació  i per fer jocs per millorar les seves capacitats.Els alumnes poden treballar individualment o per parelles. ( no estan acostumats a fer tasques en grup i tenen moltes dificultats per compartir tasques)

Es promou l’autogestió del grup quan fan treball autònom a l’ordinador ( entre ells s’expliquen com funcionen els jocs ). També ells han cercat a la xarxa altres pàgines webs que contenen els aspectes treballats.

Recursos Materials

            Fitxes preparades pel professor/aMaterials en suport informàtic:Bloc amb adreces electròniques per fer activitats on line

http://blocs.xtec.cat/mxirgu/

Llibre digital: Tècniques d’Estudi (Prestatgeria digital

http://phobos.xtec.cat/llibres/index.php?a=centre&schoolCode=a8039069

 

Avaluació

Es fa una avaluació inicial mitjançant una enquesta que es passa als alumnes , que ells mateixos poden corregir i veure a quin nivell estan de tècniques d’estudi. Revisió dels treballs per part del professor/a.Autoavaluació del procés que ha fet cada alumne durant el trimestre.

Seqüenciació d’activitats TICS                 Avaluació
Activitat nº 1 Exploració per
la pag Web per trobar els continguts donats a classe:
           Com es funciona la percepció visual           Lleis de la percepció

Realització dels exercicis i comentari oral de les activitats proposades

Activitat  2 Realització de les activitats i exposició oral de les pàgines aconseguides a cada apartat.Ser capaç de mantenir l’atenció fins el final del puzzle
Activitat  3 Temps de realitzacióSer capaç de mantenir l’atenció fins el final de l’activitat
Activitat 4 Resultats que dona la mateixa pàgina Web

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *