Crèdit Variable a primer d’ESO Tècniques d’estudi |
Temporalitat | ||
Justificació: es planteja aquest crèdit perquè gran part dels alumnes que arriben al centre tenen dificultats a l’hora d’aprendre ja que no saben estudiar adequadament o no tenen uns hàbits d’estudi prou eficaços perquè els permeti rentabilitzar al màxim el temps diari que dediquen al seu treball personal. | Ofertat els dos quatrimestres del curs | ||
Unitat didàctica nº 1Millorem les nostres capacitats | |||
Objectius | |||
En acabar la unitat didàctica 1 l’alumne serà capaç de:– Analitzar les condicions que afavoreixen i dificulten l’estudi propi i aplicar les condicions adients.– Desenvolupar les capacitats de percepció visual, observació, associació, memorització, la lògica i l’estratègia i aplicar-les al treball diari d’estudi.– Planificar el temps de treball i estudi.
– Utilitzar i aplicar de forma específica les tècniques d’estudi en diversos contextos i amb diferents finalitats. |
|||
Continguts |
|||
Procediments | – Aplicar tècniques de facilitació de la memòria: acròstic… a altres àrees. | ||
Valors, normes i actituds | – Valoració positiva i confiança personal davant de l’estudi i treball en general. – Constància en l’estudi i el treball.– Curiositat per descobrir les pròpies capacitats | ||
Metodologia. Orientacions |
|||
Es un Crèdit que es treballa sobretot a nivell procedimental. Per presentar els conceptes es fan primerament exercicis procedimentals.Les classes en planteigen en dos parts: la primera part es treballen els exercicis proposats pel professor/a, s’extreuen les conclusions de la feina feta i, la segona part s’utilitza l’ordinador per treballar les tècniques d’organització de la informació i per fer jocs per millorar les seves capacitats.Els alumnes poden treballar individualment o per parelles. ( no estan acostumats a fer tasques en grup i tenen moltes dificultats per compartir tasques)
Es promou l’autogestió del grup quan fan treball autònom a l’ordinador ( entre ells s’expliquen com funcionen els jocs ). També ells han cercat a la xarxa altres pàgines webs que contenen els aspectes treballats. |
|||
Recursos Materials |
|||
Fitxes preparades pel professor/aMaterials en suport informàtic:Bloc amb adreces electròniques per fer activitats on line
Llibre digital: Tècniques d’Estudi (Prestatgeria digital http://phobos.xtec.cat/llibres/index.php?a=centre&schoolCode=a8039069 |
|||
Avaluació |
|||
Es fa una avaluació inicial mitjançant una enquesta que es passa als alumnes , que ells mateixos poden corregir i veure a quin nivell estan de tècniques d’estudi. Revisió dels treballs per part del professor/a.Autoavaluació del procés que ha fet cada alumne durant el trimestre. | |||
Seqüenciació d’activitats TICS | Avaluació |
Activitat nº 1 | Exploració per la pag Web per trobar els continguts donats a classe: Com es funciona la percepció visual Lleis de la percepció Realització dels exercicis i comentari oral de les activitats proposades |
Activitat 2 | Realització de les activitats i exposició oral de les pàgines aconseguides a cada apartat.Ser capaç de mantenir l’atenció fins el final del puzzle |
Activitat 3 | Temps de realitzacióSer capaç de mantenir l’atenció fins el final de l’activitat |
Activitat 4 | Resultats que dona la mateixa pàgina Web |