El musicoterapeuta

Hola, us donem a tots i totes la benvinguda,

em dic Jordi Delclòs i sóc el musicoterapeuta del Col·legi l’Estel de Granollers i del centre Psicologia Granollers. Us explico breument què és la musicoteràpia i us faig cinc cèntims del meu c.v.:

La musicoteràpia és una ciència milenària que se basa en la idea de curar amb mitjans artístics. La bellesa i la harmonia de la música i el coneixement de la relació entre tonalitats i efectes terapèutics són els eixos d’una eina excel·lent per a equilibrar els diferents aspectes de la persona (físics, emocionals i psicològics). Les sessions de musicoteràpia es realitzen amb música en directe interpretada amb instruments tradicionals i basada en tonalitats musicals conegudes pel seu alt valor terapèutic.

Foto-1

Sóc llicenciat en Filosofia per la Universitat de Barcelona i Doctor per la Universitat de Sevilla (la meva tesis doctoral va girar entorn a la musicoteràpia, i més endavant es va convertir en un llibre publicat).

L’any 2003-04 vaig començar a treballar com a musicoterapeuta en diferents associacions i fundacions per a diferents col·lectius: persones amb disminució psíquica, amb malaltia mental, etc…

foto_6.jpg

Així mateix he impartit molts tallers en centres de teràpies naturals i de creixement personal, centres geriàtrics, escoles de primària i secundària, escoles de teatre, etc… També dirigeixo l’Escola de Musicoteràpia de l’Antic Orient, on els alumnes aprenen a tocar instruments tradicionals i repertoris de música clàssica i tradicional.

WP_000696

He impartit també conferències sobre la musicoteràpia de l’antic orient, presentacions del meu llibre i concerts a diverses institucions oficials, com universitats (Universitat de Sevilla, etc.), ajuntaments (Ajuntament de Murcia, etc.), centres culturals (Casa Árabe de Córdoba, Casa Àsia de Barcelona, etc.), institucons sociosanitàries (Centre Infantil de Paràl·lisis Cerebral “La Muntanyeta”), etc…



foto_4

Desde que vaig entrar al Col·legi l’Estel com a professor d’altres matèries he tingut la oportunitat d’aplicar algunes tècniques de musicoteràpia i de meditació amb els alumnes de la secundària. Els mateixos alumnes poden certificar el grau de relaxació i benestar que els hi prodeixen les curtes sessions de meditació (amb i sense música) al principi de les classes, elevant així el grau de silenci i afavorint la concentració necessària per a la correcte assimilació dels continguts de la matèria. Tanmateix, diversos motius com el curt espai de temps que hi dediquem (5-10 minuts), el fet de que hagin d’estar asseguts en una cadira sense poder-se estirar o moure’s lliurement, així com l’elevat nombre d’alumnes, no permeten aprofundir en l’experiència.

WP_000806

És en base a aquestes satisfactòries experiències prèvies que hem decidit oferir aquest taller extraescolar de musicoteràpia, per aprofundir en els beneficis de la música i la relaxació. És adreçat a tot l’alumnat en general i en especial a aquells que tinguin alguna dificultat concreta que interfereixi amb el ritme d’estudis (manca de concentració, estats nerviosos, situacions familiars difícils, etc.).

Esperem que aquesta innovadora experiència sigui de profit als alumnes que hi participin i també a les seves families. Començarem i sobre la marxa anirem definint la forma de fer-ho. Potser es podrà fer algun grup i potser en algun cas haurà de ser individual, i inclús si es considera necessari s’hi podrà afegir la familia, si pot i vol. Us hi esperem.

Salutacions cordials,

Jordi Delclòs

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *