Monthly Archives: gener 2012

Sample sequencer

Es tracta d’un editor de música (no un editor de partitures) on podem barrejar seqüències extretes d’un fragment més llarg. Hi podeu accedir directament des del següent enllaç: http://www.philharmonia.co.uk/thesoundexchange/make_music/sequencer/

El funcionament és molt diferent dels altres seqüènciadors, primerament aquest és en línia i per tant no hem d’instal.lar cap programa a l’ordinador. Segon, els LOOPS (petits fragments) són fraccions d’un enregistrament llarg i melòdic .

Hi ha 5 pistes per les diferents famílies d’instruments i a cada una tenim l’enregistrament individual de manera que podem escoltar-lo independentment.

Al mateix temps cada pista està dividida amb el número de compassos corresponent a la melodia, cada compàs és independent i numerat.

La part creativa ve quan nosaltres podem barrejar l’ordre d’aquestes petits enregistraments i també la combinació.

Podeu desar les vostres produccions a la mateixa pàgina. Ens demana l’adreça i el nom que volem donar a la nostra creació que podrem recuperar i modificar tantes vegades com vulguem. No permet, però, descarregar-la.



Música reciclada

Fitxa de treball

http://flash.xtec.cat:8081/d57bb7c07dded2988dc4.mp4

Visiona el vídeo Música reciclada que trobareu a la pàgina http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=23533&p_ex=m%FAsica%20reciclada i completeu les següents preguntes.

  1. Com és diu el grup que aprofita el reciclatge per construir instruments musicals?
  2. Digues  van agafar el nom?
  3. De quina ciutat és aquest grup?
  4. Enumera quatre instruments que t’hagin cridat l’atenció i digues a quina família instrumental pertanyen.
  5. Explica el procés de construcció del bicorda motoritzat.
  6. Construeix el bicorda motoritzat.

 

Muse Unintended

Fitxa de treball

 

1.Tradueix la següent cançó línia per línia.

Muse Unintended

You could be my unintended

 

 
Choice to live my life extended

 

 
You could be the one I’ll always love  
You could be the one who listens

 

 
To my deepest inquisitions

 

 
You could be the one I’ll always love  
I’ll be there as soon as I can

 

 
But i’m busy mending broken

 

 
Pieces of the life I had before

 

 
First there was the one who challenged  
All my dreams and all my balance

 

 
She could never be as good as you

 

 
You could be my unintended

 

 
Choice to live my life extended

 

 
You should be the one I’ll always love  
I’ll be there as soon as I can

 

 
But I’m busy mending broken

 

 
Pieces of the life I had before

 

 

2. Ves al següent enllaç: http://www.youtube.com/watch?v=i9LOFXwPwC4&ob=av3e

3.Fixa’t bé en la pronunciació. Escolta la cançó tantes vegades com ho necessitis.

 

4. Fes el musicogràma d’aquesta cançó.

 

5. Quins instruments pots identificar?

 

6. Quin estil de música creus què és?

 

7. Busca informació d’aquest grup i fes un informe d’una pàgina

 

8.Feu grups de 3 o 4 , aneu a la següent pàgina:

http://www.saberingles.com.ar/songs/index.html

 

Trieu una cançó per interpretar davant els vostres companys de classe amb la música de fons.

 

Sibelius

Aquesta pàgina dóna accés a una gran quantitat de partitures que també podeu veure i escoltar en línia instal·lant prèviament el connector de Sibelius sibeliusscorch. Podeu interpretar la música seguint la partitura a la pantalla i escoltant simultàniament. També podeu imprimir les cançons i utilitzar l’ordinador per interpretar els acompanyaments.