Amb els alumnes d’educació infantil i cicle inicial estem treballant un conte musical anomenat “Bada botó”.
En aquest conte, a través de la història d’una ballarina que perd un botó, es treballen molts conceptes musicals.
Per començar la classe fem un exercici d’activació del cos on diferenciem dos motius musicals, fent dos moviments molt diferents:
Després fem un exercici d’stop-go on aprenem a controlar el moviment i parada. Relacionem el so amb moviment i el silenci amb l’aturada.
La Rita busca el botó a sobre i a sota de tots els llocs de l’aula. Relacionarem sobre amb agut i sota amb greu.
Per diferenciar l’agut i el greu i la flauta (o instrument de vent) del violoncel (o instrument de corda) ho fem a través d’aquesta audició. Quan sona la flauta que toca una melodia aguda ens movem de puntetes i quan sona el violoncel que toca una melodia greu ens movem de quatre grapes.
Finalment l’últim lloc on busquem el botó és entre els llençols del llit.
I entre activitat i activitat aprenem una preciosa cançó on la Rita ens explica tots els llocs on va buscant el botó.


