Excursió al Palau de la Música

El passat divendres dia 20 de febrer, tots els nens i nenes d’infantil vam anar a veure un espectacle al Palau de la Música.

He trobat un resum al youtube sobre l’espectacle. Va ser molt bonic, convinaven música amb dansa, els artistes utilitzaven materials diversos per representar les cançons que cantaven un noi i una noia en directe. Era un recull de cançons tradicionals, algunes ya conegudes. Espero us agradi tant com a nosaltres.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bulgXrP6Z8Q[/youtube]

So fort i so fluix (P-3)

Estem treballant els sons dels instruments i de l’entorn.

Dies enrera vam experimentar tocant instruments i vam observar que la majoria els podem tocar fort i fluix.

fortfluix   pluja_fortfluix

També vam parlar de la pluja que no sempre es sent igual. Si plou poc ho sentirem fluixet i si plou molt sentirem molta aigua i trons.

Entrades amb VÍDEOS

Hola famílies, l’editor d’aquest bloc no permet penjar vídeos o arxius que ocupin més de 2MG, això és molt poc per aconseguir un vídeo que es vegi mínimament bé.

Tinc vídeos d’activitats que hem dut a terme a l’escola amb els vostres fills/es que m’agradaria compartir, he trobat una opció en el youtube de poder penjar aquests vídeos de forma privada, de manera que no surten en el cercador.

Si teniu algún inconvenient en això m’aviseu i els elimino per complert.

Cançó: La mare té un gran barret (P4)

Aprenem la següent cançó:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bUhH3_1hCfQ[/youtube]

I ens fixem en els instruments que té la mare dins el barret. Parlem sobre ells, ens fixem en el so què fan i en el material del què estan fets.

  • Cling-cling: el TRIANGLE
  • Pum-pum: el PANDERO
  • Cloc-cloc: la CAIXA XINESA
  • Kxxxx-kxxx: els PLATETS
  • Tam-rrr: la PANDERETA
  • Tic-tic: les CLAVES o PALS DE FUSTA

Toquem i classifiquem els instruments segons fan un so llarg o curt. Els de fusta fan un so curt i els de metall i membrana un so llarg.

20141114_socurt 20141114_sollarg

 

Audició “Simfonia del rellotge” (P5)

Estem treballant l’Audició Simfonia núm. 101: «El rellotge», segon moviment de Franz Joseph Haydn.

Ho estem fent mitjantçant una història que ens ajuda a recordar l’audició. La història tracta d’una àvia o un avi que li agradaven molt els rellotges i cada dia anava a netejar-los i donar corda, però un dia per la nit, a les 00:00h…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Va arribar l’aire de les bruixes i els rellotges van deixar de funcionar i alguns fins i tot es van caure…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Al dia següent la sorpressa de l’avi o l’àvia va ser molt gran i va haver de tornar a donar corda i netejar tots els rellotges perquè funcionessin. Al final tots van quedar contents!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Si voleu escoltar l’audició podeu veure el següent vídeo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CF1F8S7VOAg[/youtube]

Durada del so i instruments (P4)

Els instruments poden fer sons de durades diferents.

Uns instruments com el triangle (de metall) fa sons llargs. En canvi la capsa xinesa (de fusta) fa sons curts.

Aprenem la grafia (una ratlla llarga si és un so llarg i una curta si és un so curt) i experimentem tocant aquests dos instruments, el triangle i la capsa xinesa.

20141031_triangle 20141031_capsaxinesa